Παρασκευή 2 Ιουλίου 2021

Ελληνική αγορά αυτοκινήτου 1991: Ο "καυτός" μήνας Ιούλιος και το ρεκόρ πωλήσεων.

 


Στις αρχές του 1991 τέθηκαν σε ισχύ τα οικονομικά κίνητρα για την αντικατάσταση των παλιών επιβατικών αυτοκινήτων με καινούργια αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, βάσει του νόμου 1921/91. Το επόμενο διάστημα η ζήτηση για καινούργια αυτοκίνητα αυξήθηκε σημαντικά και ο ανταγωνισμός μεταξύ των αντιπροσωπειών εντάθηκε. Αν και στο πρώτο τρίμηνο του 1991 οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης δεν ήταν εντυπωσιακές, η αγορά άρχισε να κινείται ανοδικά από τον Απρίλιο. Τον Ιούλιο το "θερμόμετρο" ανέβηκε σε πρωτοφανή επίπεδα για τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 18.672 μονάδες, που ήταν η καλύτερη επίδοση για όλο το έτος. Ο χώρος του αυτοκινήτου είχε εισέλθει σε ρυθμούς άγνωστους έως εκείνη την εποχή στην Ελλάδα, όμως το ρεκόρ πωλήσεων του Ιουλίου δεν άργησε να ξεπεραστεί, όταν τον Απρίλιο του 1992 ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά, σε έναν μήνα, πάνω από 20.000 επιβατικά αυτοκίνητα. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 1991 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 98.142 αυτοκίνητα έναντι 69.212 το αντίστοιχο διάστημα του 1990 (+41.8%). Από το σύνολο του επταμήνου, οι 53.122 πωλήσεις αφορούσαν την περιοχή της πρωτεύουσας (54.1%) και οι 45.020 την υπόλοιπη Ελλάδα (45.9%). 

 


Πλέον οι εταιρείες έπρεπε να διεκδικήσουν μερίδιο σε μια όλο και πιο απαιτητική αγορά, όμως τρείς κυριαρχούσαν στην χώρα μας εκείνη την περίοδο. Η Fiat ήταν η 1η σε πωλήσεις τον Ιούλιο, με 1.864 μονάδες. Αυτή ήταν η υψηλότερη επίδοση που πέτυχε η ιταλική φίρμα για όλο το έτος. Στους πρώτους επτά μήνες βρέθηκε στην 3η θέση, με 8.790 πωλήσεις. Η Toyota βρέθηκε στην κορυφή του επταμήνου, με 9.183 πωλήσεις, αλλά τον Ιούλιο ήρθε μόλις στην 4η θέση με 1.298 πωλήσεις. Η Nissan ήταν στην 2η θέση των πωλήσειων του Ιουλίου αλλά και του επταμήνου, με 1.804 και 8.816 μονάδες αντίστοιχα. Η φίρμα του Θεοχαράκη επανήλθε δυναμικά τον Ιούλιο, μετά από δύο συνεχόμενους μήνες με χαμηλές πωλήσεις (προφανώς και λόγω της μετάβασης στη νέα γενιά του Sunny). Την καλύτερή της επίδοση πέτυχε και η Alfa Romeo, που ήρθε 3η σε πωλήσεις τον Ιούλιο, με 1.343 μονάδες. Το ίδιο ίσχυσε και για την Renault, που με 1.178 μονάδες συμπλήρωσε την πρώτη πεντάδα του Ιουλίου, ενώ κατείχε την 4η θέση στο επτάμηνο, με 6.571 πωλήσεις. Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 1991, την 5η θέση κατείχε η Mazda με 5.905 μονάδες, όμως τον Ιούλιο ήρθε στην 9η θέση με 879 μονάδες. 

Τα αυτοκίνητα με προέλευση από την Δυτική Ευρώπη και την Ιαπωνία γνώρισαν άνοδο κατά +52.4% και +38.6%, με 56.253 και 32.822 μονάδες αντίστοιχα, ενώ στον χάρτη της εγχώριας αγοράς προστέθηκαν τα αυτοκίνητα της Ν. Κορέας. H Hyundai ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη έως το 1990, όμως στους πρώτους επτά μήνες του 1991 είχε καταλάβει την 8η θέση της γενικής κατάταξης, με 4.735 πωλήσεις και ποσοστό 4.8%. Αντίθετα, σημαντικές απώλειες γνώρισαν τα αυτοκίνητα από την Ανατολική Ευρώπη, με συνολικά 4.271 μονάδες έναντι 8.512 στο πρώτο επτάμηνο του 1990 (-49.8%). Τον Ιούλιο οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε μόλις 806 μονάδες, με δημοφιλέστερη φίρμα την Skoda που πέτυχε 457 ταξινομήσεις. 

Για την συνολική εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου το 1991, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

 

Πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων Ιούλιος 1991

Θέση

Μάρκα

Πωλήσεις

1

Fiat

1.864

2

Nissan

1.804

3

Alfa Romeo

1.343

4

Toyota

1.298

5

Renault

1.178

6

Hyundai

1.080

7

Opel

1.047

8

BMW

942

9

Mazda

879

10

Ford

836


Πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων Ιανουάριος-Ιούλιος 1991

Θέση

Μάρκα

Πωλήσεις

1

Toyota

9.183

2

Nissan

8.816

3

Fiat

8.790

4

Renault

6.571

5

Mazda

5.905

6

Opel

5.832

7

Alfa Romeo

5.423

8

Hyundai

4.735

9

Volkswagen

3.733

10

Ford

3.664

11

BMW

3.347

12

Citroen

3.234



H Alfa Romeo κατέκτησε την 3η θέση των πωλήσεων τον Ιούλιο του 1991, 
με δυνατό χαρτί την μικρομεσαία Α33 στα 1.400 cc. 







B.A
Αρχείο © Hellenic Motor History (2021)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Επεξεργασία στοιχείων: Hellenic Motor History

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου