Μικρή άνοδο παρουσίασαν οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά το πρώτο δεκάμηνο του 2025, με συνολικά 11.020.514 μονάδες από 10.818.539 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+1.9%). Το νούμερο αυτό αφορά το άθροισμα στις αγορές της Ε.Ε, της Βρετανία και της EFTA. Τα υβριδικά αυτοκίνητα προηγήθηκαν στις προτιμήσεις των ευρωπαίων αγοραστών με ποσοστό 34.7% και 3.838.047 μονάδες (+14.2%). Αισθητή πτώση υπήρξε στα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, που όμως συνέχισαν να αποτελούν την δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή με ποσοστό 26.9% και 2.964.732 μονάδες (-18.9%). Στην τρίτη θέση βρέθηκαν στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ποσοστό 18.3% και 2.022.173 μονάδες (+26.2%). Αποκλειστικά στις αγορές της Ε.Ε τα BEV κατέκτησαν στο ίδιο διάστημα ποσοστό 16.4%, όμως η δυναμική που ανέπτυξαν στην Βρετανία και την Νορβηγία ενίσχυσε την εικόνα τους στο σύνολο της Ευρώπης. Σε επίπεδο κατασκευαστών η Volkswagen βρέθηκε στην κορυφή με ποσοστό 11.0% από 10.5% και συνολικά 1.208.929 μονάδες έναντι 1.140.322 πέρσι (+6.0%). Στην Ε.Ε οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 1.017.781 μονάδες (+5.3%) με ποσοστό 11.3%, ενώ στην Γερμανία κατέκτησε την κορυφή με 468.902 μονάδες (+4.5%) και ποσοστό 19.9%. Δεύτερη σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ήρθε η Toyota με 712.076 μονάδες (-7.1%) και ποσοστό 6.5% από 7.1%. Ανοδική πορεία εμφάνισε η Skoda, που βρέθηκε στην τρίτη θέση από τις αρχές του έτους με 698.586 μονάδες από 632.540 μονάδες πέρσι (+10.4%) και ενίσχυσε το ποσοστό της σε 6.3% από 5.8%. Η BMW κατέκτησε την τέταρτη θέση στην Ευρώπη με 661.310 μονάδες (+3.4%) και ποσοστό 6.0% από 5.9% πέρσι. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Renault, με 609.004 μονάδες (+7.9%) και ποσοστό 5.5% από 5.2% πέρσι. Οι πωλήσεις της στις χώρες της Ε.Ε ανήλθαν σε 545.623 μονάδες (+7.2%) με ποσοστό 6.1%, ενώ στην Γαλλία προηγείται με 230.640 μονάδες (+2.6%) και ποσοστό 17.4%. Η Renault σημειώνει επιτυχία στην Ευρώπη με τα Clio και Captur, όμως έχει αρχίσει να δείχνει έντονα ανοδικές τάσεις και το ηλεκτρικό R5.
O όμιλος Volkswagen κατέκτησε ποσοστό 26.9% στο διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2025, με συνολικά 2.963.187 μονάδες σε Ε.Ε, Βρετανία και EFTA (+4.6%). Σε ανοδική πορεία οι Volkswagen (+6.0%), Skoda (+10.4%) και Cupra (+38.2%), ενώ απώλειες είχαν οι Audi (-3.2%), Seat (-20.0%) και Porsche (-11.3%). Στην δεύτερη θέση βρέθηκε ο όμιλος Stellantis με 1.621.790 μονάδες (-4.7%). Υποτονικές επιδόσεις για την Fiat (-15.0%) και την DS (-21.2%), απώλειες για τις Opel/Vauxhall (-5.2%) και Citroen (-4.4%), στάσιμη η Jeep (-0.6%), ελαφρώς ανοδικά κινήθηκε η Peugeot (+1.6%). Ευχάριστη έκπληξη αποτέλεσε η Alfa Romeo, που πέτυχε σημαντική άνοδο με 51.019 μονάδες έναντι 36.542 πέρσι (+39.6%). Το Renault Group ήταν ο τρίτος μεγαλύτερο όμιλος στην Ευρώπη από τις αρχές του έτους, με συνολικά 1.116.387 μονάδες (+7.3%). Άνοδο τόσο για την Renault (+7.9%) όσο και για την Dacia (+5.6%). H Alpine ανέβασε στροφές και το κοντέρ έδειξε 8.059 πωλήσεις από 3.404 πωλήσεις πέρσι (+136.8%), κάτι που προφανώς οφείλεται στην επέκταση της γκάμας της. Η Κίνα είχε αξιόλογη παρουσία κυρίως με δύο κατασκευαστές, την MG με 250.250 μονάδες (+26.6%) και την BYD με 138.390 μονάδες (+285.0%). Πολλοί από τους κινέζους κατασκευαστές κάνουν ακόμα τα πρώτα τους βήματα στην Ευρώπη, ενώ είναι αμφίβολο αν οι περισσότεροι από αυτούς διαθέτουν το απαραίτητο δίκτυο για την πώληση και τεχνική υποστήριξη των αυτοκινήτων τους. Ενδεικτικά, στις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Ιταλία και Ισπανία), η BYD πέτυχε συνολικά 100.283 πωλήσεις στους δέκα πρώτους μήνες του 2025. Καλύτερη επίδοση είχε στην Βρετανία με 39.103 μονάδες και ποσοστό 2.3%. Oι πωλήσεις της MG ανήλθαν σε 196.528 μονάδες στις πέντε μεγάλες αγορές, με την Βρετανία πάλι στην κορυφή με 69.627 μονάδες και ποσοστό 4.0%. Είναι νωρίς για να βγουν συμπεράσματα συνολικά για τους κινέζους κατασκευαστές, όμως από τις υπόλοιπες φίρμες μόνο οι Omoda και Jaecoo δείχνουν να έχουν κάποιες αξιόλογες προοπτικές ως τώρα. Βέβαια έχουν ακόμα να διανύσουν μεγάλη απόσταση για να θεωρηθούν ευθέως ανταγωνιστικές. Η Tesla συνέχισε την πτωτική της πορεία, με απώλειες -29.6%. Ακόμα μεγαλύτερες απώλειες υπέστη η αμερικάνικη φίρμα αν εξετάσουμε μόνο τις χώρες της Ε.Ε (-39.2%).
Tα στοιχεία αφορούν την Ε.Ε, την Βρετανία και την EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία). Οι πωλήσεις για τις νεοσύστατες κινέζικες φίρμες δεν είναι ακόμα διαθέσιμες από τον ACEA, ορισμένες από τις οποίες δεν έχουν ακόμα παρουσία στο σύνολο των ευρωπαϊκών αγορών. Η Leapmotor διέθεσε στις πέντε μεγάλες αγορές μόλις 15.439 αυτοκίνητα στο πρώτο δεκάμηνο του 2025. H Omoda απουσιάζει ως τώρα από την Γαλλία και την Γερμανία, όμως πέτυχε συνολικά 38.818 πωλήσεις σε Βρετανία (16.325), Ιταλία (11.670 ως Omoda & Jaecoo) και Ισπανία (10.823). Η διεθνής ιστοσελίδα της εταιρείας αναφέρει ως αυτή την στιγμή ότι τα προϊόντα της στην Ευρώπη είναι διαθέσιμα επιπλέον στην Πολωνία, την Ουγγαρία, το Βέλγιο και την Ολλανδία. Όμως πρόσφατα έκανε την εμφάνισή της και στην Ελλάδα.



Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου