Thursday, 4 May 2017

H ελληνική αγορά αυτοκινήτου 85 χρόνια πριν (1932)

H αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα πριν τον πόλεμο ήταν ακόμα πολύ μικρή σε όγκο.
Ενώ από τα μέσα της δεκαετίας του ’20 υπήρξε μια αύξηση στην εισαγωγή επιβατικών αυτοκινήτων, μετά το 1929 θα παρατηρηθεί μια σημαντική κάμψη σε αυτές, αποτέλεσμα της διεθνούς οικονομικής κατάστασης, η οποία επηρέαζε και τη χώρα μας.
Το πρόβλημα θα γίνει οξύτερο το 1932, χρονιά την οποία και εξετάζουμε εδώ. Η Ελλάδα αντιμετώπιζε μεγάλη οικονομική ύφεση και η πτώση της αξίας της δραχμής δεν ευνοούσε τις εισαγωγές.
Έτσι το 1932 εισάγονται και πωλούνται 595 νέα οχήματα, εκ των οποίων μόλις τα 273 είναι επιβατικά αυτοκίνητα. 
Από τα υπόλοιπα, τα 120 αφορούν λεωφορεία και τα 202 φορτηγά.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα διέθεσε στην αγορά η Ford. Συνολικά 60 νέα επιβατικά της εταιρίας κυκλοφόρησαν, ενώ ήταν πρώτη και στις πωλήσεις λεωφορείων (88 μονάδες) και φορτηγών (47 μονάδες). Κατά συνέπεια, η Ford κάλυψε το 32.8% της εγχώριας αγοράς οχημάτων και το 22% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων. 
Η δεύτερη σε πωλήσεις στη χώρα μας, το 1932, ήταν η Chevrolet. Διέθεσε συνολικά 34 επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ διατηρούσε τη 2η θέση και στις άλλες κατηγορίες οχημάτων.
Η Fiat έρχεται 3η στον συνολικό αριθμό οχημάτων, αλλά στις πωλήσεις επιβατικών πετυχαίνει τον ίδιο αριθμό με τη βρετανική Morris, με 23 μονάδες.  
Όσον αφορά τα επιβατικά, την πρώτη πεντάδα συμπλήρωναν, κατά σειρά, δυο αμερικάνικες εταιρίες. Η Buick με 17 μονάδες και η Plymouth με 11 μονάδες. 

Η Ford κάλυψε το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς στην Ελλάδα το 1932. 
Στη φωτό το Model B του '32.

Η Chevrolet ήταν δεύτερη στη λίστα των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς πριν 85 χρόνια. 
(photo: Chevrolet Sedan 1932)





Β.Α
Πηγέςαρχείο Τ.Ε.Ε. & The Henry Ford-Benson Ford Research Center [Jan. 1933])


No comments:

Post a Comment