Πέμπτη 6 Ιουνίου 2019

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1985. Άνοδος των πωλήσεων, πρωτιά της Opel για 2η συνεχόμενη χρονιά.


Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην χώρα μας το 1985, με τις πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων να είναι αυξημένες κατά 19%, σε σχέση με το 1984.
Συγκεκριμένα ταξινομήθηκαν 78.534 μονάδες, έναντι 65.747 το προηγούμενο έτος.
Σημαντική ήταν η ζήτηση στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, που παρουσίασε αύξηση κατά 57%. Το 1985 διατέθηκαν συνολικά 30.906 μεταχειρισμένα Ι.Χ, έναντι 19.699 το 1984. Το ποσοστό του ανήλθε στο 28.2% επί του συνόλου τη αγοράς επιβατικών.

Στην πρώτη θέση των πωλήσεων καινούργιων επιβατικών, ήρθε η Opel με 9.483 μονάδες (12.1%), κυρίως χάρη στη νέα γενιά του Kadett στην έκδοση των 1.200 κυβ. εκατοστών. Στη δεύτερη θέση ήρθε η Nissan με 8.645 πωλήσεις (11%), ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε η Zastava που πέτυχε 6.301 πωλήσεις με μερίδιο 8%.

Γενικότερα, τα μοντέλα με προέλευση από την Ανατολική Ευρώπη συνέχισαν την ανοδική τους πορεία, με αιχμή τις Zastava και Lada. Κατέκτησαν το 19.1% της ελληνικής αγοράς, με 15.002 μονάδες, έναντι 16.1% και 10.583 μονάδες το 1984.
Τα αυτοκίνητα με προέλευση από την Δυτική Ευρώπη, κέρδισαν μερίδιο 51.3% με συνολικά 40.301 πωλήσεις. Τα αυτοκίνητα από την Ιαπωνία είχαν μερίδιο 27.6% με πωλήσεις 21.650 μονάδων. 

Πολύ καλή πορεία διέγραψε η Volkswagen, που ήρθε στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, με 5.713 πωλήσεις και ποσοστό 7.3%, καταγράφοντας σημαντική άνοδο σε σύγκριση με το 1984. Για την γερμανική εταιρεία το 1985 αποτέλεσε την καλύτερη χρονιά στην εγχώρια αγορά, για όλη τη δεκαετία του '80. Το ίδιο ίσχυσε και για την Audi, που κατέλαβε την 11η θέση, με μερίδιο 3.5% και 2.786 μονάδες.


H δημοφιλέστερη κατηγορία ήταν αυτή των 8 φορ. ίππων, στα 1.100-1.200 κυβ. εκατοστά, με συνολικά 31.638 πωλήσεις ή το 40% της αγοράς. Ακολούθησε η κατηγορία των 7 φορ. ίππων (1.000 κ.εκ.), με 14.535 πωλήσεις και 19% επί του συνόλου. Τα αυτοκίνητα των 9 φορ. ίππων (1.300 κ.εκ) ήρθαν με μικρή διαφορά στην 3η θέση, με 14.325 πωλήσεις και 18%. Η κατάταξη αυτή ήταν ίδια και την προηγούμενη χρονιά. 

Πάντως, στο πρώτο εξάμηνο του 1985 η αγορά κινήθηκε σχετικά υποτονικά. Οι ταξινομήσεις ανήλθαν στα 35.811 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα. Η Opel είχε πάρει ήδη την πρωτιά, με 4.443 πωλήσεις. Ένας λόγος ήταν η... προεκλογική περίοδος. Το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης (Ν.Δ) έδινε την υπόσχεση για φθηνά αυτοκίνητα σε περίπτωση νίκης στις εκλογές. Το αποτέλεσμα ήταν να "παγώσει" για ένα διάστημα η αγορά (όχι για πρώτη, ούτε για τελευταία φορά). Τελικά, στις 2 Ιουνίου νικητής των εκλογών αναδείχθηκε το ΠΑΣΟΚ. 
Λίγους μήνες αργότερα, στις 15 Οκτωβρίου 1985, η αγορά δέχθηκε πλήγμα από την υποτίμηση της δραχμής κατά 15%, . 

Αναλυτικότερα, οι πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες στην Ελλάδα το 1985, ήταν οι εξής:

Πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το 1985

ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
%
1
OPEL
9.483
12.1
2
NISSAN
8.645
11.0
3
ZASTAVA
6.301
8.0
4
VOLKSWAGEN
5.712
7.3
5
LADA
5.508
7.0
6
FORD
5.357
6.8
7
HONDA
4.405
5.6
8
TOYOTA
3.200
4.1
9
RENAULT
3.160
4.0
10
FIAT
2.957
3.8
11
AUDI
2.786
3.5
12
CITROEN
2.721
3.4
13
ALFA ROMEO
2.340
3.0
14
BMW
2.322
3.0
15
MITSUBISHI
2.120
2.7




















H Opel κατέκτησε την κορυφή στην Ελλάδα, το 1985, με μερίδιο 12.1%. Το Kadett σημείωσε μεγάλη επιτυχία εκείνη τη χρονιά. 

H Nissan ήρθε στην 2η θέση, πίσω από την Opel, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Το Sunny ήταν το πιο επιτυχημένο μοντέλο στην κατηγορία των 1.300 κυβ. εκτατοστών. 




B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ


(Τα στοιχεία πωλήσεων έχουν παραχωρηθεί στο Hellenic Motor History από τον ΣΕΑΑ, αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος, χωρίς να έχει προηγηθεί η έγκριση του γράφοντα)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου