Παρασκευή 7 Νοεμβρίου 2025

Βρετανία Οκτώβριος & δεκάμηνο 2025. Στάσιμη η αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο, μικρή άνοδος στο έτος. Σημαντική ώθηση στα BEV χάρη στα οικονομικά κίνητρα. Η VW σταθερά στην κορυφή.

 


Οριακά στο πράσινο βρέθηκε η βρετανική αγορά αυτοκινήτου τον Οκτώβριο του 2025, με τις ταξινομήσεις στις 144.948 μονάδες έναντι 144.288 τον ίδιο μήνα πέρσι (+0.5%). Τα επαναφορτιζόμενα οχήματα ήταν αυτά που είχαν σημαντικά οφέλη. Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενίσχυσαν το ποσοστό τους στο 25.4% από 20.7%, με 36.830 μονάδες από 29.802 μονάδες πέρσι (+23.6%). Αισθητή βελτίωση και για τα plug-in υβριδικά, με 17.601 μονάδες έναντι 13.832 πέρσι (+27.2%) και ποσοστό 12.1% από 9.6%. Εξαιρετικά συγκρατημένη ήταν η άνοδος στα υβριδικά, με 19.250 μονάδες από 18.862 (+2.1%) και ποσοστό 13.3% έναντι 13.1%. Υποχώρηση σημείωσαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, που όμως συνέχισαν να προηγούνται με σημαντική διαφορά. Το ποσοστό τους υποχώρησε στο 44.4% από 50.5% πέρσι, με 64.360 μονάδες έναντι 72.831 (-11.6%). Όπως στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές, έτσι και στην Βρετανία τις μεγαλύτερες απώλειες είχαν τα diesel (-22.9%). Το ποσοστό τους τον Οκτώβριο περιορίστηκε στο 4.8% από 6.2% πέρσι. Η Volkswagen βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων για ακόμα μια φορά, με 13.144 μονάδες (-1.1%) και ποσοστό 9.1%. Στην δεύτερη θέση ήρθε η Audi με 9.314 μονάδες (+3.4%) και ποσοστό 6.4%. Ανοδικά κινήθηκε και η Ford, που τερμάτισε στην τρίτη θέση με 9.023 μονάδες (+6.1%) και ποσοστό 6.2%. Η BMW βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 8.510 μονάδες (-9.5%) και το ποσοστό της μειωμένο στο 5.9% από 6.5% πέρσι. Την πρώτη πεντάδα του μήνα συμπλήρωσε η Kia με 7.801 μονάδες (-8.4%) και ποσοστό 5.4%. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2025 οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Βρετανία ανήλθαν σε συνολικά 1.723.120 μονάδες από 1.658.382 μονάδες στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+3.9%). Tα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέκτησαν ποσοστό 22.4% έναντι 18.1% στο ίδιο διάστημα πέρσι. Θετική συμβολή στην ανοδική τους πορεία είχαν τα οικονομικά κίνητρα του Electric Car Grant, με όφελος έως £3.750. Oι ταξινομήσεις στα BEV ανήλθαν σε συνολικά 386.244 μονάδες από 299.733 μονάδες πέρσι (+28.9%). Πάντως το ποσοστό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα συνέχισε να βρίσκεται χαμηλότερα από τον στόχο του 28.0% που έχει θέσει η βρετανική κυβέρνηση για το 2025. Πτωτική πορεία για αμιγώς βενζινοκίνητα, όμως μάλλον συγκρατημένη αν λάβουμε υπόψη την σημαντική άνοδο στα επαναφορτιζόμενα οχήματα. Στους δέκα πρώτους μήνες του έτους το ποσοστό τους υποχώρησε στο 47.2% από 53.5% πέρσι, με συνολικά 814.154 μονάδες έναντι 889.356 (-8.5%). Στην τρίτη θέση βρέθηκαν τα υβριδικά, με ποσοστό 14.0% από 13.5% πέρσι και 241.919 μονάδες έναντι 223.908 (+8.0%). Έντονη δυναμική ανέπτυξαν τα PHEV, με 190.240 μονάδες από 138.775 μονάδες πέρσι (+37.1%) και ποσοστό 11.0% από 8.4%. Τα diesel υποχώρησαν στο 5.3% από 6.4% πέρσι, με συνολικά 90.563 μονάδες έναντι 106.610 (-15.1%). Πρώτη σε πωλήσεις στην Βρετανία η Volkswagen, που είχε βελτίωση από πέρσι με 153.939 μονάδες έναντι 141.835 (+8.5%) και ποσοστό 8.9% από 8.6%. Kαι ενώ η Volkswagen έχει εξασφαλίσει την παραμονή της στην κορυφή, τα πράγματα είναι πιο ρευστά για τους υπόλοιπους κατασκευαστές στην πρώτη πεντάδα. Η BMW παρέμεινε στην δεύτερη θέση με 105.139 μονάδες (-1.0%) και ποσοστό 6.1%. Στάσιμη η εικόνα για την Kia που βρέθηκε στην τρίτη θέση με 101.110 μονάδες (+0.2%) και ποσοστό 5.9% από 6.1% πέρσι. Η Ford ακολούθησε στην τέταρτη θέση με 100.529 μονάδες (+6.4%) και ποσοστό 5.8%. Στην πέμπτη θέση βρέθηκε στην πέμπτη θέση με 93.901 μονάδες (-12.5%) και ποσοστό 5.4%. Είναι φανερό πως στους δύο μήνες που απομένουν ως το τέλος του έτους, είναι πιθανό να υπάρξουν ανακατατάξεις. Το Ford Puma διατήρησε τον τίτλο του best seller στην Βρετανία, με συνολικά 45.949 μονάδες στο πρώτο δεκάμηνο του 2025. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε το Kia Sportage με 42.164 μονάδες και την πρώτη τριάδα συμπλήρωσε το Nissan Qashqai με 35.250 μονάδες. 










Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: SMMT

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου