Τον Νοέμβριο οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε σημείωσαν μικρή άνοδο συγκριτικά με πέρσι, με 887.491 μονάδες έναντι 868.910 (+2.1%). Αν συμπεριλάβουμε την Βρετανία και τις χώρες της EFTA, oι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.079.563 μονάδες έναντι 1.054.413 (+2.4%). Τα υβριδικά διατήρησαν το προβάδισμα με 301.819 μονάδες στην Ε.Ε (+4.2%), με ποσοστό 34.0% από 33.3% πέρσι. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις στα υβριδικά είχαν σημαντική άνοδο τον Νοέμβριο, με 6.014 μονάδες από 4.725 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (+27.3%) και ποσοστό 57.5% από 44.3%. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά διατήρησαν την δεύτερη θέση, όμως υποχώρησαν στο 23.3% από 30.4% πέρσι. Οι πωλήσεις τους στην Ε.Ε ανήλθαν σε 206.448 μονάδες έναντι 264.466 (-21.9%). Σε αυτό έπαιξε ρόλο η υποχώρηση που είχαν στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως στην Γαλλία (-30.1%), την Ισπανία (-23.8%), την Ιταλία (-22.9%) και την Γερμανία (-21.1%). Πτώση είχαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα και στην Ελλάδα, με 1.887 μονάδες έναντι 3.135 πέρσι (-39.8%) και ποσοστό 18.0% από 29.4%. Έντονα ανοδική πορεία για τα BEV τον Νοέμβριο στην Ε.Ε, με 188.730 μονάδες από 130.953 μονάδες τον ίδιο μήνα πέρσι (+44.1%). Θετικό αντίκτυπο είχαν τα οικονομικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου που ισχύουν σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες και το ποσοστό τους βελτιώθηκε στο 21.2% από 15.1%. Στην χώρα μας πάντως τα BEV είχαν σημαντική πτώση τον Νοέμβριο, με 790 μονάδες έναντι 1.106 πέρσι (-28.6%). Θετικό ήταν το κλίμα και για τα PHEV, με 91.699 μονάδες έναντι 66.265 πέρσι (+38.4%) και ποσοστό 10.3% από 7.6%. Ανοδική πορεία είχαν και στην χώρα μας, με 1.055 μονάδες από 727 πέρσι (+45.1%). Όλο και περισσότερο απομακρύνονται από το diesel οι Ευρωπαίοι καταναλωτές και τον Νοέμβριο το ποσοστό τους στην Ε.Ε υποχώρησε στο 7.9% από 10.5% πέρσι, με 70.120 μονάδες έναντι 91.340 (-23.2%). Στην Ελλάδα ταξινομήθηκαν μόλις 337 diesel επιβατικά (-12.0%) και το ποσοστό τους περιορίστηκε στο 3.2% από 3.6% πέρσι.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2025 οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε παρουσίασαν συγκρατημένη άνοδο, με συνολικά 9.860.092 μονάδες από 9.721.194 μονάδες στο ίδιο διάστημα πέρσι (+1.4%). Αθροιστικά, οι ταξινομήσεις σε Ε.Ε, Βρετανία και EFTA ανήλθαν σε 12.098.650 μονάδες έναντι 11.871.935 (+1.9%). Τα υβριδικά κυριάρχησαν με ποσοστό 34.6% στην Ε.Ε από 30.6% πέρσι και συνολικά 3.408.907 μονάδες έναντι 2.977.819 (+14.5%). Σαφές προβάδισμα για τα υβριδικά και στην Ελλάδα, με συνολικά 67.525 μονάδες από τις αρχές του έτους έναντι 53.953 στο αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+25.2%) και ποσοστό 50.6% από 42.0%. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά κατέκτησαν ποσοστό 27.0% έναντι 33.7% στο ενδεκάμηνο πέρσι, με συνολικά 2.665.739 μονάδες από 3.276.550 μονάδες (-18.6%). Στην Ελλάδα το ποσοστό τους ανήλθε στο 29.4% από 36.6% πέρσι, με 39.232 μονάδες έναντι 46.973 (-16.5%). Εντυπωσιακή άνοδο πέτυχαν τα BEV στην Ισπανία (+86.3%), αν και το ποσοστό τους διατηρήκε στο σχετικά χαμηλό 8.6%. Πολύ καλή επίδοση είχαν επίσης στην Δανία (+42.4%), την Γερμανία (+41.3%) και την Ιταλία (+38.0%), ενώ στην Γαλλία η άνοδος περιορίστηκε στο πιο μετριοπαθές +9.1%. Στο σύνολο της Ε.Ε τα BEV κατέκτησαν ποσοστό 16.9% από 13.4% στους πρώτους έντεκα μήνες του 2024, με 1.662.399 μονάδες έναντι 1.303.305 πέρσι (+27.6%). Πάντως στην Ελλάδα η άνοδος στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα είχε σημαντική επιβράδυνση από τις αρχές του έτους, με συνολικά 7.743 μονάδες από 7.626 πέρσι (+1.5%) και ποσοστό υποχώρησε οριακά στο 5.8% από 5.9%! Aισθητή βελτίωση είχαν στην Ε.Ε τα PHEV, με 912.723 μονάδες από 685.958 μονάδες πέρσι (+33.1%) και το ποσοστό τους ενισχυμένο στο 9.3% από 7.1%. Θετική ήταν η εικόνα για τα PHEV και στην χώρα μας, με 10.309 μονάδες (+36.7%) και ποσοστό 7.7% από 5.9% πέρσι. Συνολικά 890.022 ταξινομήσεις πέτυχαν τα diesel επιβατικά αυτοκίνητα στην Ε.Ε από τις αρχές του έτους (-24.4%), με ποσοστό 9.0% από 12.1% στο ενδεκάμηνο πέρσι. Στην ελληνική αγορά το ποσοστό στα diesel περιορίστηκε στο 3.3% από 7.3% πέρσι, με 4.437 μονάδες έναντι 9.352 (-52.6%). Να σημειωθεί πως έως τον Νοέμβριο ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε και 320.304 αυτοκίνητα εναλλακτικών καυσίμων (LPG/φυσικού αερίου κλπ), άνοδος +6.7% σε σχέση με πέρσι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου