Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2021

Οι εξαγωγές και οι εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε. το 2020

 


H Ευρωπαϊκή Ένωση αποτελεί μια τεράστια αγορά για τους κατασκευαστές αυτοκινήτου. Το 2020 ήταν μια δύσκολη χρονιά, όμως οι πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων προσέγγισαν τις 10 εκατομμύρια μονάδες. Ποιοί ήταν όμως οι κύριοι εξαγωγικοί προορισμοί των κατασκευαστών της Ε.Ε, την προηγούμενη χρονιά; 

Οι συνολικές εξαγωγές αυτοκινήτων από την Ε.Ε το 2020 ανήλθαν σε 5.189.538 μονάδες. Την πρώτη θέση κατείχε η Μεγ. Βρετανία που απορρόφησε το 25.2% των εξαγωγών, με 1.310.061 μονάδες (-29.8%). Σημαντική αγορά για τους Ευρωπαίους κατασκευαστές αποτελούν οι Η.Π.Α, που κάλυψαν το 13.2% των εξαγωγών με 684.428 μονάδες (-16.5%). Βέβαια, το μεγαλύτερο ποσοστό εκεί αφορά τα γερμανικά αυτοκίνητα, ενώ ο συνολικός όγκος είναι σχετικά περιορισμένος σε μια αγορά που ξεπέρασε τα 14.6 εκατομμύρια μονάδες. Περιορισμένες σε σχέση με το μέγεθος της αγοράς ήταν και οι εξαγωγές στην Κίνα, που όμως την ζήτηση καλύπτουν σε μεγάλο βαθμό τα αυτοκίνητα εγχώριας παραγωγής. Το 2020 η Ε.Ε έστειλε στην Κίνα 424.124 επιβατικά (+5.3%), που αντιστοιχούν στο 8.2% των συνολικών εξαγωγών. Nα σημειωθεί πως οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων στην κινεζική αγορά, ξεπέρασαν πέρσι τις 25.3 εκατομμύρια μονάδες. 

Στην τέταρτη θέση των εξαγωγικών προορισμών της Ε.Ε βρέθηκε η Τουρκία, με 381.278 μονάδες (+106.8%) και το 7.3% επί των συνολικών εξαγωγών. Mε 205.901 μονάδες και το 4% ακολούθησε στην πέμπτη θέση η Ελβετία. Αύξηση κατά 31.4% παρουσίασαν το 2020 οι εξαγωγές στην Ουκρανία, που κατέλαβε την έκτη θέση με 196.297 μονάδες και ποσοστό 3.8% επί του συνόλου.  Η Ν. Κορέα αποτελούσε επί σειρά ετών μια "κλειστή" αγορά για τους ξένους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Τα τελευταία χρόνια οι εισαγωγικοί περιορισμοί έχουν χαλαρώσει, μετά την εμπορική συμφωνία μεταξύ Ν. Κορέας και της Ε.Ε. Το 2020 εξήχθησαν εκεί 187.739 αυτοκίνητα από την Ευρώπη (+20.5%), που κάλυψαν το 3.6% του συνόλου. Οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στη Ν. Κορέα το 2020 ανήλθαν σε 1.874.630 μονάδες, εκ των οποίων τα 274.859 ήταν εισαγωγής. Όσον αφορά τους Ευρωπαίους κατασκευαστές κυριαρχούν οι Γερμανοί, με την Mercedes-Benz στην πρώτη θέση από τα εισαγόμενα αυτοκίνητα συνολικά. Η Ιαπωνία ήταν ο 5ος εξαγωγικός προορισμός για την Ε.Ε το 2019, όμως πέρσι έπεσε στην 8η θέση με πτώση των εξαγωγών κατά 25% και συνολικά 170.804 μονάδες ή το 3.3%. 



Την ίδια χρονιά εισήχθησαν στην Ε.Ε από τρίτες χώρες 3.052.178 επιβατικά αυτοκίνητα (-23.2%). Και σε αυτή την περίπτωση την πρώτη θέση κατείχε η Μεγ. Βρετανία, με 503.282 μονάδες (-28.2%) και ποσοστό 16.5% επί των εισαγωγών. Σε μικρή απόσταση ακολούθησε η Τουρκία με το 16.2% και 494.149 μονάδες (-29.5%). Η Ιαπωνία βρέθηκε στην τρίτη θέση, με ποσοστό 15.8% και 483.626 μονάδες (-28.3%). Αύξηση στις εισαγωγές κατέγραψαν τα αυτοκίνητα με προέλευση από τις Η.Π.Α, που κατέλαβαν την 4η θέση με ποσοστό 12.7% και 386.877 μονάδες (+10.8%). Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Ν. Κορέα, με ποσοστό 10.4% και 318.479 μονάδες. Ίσως αποτελεί έκπληξη, όμως την έκτη θέση κατέλαβε το Μαρόκο, που διαθέτει -μεταξύ άλλων- μονάδες παραγωγής των Renault και PSA (Peugeot). Το 2020 οι εισαγωγές από το Μαρόκο κατείχαν το 7.9% επί του συνόλου στην Ε.Ε, με 240.479 αυτοκίνητα. 





Β.Α
Έρευνα : Hellenic Motor History © (2021)
Στοιχεία εισαγωγών-εξαγωγών E.E: ACEA. 
Στοιχεία πωλήσεων Ν. Κορέας: businesskorea.co.kr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου