Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2022

Το Νομοθετικό Διάταγμα 341/74 "Περί διαρρυθμίσεως του φόρου πολυτελείας επιβατηγών αυτοκινήτων".

 


Προτάσει τού Ημετέρου Υπουργικού Συμβουλίου, απεφασίσαμεν και διατάσσομεν:


Άρθρον 1.

Η διάταξις της παραγράφου 1 τού άρθρου 6 του Ν.Δ. 2541/1953 "περί αναπροσαρμογής του δασμού ενίων κλάσεων του τελωνειακού δασμολογίου εισαγωγής και άλλων τινών διατάξεων", ως αυτή αντικατεστάθη διά του άρθρου 4 του Ν.Δ. 2635/1953 "περί τροποποιήσεως δασμολογικών τινών διατάξεων", αντικαθίσταται ως ακολούθως:

"1. Εις τον πίνακα των ειδών των υπαγομένων εις φόρον πολυτελείας συμφώνως προς το άρθρον 4 του Ν.Δ. 2416/9.5.1953 "περί ρυθμίσεως δασμολογικών τινών ζητημάτων και τροποποιήσεως του φόρου πολυτελείας επί των εκ του εξωτερικού εισαγομένων ειδών", προστίθενται και τα εξής είδη:

Άμαξαι αυτοκίνητοι δια την μεταφοράν προσώπων, της δασμολογικής κλάσεως 8702Α2α του ισχύοντος δασμολογίου, υποβάλλονται εις φόρον πολυτελείας επί τη βάσει της διαμορφουμένης δια τον αποκλειστικόν αντιπρόσωπον δασμολογητέας αξίας των καινουργών τοιούτων, εν συνδυασμώ προς τον κυλινδρισμόν του κινητήρος αυτών, κατά την κατωτέρω κλίμακα και τα εν αυτή αναφερόμενα ποσοστά φόρου: 

Επί δασμολογητέας αξίας μέχρι και 1.800 δολλαρίων και κυλινδρισμού κινητήρος μέχρι και 1.200 κυβικών εκατοστών προς 10%.

Επί δασμολογητέας αξίας μέχρι και 3.000 δολλαρίων και κυλινδρισμού κινητήρος μέχρι και 1.800 κυβικών εκατοστών προς 25%.

Επί δασμολογητέας αξίας άνω των 3.000 δολλαρίων και κυλινδρισμού κινητήρος άνω των 1.800 κυβικών εκατοστών προς 35%.

Εις την περίπτωσιν, καθ'ήν είτε η δασμολογητέα αξία είτε ο κυλινδρισμός κινητήρος ευρίσκονται, λόγω του ύψους εκατέρου τούτων εις διάφορα κλιμάκια εκ των ανωτέρω οριζομένων, ο φόρος υπολογίζεται επί τω υψηλοτέρω φορολογικώ συντελεστή τω αντιστοιχούντι εις το ανώτερον εκ των δύο κλιμακίων. 

Ο κατά τα ανωτέρω κυλινδρισμός του κινητήρος, δεν δύναται να είναι κατώτερος του καθοριζομένου υπό του εργοστασίου κατασκευής και του περιλαμβανομένου τοιούτου εις τα διεθνή περί αυτοκινήτων έντυπα τεχνικών προδιαγραφών διά τον εισαγόμενον τύπο αυτοκινήτου".


Άρθρον 2.

Η έναρξις της ισχύος του παρόντος άρχεται από της δημοσιεύσεώς του διά της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως.


Εν Αθήναις τή 9 Μαρτίου 1974




To Νομοθετικό Διάταγμα 2541/1953 "περί αναπροσαρμογής του δασμού ενίων κλάσεων του τελωνειακού δασμολογίου εισαγωγής και άλλων τινών διατάξεων" (Φ.Ε.Κ 226 - 25/8/1953), όριζε πως στον πίνακα των εισαγόμενων προϊόντων που υπάγονταν σε φόρο πολυτελείας, βάσει του άρθρου 4 του Ν.Δ. 2416/9.5.1953, προστίθενται και τα αυτοκίνητα εργοστασιακής αξίας άνω των 1.800 δολλαρίων, με ποσοστό φόρου πολυτελείας 25% (άρθρο 6, παρ. 1). Εκείνη την εποχή η αξία άνω των $1.800 αφορούσε μεγάλα αυτοκίνητα, υψηλού κόστους. 

Το Ν.Δ 2635/1953 "περί τροποποιήσεως δασμολογικών τινών διατάξεων" (Φ.Ε.Κ 293 - 29/10/1953) δεν άλλαξε την ουσία στην επιβολή φόρου πολυτελείας στα αυτοκίνητα. Όμως με την σταδιακή αύξηση στην εργοστασιακή αξία των αυτοκινήτων, άρχισε να επιβαρύνει σημαντικά και τα επιβατικά αυτοκίνητα σε μικρότερες κατηγορίες. Το Ν.Δ 341/1974 (Φ.Ε.Κ 60 - 9/3/1974) επιχείρησε να εξορθολογίσει το καθεστώς, με μικρότερο ποσοστό στον φόρο πολυτελείας για τα αυτοκίνητα μικρότερου κυβισμού. Παρόλα αυτά ο φόρος πολυτελείας για αυτά τα αυτοκίνητα θα μπορούσε να είχε καταργηθεί πλήρως. 




B.A

Έρευνα  © Hellenic Motor History (2022)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου