Σάββατο 11 Ιανουαρίου 2020

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 1980. Οι πωλήσεις επιβατικών σε ελεύθερη πτώση, για πρώτη φορά μια ιαπωνική εταιρεία στην κορυφή.



Ιδιαίτερη χρονιά για την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου αποτέλεσε το 1980. 
Ήδη από τον Ιούλιο του 1979 είχε επιβληθεί ο διπλασιασμός στην φορολογία των επιβατικών αυτοκινήτων.
Οι τιμές των περισσότερων αυτοκινήτων στην δημοφιλή κατηγορία των 8 φορ. ίππων, αυξήθηκαν κατά περίπου 50% έως 60%. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις στο 2ο εξάμηνο του '79 μειώθηκαν σημαντικά. 
Όμως υπήρξαν επιπλέον αυξήσεις εντός του 1980, αρχικά τον Μάρτιο (+10% κατά μέσο όρο) και στην συνέχεια τον Ιούλιο (+12%). Στις μεγαλύτερες κατηγορίες κυβισμού οι αυξήσεις ήταν σε υψηλότερα επίπεδα. 
Μέσα σε έναν χρόνο, από το καλοκαίρι του 1979 έως το καλοκαίρι του 1980, οι αυξήσεις στις λιανικές τιμές ανήλθαν σε 80% ή περισσότερο.
Συνέπεια της συγκεκριμένης πολιτικής ήταν η πτώση της αγοράς κατά 60%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Το 1980 ταξινομήθηκαν συνολικά 35.728 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 88.372 το 1979,
Στην κορυφή των πωλήσεων βρέθηκε η Datsun-Nissan, με 6.276 μονάδες και μερίδιο αγοράς 17.6%
Ήταν η πρώτη φορά που μια ιαπωνική εταιρεία κατέκτησε την 1η θέση των πωλήσεων στην εγχώρια αγορά. 
Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι η συναρμολόγηση του μικρομεσαίου Cherry γινόταν πλέον στην χώρα μας, από το Φεβρουάριο του έτους, ενώ οι τιμές του Θεοχαράκη διατηρήθηκαν γενικότερα σε ανταγωνιστικά επίπεδα. 
 Η επικράτησή της είχε φανεί από το πρώτο εξάμηνο του έτους, έχοντας πετύχει 2.984 πωλήσεις έναντι 2.100 της Opel και 1.895 της Fiat (η ιταλική εταιρεία πέρασε στην 2η θέση της κατάταξης έως το τέλος του έτους).
Μέσα στο δύσκολο αυτό περιβάλλον, η Datsun ήταν από τις λίγες εταιρείες που αύξησε τις πωλήσεις της (+14.5%). Οι υπόλοιπες που πέτυχαν κάτι ανάλογο, ήταν η Suzuki (+338.0%), η Subaru (+45.9%), η Honda (+45.3%) και, σε μικρότερο βαθμό, η Daihatsu (+12.7%).

Στο σύνολο, τα ιαπωνικά αυτοκίνητα ξεπέρασαν για πρώτη φορά αυτά από την Δυτική Ευρώπη.
Το ποσοστό τους ανήλθε στο 49.7% της αγοράς, με 17.758 μονάδες. Οι δυτικοευρωπαϊκές φίρμες κατέκτησαν το 42.3%, με 15.111 μονάδες.
Οι πωλήσεις των προσιτών μοντέλων της Ανατολικής Ευρώπης παρέμειναν σε χαμηλά επίπεδα, με 2.172 μονάδες και το 6.1% της αγοράς.

Τα μεταχειρισμένα επιβατικά σημείωσαν αύξηση, με συνολικά 6.698 πωλήσεις και 15.8% μερίδιο επί του συνόλου. Η ανοδικές τάσεις στην ζήτηση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων συνεχίστηκαν και τα επόμενα χρόνια, έως το 1986.



Οι 15 πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες στην Ελλάδα το 1980, ήταν οι εξής: 




Η Fiat ήταν 1η σε πωλήσεις στην Ελλάδα, το 1979. Το 1980 βρέθηκε στην 2η θέση, 
πίσω από την Datsun.   









B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History (2020)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων)


Τα στοιχεία πωλήσεων έχουν παραχωρηθεί από τον ΣΕΑΑ στο Hellenic Motor History, αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. 
Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος, χωρίς να έχει προηγηθεί η έγκριση του γράφοντα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου