Σάββατο 18 Ιουλίου 2020

Η Isuzu στην ελληνική αγορά.



Τον Ιανουάριο του 1963, οι αδελφοί Μακριώτη παρουσίασαν στο ελληνικό κοινό τα επαγγελματικά οχήματα της Isuzu Motors (επάνω). Tα επόμενα χρόνια η παρουσία της ιαπωνικής εταιρείας στην Ελλάδα, αφορούσε σχεδόν αποκλειστικά τα ελαφρά φορτηγά. Ορισμένα από τα επιβατικά της μοντέλα ήρθαν στην Ελλάδα, όμως χωρίς επιτυχία. 

Oι αδελφοί Μαγκριώτη, Λεωνίδας και Αθανάσιος, είχαν αναλάβει την προηγούμενη χρονιά την αντιπροσωπεία της Prince Motors, μια από τις πρώτες ιαπωνικές φίρμες στην ελληνική αγορά. Οι ίδιοι έφεραν στην χώρα μας και τα μοτοποδήλατα της Bridgestone. Αργότερα ασχολήθηκαν με την επιχείρηση οι Πάρις και Αλκιβιάδης Μαγκριώτης, γιοί του Λεωνίδα Μαγκριώτη. 
H έδρα της επιχείρησης βρισκόταν αρχικά στην οδό Πατησίων 55 και αργότερα στην Λεωφ. Κηφισίας 100. 
Έως τα τέλη της δεκαετίας του '60 η παρουσία της Isuzu στην Ελλάδα ήταν περιορισμένη, με την πλειοψηφία των οχημάτων να είναι ελαφρά φορτηγά και λεωφορεία, ενώ είχαν διατεθεί και κάποια λίγα επιβατικά. 
Τα τελευταία αφορούσαν τα μοντέλα Bellett 1500 και Bellele 2000, στους 10 & 14 φορ. ίππους αντίστοιχα. 

H αγορά των ελαφρών φορτηγών άρχισε να αναπτύσσεται ραγδαία από τις αρχές τις δεκαετίας του '70. 
Σε αυτό τον τομέα κυριαρχούσαν ήδη εταιρείες όπως η Datsun και η Toyota. 
Έως τα μέσα της δεκαετίας του '70 η θέση της Isuzu είχε βελτιωθεί αισθητά, όμως η απόσταση που την χώριζε από τον -ιαπωνικό- ανταγωνισμό ήταν μεγάλη. 
Αντιπροσωπεία ήταν πλέον η "ΕΛΛΗΝΟ-ΙΑΠΩΝΙΚΗ" Α.Ε (αργότερα Α.Ε.Β.Ε), που είχαν ιδρύσει οι αδελφοί Μαγκριώτη με έδρα στην Λεωφόρο Κηφισίας 274, στο Χαλάνδρι. Η επιχείρηση διέθετε υποκατάστημα στην οδό Καλλιρόης 69. 
Στην δημοφιλή κατηγορία των ημιφορτηγών (pickup) η Isuzu είχε διαθέσιμο το μοντέλο του 1 τόννου, "ΚΒ 20". Υπήρχαν ακόμα μοντέλα 2, 2.5 και 5 τόννων, με κινητήρες βενζίνης ή πετρελαίου. 

Την ίδια περίοδο η Isuzu ανήκε πλέον στον όμιλο της General Motors.
Στα τέλη της δεκαετία του '70 η παρουσία της στην εγχώρια αγορά των επαγγελματικών οχημάτων ήταν αξιοπρεπής, χωρίς όμως να πρωταγωνιστεί. 


 



Στις αρχές της δεκαετίας του '80 την κεντρική αντιπροσωπεία της Isuzu ανέλαβε η "General Motors Hellas" ΑΒΕΕ, με έδρα στην Λεωφόρο Κηφισίας & Δελφών, στο Μαρούσι. Στο επίσημο δίκτυο των αντιπροσώπων συνέχισε να έχει δραστηριότητα η "ΕΛΛΗΝΟ-ΙΑΠΩΝΙΚΗ", ενώ σε αυτό προστέθηκε η "ΕΛΦΙΝΚΟ" Α.Ε. 
Η τελευταία έφερνε στην χώρα μας και το ελαφρύ φορτηγό Chevrolet LUV που ήταν μια παραλλαγή του Isuzu Pickup.  

Τον Μάρτιο του 1981 την αντιπροσωπεία των φορτηγών της Isuzu για την Βόρειο Ελλάδα, ανέλαβε η "Μ. Ιωαννίδης" Α.Ε.Β.Ε. 
Για την ακρίβεια, η νέα επιχείρηση είχε παρουσία στους νομούς Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Κιλκίς, Πέλλας, Καστοριάς, Ημαθίας, Κοζάνης, Φλώρινας, Γρεβενών, Ιωαννίνων, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Άρτας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Λάρισας και Μαγνησίας. Όμως οι δραστηριότητές της εκτείνονταν στην Κέρκυρα, την Λέσβο, την Χίο και την Σάμο. Η έδρα της βρισκόταν επί της Βασ. Όλγας 136, στην Θεσσαλονίκη. 

Το 1986 κυκλοφορούσαν στην χώρα μας λίγο πάνω από 18.000 φορτηγά Isuzu. O αριθμός δεν είναι ασήμαντος, όμως σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με τα περίπου 83.500 επαγγελματικά Datsun-Nissan που υπήρχαν στους ελληνικούς δρόμους την ίδια εποχή, ενώ φυσικά δεν μπορεί να γίνει σύγκριση ούτε με την Toyota.

Γύρω στο καλοκαίρι του 1987 άρχισε στην Ελλάδα η διάθεση του επιβατικού Isuzu Gemini, από την "Μ. Ιωαννίδης" Α.Ε.Β.Ε . 
Το συγκεκριμένο μοντέλο ανήκε στην κατηγορία των 1.300 cc ή 9 φορ. ίππων, όμως από την αρχή φάνηκε πως δεν είχε πιθανότητες επιτυχίας στην εγχώρια αγορά. Το πρώτο πλήρες έτος διάθεσής του στην Ελλάδα (1988), οι πωλήσεις του Gemini ανήλθαν σε μόλις 130 μονάδες. Ήταν το τελευταίο επιβατικό μοντέλο της Isuzu που εισήχθη επίσημα στην Ελλάδα και ήταν διαθέσιμο την περίοδο 1987-1990. 
Tην ίδια περίοδο στο επίσημο δίκτυο είχε προστεθεί η "Π. Πετρόπουλος" Α.Ε.Β.Ε . 



1987

Μετά από απουσία ετών η Isuzu επέστρεψε στην ελληνική αγορά περί το 2003, με την ανάληψη της επίσημης αντιπροσωπείας από την "Πέτρος Πετρόπουλος". Το 2004 οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 709 μονάδες, χάρη στο μοντέλο D-Max, με μερίδιο 3.2% στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων. Το 2005 κατέκτησε την 6η θέση στην γενική κατάταξη, με 1.278 πωλήσεις και 5.5%. Την επόμενη διετία διατήρησε την ανοδική της πορεία. Το 2007 ήρθε στην 5η θέση, με συνολικά 2.004 πωλήσεις και ποσοστό 8.2% . Εώς το 2010 οι πωλήσεις είχαν μειωθεί, ως συνέπεια της πτώσης της αγοράς, όμως την ίδια χρονιά ήρθε στην 4η θέση με ποσοστό 10%, το υψηλότερο έως σήμερα. Έκτοτε η Isuzu διατηρεί ικανοποιητικά ποσοστά στην εγχώρια αγορά. Το 2019 κατέκτησε το 3.0% των επαγγελματικών και ήρθε στην 10η θέση με 240 πωλήσεις. Σήμερα, εκτός από το ανανεωμένο D-Max, η "Πέτρος Πετρόπουλος" Α.Ε.Β.Ε διαθέτει τα μεγαλύτερα φορτηγά Isuzu N-Series καθώς και τα λεωφορεία της φίρμας. H έδρα της αντιπροσωπείας είναι στην Ιερά Οδό 96-104. 

Isuzu D-Max (1η γενιά)




B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History (2020) 
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ  
Στοιχεία κυκλοφορούντων οχημάτων: ΕΛΣΤΑΤ



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου