Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2024

Καλοκαίρι 1967. Το κονβόι του Κασιδόπουλου και η επίδειξη Toyota στα Χανιά.

 


To φθινόπωρο του 1965 ο Κωνσταντίνος Κασιδόπουλος ανέλαβε την επίσημη αντιπροσωπεία της Toyota στην Ελλάδα. Η έδρα βρισκόταν στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας 28 και η νέα επιχείρηση αποδείχθηκε ιδιαίτερα δραστήρια στην προώθηση της ιαπωνικής φίρμας. Σε σύντομο χρονικό διάστημα το όνομα Κασιδόπουλος συνδέθηκε άμεσα με την επιτυχία των αυτοκινήτων της Toyota στην χώρα μας. Όμως η εμφάνιση της Toyota στην ελληνική αγορά είχε γίνει μερικά χρόνια πριν, στις αρχές του 1962. Πρώτος εισαγωγέας στην Ελλάδα ήταν ο Τζόνυ Πεσμαζόγλου και ήταν, πιθανότατα, ο πρώτος σε όλη την Ευρώπη. Η επίσημη ιστοσελίδα της Toyota Europe αναφέρει ως πρώτη επίσημη αντιπροσωπεία στην Ευρώπη την "Erla Auto Import", με δικαίωμα πώλησης των ιαπωνικών αυτοκινήτων στην Δανία, την Σουηδία και την Νορβηγία, όμως τα πρώτα αυτοκίνητα εκεί εξήχθησαν το 1963 (400 Crown). 

Πάντως έως εκείνη την εποχή η παρουσία της Toyota στην Ελλάδα ήταν περιορισμένη, κάτι που ίσχυε για όλες τις ιαπωνικές εταιρείες. Τα πρώτα θετικά μηνύματα ήρθαν το 1967, όπου οι πωλήσεις της γνώρισαν σημαντική άνοδο (όπως και της Datsun). Στα επιβατικά αυτοκίνητα το αποτέλεσμα δεν την καθιστούσε ακόμα ιδιαίτερα ανταγωνιστική, όμως η παρουσία της δεν ήταν πλέον αμελητέα. Tα πράγματα ήταν καλύτερα στον τομέα των ελαφρών φορτηγών. Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς το ενημερωτικό έντυπο της ιαπωνικής εταιρείας, "Toyota News" (Νο 58, Αύγουστος 1967), δημοσίευσε ένα άρθρο με τίτλο "Oι Έλληνες ενθουσιασμένοι με τα αυτοκίνητα της Toyota. To κονβόι της Toyota διασχίζει την χώρα". Σύμφωνα με αυτό, ένα μεγάλο κονβόι από ελαφρά φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα κινήθηκε στην Εθνική Οδό στις 11 Ιουλίου 1967. Σκοπός ήταν η παράδοση των οχημάτων από τον Κασιδόπουλο στους υπο-αντιπροσώπους στην Λαμία, τον Βόλο και την Κατερίνη, όπως ανέφερε το γράμμα που απέστειλε η ελληνική κεντρική αντιπροσωπεία στο Toyota Motor Sales Tokyo Office. Η επιλογή της μαζικής παράδοσης των αυτοκινήτων οδικώς προκάλεσε το ενδιαφέρον του κόσμου, εφόσον υπήρχε αυξημένη κίνηση στον δρόμο και στις διάφορες πόλεις που διέσχιζε το κονβόι. 

Η επίδειξη των οχημάτων δημοσίως αποτελεί βέβαια έναν εγγυημένο τρόπο προβολής και προώθησης, κάτι που είχε γίνει λίγες εβδομάδες πριν και στα Χανιά. Στις 8 Ιουνίου 1967 ένας αριθμός από ελαφρά φορτηγά Toyota Corona Pickup & Stout Pickup είχε παραταχθεί στην κεντρική πλατεία της πόλης, με σκοπό να προσελκύσει το ενδιαφέρον του κόσμου. Η παρακάτω φωτογραφία δείχνει τα οχήματα μπροστά στον κινηματογράφο Regina, που ανήκε στον τοπικό αντιπρόσωπο της Toyota, Κώστα Βενιανάκη.



Την ίδια εποχή έκανε τα πρώτα του βήματα στην ελληνική αγορά και ένα μοντέλο που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην περαιτέρω άνοδο της φίρμας στην Ελλάδα. Το Toyota Corolla 1100. H διαφημιστική καταχώρηση με τίτλο "Μια καινούργια προσωπικότης ξεχωρίζει στους δρόμους" δεν έλεγε ψέμματα. Το 1968 οι πωλήσεις στα επιβατικά αυτοκίνητα έφεραν την Toyota για πρώτη φορά στο προσκήνιο της εγχώριας αγοράς και το νέο μικρομεσαίο μοντέλο βρισκόταν στην δημοφιλέστερη κατηγορία για τον μέσο Έλληνα αγοραστή. Mαζί με τα επαγγελματικά μοντέλα, η Toyota διέθεσε πάνω από 1.200 οχήματα στην χώρα μας εκείνη την χρονιά. Έως τότε υπήρχε ένα αποτελεσματικό δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη την Ελλάδα, ενώ στις 8 Μαρτίου 1969 ξεκίνησε το Α' Συνέδριο αντιπροσώπων της Toyota, που διοργάνωσε η "Κασιδόπουλος" Α.Ε στο ξενοδοχείο Αντλάντικ. Σκοπός ήταν η καλύτερη οργάνωση στις πωλήσεις και η ανταλλαγή απόψεων, ενώ προαναγγέλθηκε η άφιξη στην Ελλάδα του νέου Toyota Corona II στα 1.600 cc. H ιαπωνική φίρμα είχε μπει ήδη σε τροχιά ανάπτυξης, που θα την έφερνε σε θέση πρωταγωνιστή από το 1970 και μετά. 






B.A
  © Hellenic Motor History (2024)
Αρχική φωτογραφία: Toyota Stout
Πληροφορίες & φωτογραφία (Χανιά): Toyota News (Aug. 1967).

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου