Υποχώρηση παρουσίασε η βρετανική αγορά αυτοκινήτου τον Ιούλιο του 2025 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Οι ταξινομήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 140.154 μονάδες έναντι 147.517 (-5.0%). Τα επαναφορτιζόμενα ήταν τα μοναδικά που είχαν οφέλη στις πωλήσεις του μήνα. Ιδιαίτερα τα plug-in υβριδικά (PHEV) πέτυχαν άνοδο +33.0% με 17.489 μονάδες από 13.149 πέρσι και ποσοστό 12.5% από 8.9%. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέκτησαν ποσοστό 21.3% με 29.825 μονάδες (+9.1%) έναντι 18.5% και 27.335 μονάδες πέρσι. Πτώση είχαν τα υβριδικά (HEV), με το ποσοστό τους στο 13.2% από 14.0% και 18.551 μονάδες από 20.623 μονάδες τον Ιούλιο του 2024 (-10.0%). Οι πωλήσεις στα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά ανήλθαν σε 66.271 μονάδες έναντι 77.702 πέρσι (-14.7%), με ποσοστό 47.3% από 52.7%. Tο ποσοστό στα diesel είχε οριακή υποχώρηση στο 5.7% από 5.9% πέρσι, με πτώση -7.9% και 8.018 μονάδες έναντι 8.708. Η Volkswagen κατέκτησε την κορυφή της βρετανικής αγοράς τον Ιούλιο, με 13.452 μονάδες (-4.2%) και ποσοστό 9.6%. Ενισχυμένη εμφανίστηκε η Ford, που βρέθηκε στην δεύτερη θέση του μήνα με 9.106 μονάδες (+16.5%) και ποσοστό 6.5% από 5.3% πέρσι τον Ιούλιο. Η Kia τερμάτισε στην τρίτη θέση με 9.028 μονάδες (-7.5%) και ποσοστό 6.4%. Στην κορεάτικη φίρμα ανήκε το best seller του Ιουλίου, με το Kia Sportage στις 4.482 μονάδες. Το Ford Puma ήρθε στην δεύτερη θέση με μικρή διαφορά, στις 4.409 μονάδες.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025 οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Βρετανία ανήλθαν σε 1.182.373 μονάδες από 1.154.280 μονάδες το ίδιο διάστημα πέρσι (+2.4%). Τα BEV παρουσίασαν έντονα ανοδική πορεία, με συνολικά 254.666 μονάδες από 194.431 πέρσι (+31.0%) και το ποσοστό τους ενισχύθηκε στο 21.5% από 16.8%. Ανάλογη δυναμική ανέπτυξαν και τα PHEV (+31.5%), που κατέκτησαν ποσοστό 10.5% έναντι 8.2% πέρσι με συνολικά 124.528 μονάδες από 94.671 μονάδες. Θετικό πρόσημο και για τα HEV αλλά με σαφώς πιο συγκρατημένη άνοδο, στις 165.328 μονάδες από 155.283 μονάδες (+6.5%) και το ποσοστό τους στο 14.0% από 13.5% που κατείχαν στο πρώτο επτάμηνο του 2024. Σε πτωτική πορεία τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, που όμως συνέχισαν να αποτελούν την δημοφιλέστερη κατηγορία στην Βρετανία. Το ποσοστό τους υποχώρησε στο 48.3% από 55.0% πέρσι, με συνολικά 571.111 μονάδες έναντι 634.967 (-10.1%). Τα καινούργια diesel επιβατικά αυτοκίνητα συνέχισαν να χάνουν έδαφος και κάλυψαν μόλις το 5.6% της βρετανικής αγορά στο πρώτο επτάμηνο του έτους από 6.5% πέρσι. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 66.740 μονάδες έναντι 74.928 (-10.9%). Ώθηση υπήρξε στις πωλήσεις λιανικής, που κάλυψαν το 38.4% των συνολικών πωλήσεων έναντι 37.8% πέρσι, με συνολικά 453.650 μονάδες (+4.0%). Μικρή άνοδο παρουσίασαν και οι εταιρικές πωλήσεις, με συνολικά 728.723 μονάδες (+1.5%) όμως το ποσοστό τους υποχώρησε στο 61.6% από 62.2% πέρσι.
Η Volkswagen ήταν πρώτη σε πωλήσεις επταμήνου στην Βρετανία, με 107.608 μονάδες έναντι 97.598 πέρσι (+10.3%) και ποσοστό 9.1% έναντι 8.5%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η BMW με 73.787 μονάδες από 79.712 μονάδες πέρσι (-7.4%) και ποσοστό 6.2% από 6.9%. Η Κia κατέκτησε την τρίτη θέση αλλά παρουσίασε σχετική στασιμότητα, με το ποσοστό της στο 6.0% από 6.1% και συνολικά 71.033 μονάδες έναντι 70.130 πέρσι (+1.3%). Αισθητή βελτίωση στις επιδόσεις της είχε η Ford, που κατέκτησε την τέταρτη θέση με 69.508 μονάδες από 64.549 πέρσι (+7.7%) και ποσοστό 5.9% από 5.6%. Την πρώτη πεντάδα στην γενική κατάταξη του πρώτου επταμήνου συμπλήρωσε η Audi, που κατέγραψε σημαντικές απώλειες. Η γερμανική φίρμα πέτυχε συνολικά 62.276 πωλήσεις έναντι 74.745 πέρσι (-16.7%) και το ποσοστό της περιορίστηκε στο 5.3% από 6.5%. Το Ford Puma διατήρησε τον τίτλο του best seller στην Βρετανία, με συνολικά 30.764 μονάδες από τις αρχές του έτους. Στην δεύτερη θέση τερμάτισε το Kia Sportage με 27.494 μονάδες και τρίτο ήρθε το Nissan Qashqai με 24.529 μονάδες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου