Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023

Οι πωλήσεις ελαφρών φορτηγών στην Ελλάδα το 2022. Κυριαρχία της Fiat στα επαγγελματικά, με πτώση στην αγορά.

 


Mετά την εντυπωσιακή άνοδο που σημείωσαν οι ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών το 2021 με 10.426 μονάδες (+51.9%), η εγχώρια αγορά κινήθηκε πτωτικά το 2022 με συνολικά 9.664 μονάδες (-7.3%). Η επίδοση αυτή διατήρησε τις πωλήσεις των επαγγελματικών οχημάτων σε αρκετά υψηλά επίπεδα, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. 

Η Fiat κατέκτησε την κορυφή με το ποσοστό της στο εντυπωσιακό 24.2% και 2.342 μονάδες (+77.0%). Η ιταλική φίρμα είχε έρθει στην τρίτη θέση το 2021 με μερίδιο 12.7% και 1.323 μονάδες. Άνοδο πωλήσεων είχε και η Ford, που τερμάτισε στην δεύτερη θέση με 1.917 μονάδες (+15.3%) και 19.8%. Πάντως το 2021 η Ford κατείχε την πρώτη θέση, με 1.663 μονάδες και ποσοστό 16.0%.  Η Toyota έπεσε στην τρίτη θέση, από δεύτερη που ήταν το 2021, όμως παρουσίασε αύξηση στο μερίδιο της, με 15.9% από 13.4% και στις πωλήσεις με 1.534 μονάδες από 1.323 το προηγούμενο έτος (+10.0%). Αντίθετα, η Peugeot διατήρησε την τέταρτη θέση, όμως με το ποσοστό της μειωμένο στο 10.1% (από 11.9%) και πτώση στις πωλήσεις, με 973 μονάδες έναντι 1.244 το 2021 (-21.8%). Μία θέση επάνω βρέθηκε η Citroen, που ήρθε πέμπτη με 680 μονάδες (-31.3%) και ποσοστό 7.0%. Η άνοδος της στην γενική κατάταξη, παρά την σημαντική πτώση στις πωλήσεις, οφείλεται κυρίως στην αξιοσημείωτη υποχώρηση της Nissan. Στην έκτη θέση τερμάτισε η Opel, με 5.0% και 479 μονάδες (+9.4%). To 2021 είχε βρεθεί στην όγδοη θέση με 4.2% και 438 μονάδες Tα οφέλη που είχε στην τελική κατάταξη οφείλονται στην πτώση της Nissan αλλά και στην μείωση που παρουσίασε η Mercedes, που ήρθε στην έβδομη θέση με 391 πωλήσεις (-24.5%) και ποσοστό 4.0%. 

Η Suzuki βρέθηκε στην πρώτη δεκάδα, κατακτώντας την όγδοη θέση, ενώ το 2021 κατέλαβε την ενδέκατη θέση. Πέτυχε συνολικά 253 πωλήσεις (-17.9%) και ποσοστό 2.6%. Σε μικρή απόσταση ακολούθησε η Renault, που ήρθε ένατη με το ίδιο ποσοστό (2.6%) και 247 πωλήσεις (+152.0%). Να σημειωθεί ότι την προηγούμενη χρονιά η γαλλική εταιρεία είχε έρθει στην 14η θέση, με 98 πωλήσεις. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε η Mitsubishi, που υπέστη σημαντική πτώση, με 197 πωλήσεις έναντι 419 (-53.0%) και το μερίδιό της στο 2.0% από 4.0%. Ο μεγάλος χαμένος της χρονιάς ήταν αναμφίβολα η Nissan. Το 2021 τερμάτισε στην πέμπτη θέση με 1.114 πωλήσεις και ποσοστό 10.7%. Το 2022 κατέγραψε πτώση -91.9%, με μόλις 90 πωλήσεις, ενώ το μερίδιο της περιορίστηκε στο πενιχρό 0.9%. 

Ίδιοι πρωταγωνιστές στην αγορά επαγγελματικών και για το 2022, με τα ίδια ονόματα να φιγουράρουν στην πρώτη τριάδα. Όμως η δυναμική που ανέπτυξε η Fiat οδήγησε σε αλλαγή φρουράς, όσον αφορά την κορυφή των πωλήσεων. 








B.A
  © Hellenic Motor History (2023)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου