Παρασκευή 5 Ιανουαρίου 2024

M. Βρετανία 2023. Άνοδος στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, η VW στην κορυφή αλλά o τίτλος του best seller επιστρέφει στην Ford.

 

 


Σημαντική άνοδο κατέγραψε η βρετανική αγορά αυτοκινήτου το 2023. Οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 1.903.054 μονάδες έναντι 1.614.063 που ήταν το 2022 (+17.9%). Όλες οι κατηγορίες πέτυχαν αύξηση με εξαίρεση τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel. Τα αμιγώς πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα είχαν πτώση -13.8% με συνολικά 71.501 μονάδες έναντι 82.981 το προηγούμενο έτος. To μερίδιό τους περιορίστηκε στο 3.8% της αγοράς από 5.1% που κατείχαν το 2022. Συγκρατημένη ήταν η πτώση στα ελαφρά υβριδικά diesel (mild hybrid) με συνολικά 70.933 μονάδες έναντι 72.343 (-1.9%), ενώ το ποσοστό τους υποχώρησε στο 3.7% από 4.5% που ήταν το 2022. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά αυτοκίνητα πέτυχαν αύξηση +13.5% με 774.484 μονάδες από 682.472 την προηγούμενη χρονιά. Το ποσοστό τους υπέστη μικρή πτώση, με μερίδιο 40.7% της αγοράς έναντι του 42.3% που κατείχαν το 2022 και διατηρούν το προβάδισμα στην βρετανική αγορά. Τα ελαφρά υβριδικά βενζίνης (mild hybrid petrol) πέτυχαν άνοδο +32.5% με 291.196 μονάδες από 219.701 και το ποσοστό τους ανήλθαν σε 15.3% από 13.6% που ήταν το 2022. 

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) είχαν αύξηση +17.8% με συνολικά 314.687 μονάδες έναντι 267.204 το προηγούμενο έτος. Όμως το ποσοστό τους σημείωσε οριακή πτώση, με μερίδιο 16.5% από 16.6% που κατείχαν το 2022. Το Tesla Model Y ήταν το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο για το 2023 στην Βρετανία, με συνολικά 35.899 μονάδες, επίδοση που το έφερε στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης. Τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) πέτυχαν επίσης σημαντική αύξηση, με 238.942 μονάδες έναντι 187.948 το 2022 (+27.1%) και το ποσοστό τους ανήλθε στο 12.6% από 11.6%. Την μεγαλύτερη αύξηση είχαν τα plug-in υβριδικά (PHEV) με +39.3% και 141.311 μονάδες από 101.414 το 2022. Το πσοστό τους είχε ανοδική πορεία, όμως παρέμεινε σε σχετικά χαμηλά επίπεδα με 7.4% από 6.3% που κατείχαν το 2022. Oι ιδιωτικές πωλήσεις ανήλθαν σε 817.673 μονάδες, μειωμένες οριακά σε σχέση με το 2022 (-0.1%) αλλά με το ποσοστό τους σημαντικά μειωμένο στο 43.0% από 50.7% το 2022. Αντίθετα οι εταιρικές πωλήσεις (fleet sales) είχαν εντυπωσιακή αύξηση, με συνολικά 1.041.350 μονάδες έναντι 750.838 το 2022 (+38.7%). Αυτό είχε ως συνέπεια να καλύψουν το 54.7% της αγοράς ενώ την προηγούμενη χρονιά κατείχαν το 46.5%. Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε και 44.031 business sales (-1.5%), το ποσοστό των οποίων είναι παραδοσιακά χαμηλό αλλά φέτος περιορίστηκε στο 2.3% από 2.8%. 




To 2023 δεν υπήρξαν εκπλήξεις στην κατάταξη των κατασκευαστών. Η Volkswagen διατήρησε την θέση της στην κορυφή των πωλήσεων στην Βρετανία, με 162.087 μονάδες και μερίδιο 8.5% έναντι 131.850 και 8.2% το 2022 (+22.9%). Η Ford παρέμεινε στην δεύτερη θέση που κατείχε και το προηγούμενο έτος, με αύξηση πωλήσεων +13.6% και 144.072 μονάδες. Το μερίδιό της ήταν ελαφρώς μειωμένο, με 7.6% από 7.9% πέρσι, όμως η φίρμα κατάφερε να επανακτήσει την κορυφή όσον αφορά τo πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο. Η Ford διέθετε σταθερά τον τίτλο του best seller στην Βρετανία από το 1972 έως το 2020 (!), τα τελευταία 12 χρόνια με το Ford Fiesta. To 2021 την κορυφή κατέκτησε το Vauxhall Corsa και το 2022 πρώτο σε πωλήσεις ήταν το Nissan Qashqai. Την χρονιά που μας έφυγε best seller αναδείχθηκε το Ford Puma, με 49.591 μονάδες. Το Nissan Qashqai ήρθε στην δεύτερη θέση με 43.321 μονάδες και το Vauxhall Corsa ήταν τρίτο σε πωλήσεις με 40.816 μονάδες. 

Πάντως, οι κατασκευαστές στην πρώτη δεκάδα της γενικής κατάταξης παρέμειναν ίδιοι σε σχέση με το 2022. Η Audi (+24.8%), η BMW (+2.9%) και η Toyota (+7.5%) συμπλήρωσαν για ακόμα μια φορά την πρώτη πεντάδα, ενώ η Kia (+7.6%) και η Vauxhall (+20.0%) διατήρησαν την έκτη και έβδομη θέση αντίστοιχα. Στην συνέχεια υπήρξαν ανακατατάξεις, εφόσον η Nissan πέτυχε αύξηση +16.6% και βρέθηκε στην όγδοη θέση από την δέκατη που κατείχε το 2022. Κατά συνέπεια άφησε πίσω την Mercedes (+8.5%) και την Hyundai (+8.3%), που βρέθηκαν στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα. Είναι εύλογο πως η  θετική εικόνα της βρετανικής αγοράς το 2023, ωφέλησε το σύνολο των κατασκευαστών στην Βρετανία. Όμως υπήρξαν εξαιρέσεις και ορισμένες εταιρείες είχαν απώλειες. Από τους μαζικούς κατασκευαστές δύο ήταν οι μεγάλοι χαμένοι της χρονιάς. Η Fiat σημείωσε πτώση -15.7% και το μερίδιό της έπεσε στο 0.9% από το 1.2% που κατείχε το 2022. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση της Tesla που, παρά την επιτυχία που σημείωσε το Model Y, οι συνολικές της πωλήσεις είχαν πτώση -9.25% και το ποσοστό της μειώθηκε σε 2.6% από 3.4% που ήταν το 2022. 

Από τους κερδισμένους, σημαντική άνοδο παρουσίασε η MG (+59.2%), η Suzuki (+52.9%), η Seat (+45.3%), η Skoda (+43.35%), η Volvo (+37.5%), η Audi (+24.8%), η Land Rover (+23.6%), η Volkswagen (+22.9%) και η Mazda (+21.0%). Aπό τις έντονα αναπτυσσόμενες φίρμες, εντυπωσιακή άνοδο παρουσίασε η Cupra (+78.4%) και η Polestar (+70.8%). Aπό τις premium εταιρείες, η Lexus πέτυχε αύξηση +49.5% και αύξησε το ποσοστό της σε 0.8% (από 0.7%). Πολύ καλή επίδοση και για την Porsche, με αύξηση +32.7%. 


 

H VW ήταν η Νο 1 σε πωλήσεις εταιρεία στην Βρετανία το 2023. 









Β.Α
Hellenic Motor History © (2024)
Στοιχεία: SMMT


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου