Πέμπτη 24 Ιουλίου 2025

Eυρώπη Ιούνιος & πρώτο εξάμηνο 2025. Μικρή υποχώρηση στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Τα υβριδικά κυριάρχησαν, σημαντική άνοδος στα ηλεκτρικά.

 


Σε πτωτική τροχιά κινήθηκε η αγορά συτοκινήτου στην Ε.Ε τον Ιούνιο του 2025, με 1.010.201 μονάδες από 1.089.977 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (-7.3%). Αν συμπεριλάβουμε την Βρετανία και τις αγορές της EFTA, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.243.732 μονάδες από 1.311.043 μονάδες πέρσι (-5.1%). Τα υβριδικά αυτοκίνητα συνέχισαν την ανοδική τους πορεία τον Ιούνιο και κατέκτησαν ποσοστό 33.8% στην Ε.Ε, με 341.827 μονάδες από 322.187 μονάδες πέρσι (+6.1%). Αντίστροφη πορεία για αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, με πτώση -25.4% και 280.150 μονάδες από 375.414 μονάδες πέρσι, ενώ το ποσοστό τους υποχώρησε στο 27.7% από 34.4%. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) πέτυχαν άνοδο τον Ιούνιο στην Ε.Ε, με 168.488 μονάδες έναντι 156.369 πέρσι (+7.8%) και ποσοστό 16.7% από 14.3%. Από τις μεγάλες αγορές αρνητική εικόνα είχαν τα BEV στην Ιταλία, που είχαν σημαντική πτώση τον Ιούνιο (-40.4%) και στην Γαλλία (-3.3%). Έντονα ανοδικές τάσεις είχαν τον Ιούνιο στην Ε.Ε τα plug-in υβριδικά, με 94.187 μονάδες από 66.494 μονάδες πέρσι (+41.6%) και το ποσοστό τους στο 9.3% από 6.1%. Τα diesel υποχώρησαν στο 9.0% από 12.7% που κατείχαν στην Ε.Ε τον Ιούνιο του 2024, με 90.991 μονάδες έναντι 138.085 πέρσι (-34.1%). 

Στο πρώτο εξάμηνο του 2025 οι ταξινομήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα παρουσίασαν μικρή πτώση στην Ε.Ε, με συνολικά 5.576.568 μονάδες από 5.684.279 μονάδες στο αντίστοιχο διάστημα πέρσαι (-1.9%). Μαζί με τις αγορές της Βρετανίας και της EFTA, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 6.815.320 μονάδες από 6.879.158 πέρσι (-0.9%). Tα υβριδικά αύξησαν το ποσοστό τους στην Ε.Ε σε 38.4% από 29.2% που κατείχαν στο πρώτο εξάμηνο πέρσι, με συνολικά 1.942.762 μονάδες από 1.658.761 μονάδες (+17.1%). Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά σημείωσαν σημαντική πτώση αλλά διατήρησαν με άνεση την δεύτερη θέση με ποσοστό 28.4% από 35.4% πέρσι, με συνολικά 1.585.357 μονάδες από 2.011.416 μονάδες (-21.2%). Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενίσχυσαν το ποσοστό τους στην Ε.Ε, με 15.6% από 12.5 που κατείχαν πέρσι. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 869.2171 μονάδες έναντι 712.451 (+22.0%), ενώ μαζί με Βρετανία και EFTA οι πωλήσεις τους ξεπέρασαν το ένα εκατομμύριο μονάδες (1.190.346) με άνοδο +24.9%. Θετικό προσημο είχαν και τα plug-in υβριδικά, με συνολικά 469.410 μονάδες από 392.847 μονάδες πέρσι (+19.5%) και το ποσοστό τους στην Ε.Ε ενισχυμένο σε 8.4% από 6.9%. Tα diesel είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες στην Ε.Ε από τις αρχές του έτους (-28.1%), με 525.339 μονάδες και ποσοστό 9.4% έναντι 728.835 μονάδες και ποσοστό 12.8% πέρσι. Στην Ελλάδα oι πωλήσεις στα diesel υποχώρησαν σε συνολικά 2.279 μονάδες από 7.159 μονάδες στο πρώτο εξάμηνο πέρσι (-68.2%). 

Στην κορυφή της Ευρώπης βρέθηκε ο όμιλος Volkswagen με συνολικά 1.810.658 μονάδες στο πρώτο εξάμηνο του 2025 (+2.3%), σε Ε.Ε, Βρετανία και EFTA. Στην δεύτερη θέση ήρθε ο όμιλος Stellantis με 1.040.902 μονάδες (-9.1%) και την τρίτη θέση κατέλαβε ο όμιλος Renault με 708.106 μονάδες (+5.4%). 






B.A
  © Hellenic Motor History (2025)
Στοιχεία πωλήσεων: ACEA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου