Χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις κύλισε το 2006 για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, που κινήθηκε στα επίπεδα της προηγούμενης χρονιάς με συνολικά 267.706 μονάδες έναντι 269.733 (-0.8%). Όμως πέρα από τον συνολικό όγκο της αγοράς, υπήρξαν σημαντικές ανακατατάξεις στο θέμα των πωλήσεων αλλά και μεταβολές στις αγοραστικές τάσεις των καταναλωτών. Αυτό αποτυπώνεται στις ταξινομήσεις ανά κατηγορία, που τα μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα (segment C) υποχώρησαν στην δεύτερη θέση με 77.884 (-7.9%) και ποσοστό 29.1% από 31.4% το προηγούμενο έτος. Το 2006 προηγήθηκαν τα supermini (segment B) που κινήθηκαν ανοδικά με 79.366 μονάδες (+4.8%) και ποσοστό 29.7% έναντι 28.2%. Μπορεί τα μικρομεσαία να έχασαν το προβάδισμα που είχαν την προηγούμενη χρονιά, όμως και το 2006 τα δημοφιλέστερα μοντέλα προήλθαν από αυτή την κατηγορία. Τον τίτλο του best seller κατέκτησε το Ford Focus στην δεύτερη γενιά του, με 9.444 πωλήσεις. Άνοδο είχαν και το πολύ μικρά αυτοκίνητα πόλης (segment A), με ποσοστό 9.9% από 7.9% και συνολικά 26.413 μονάδες (+24.6%). Μια μονάδα έχασαν τα μεσαία οικογενειακά στο segment D (11.1% έναντι 12.1%), με 29.754 μονάδες (-8.9%). Βλέπουμε λοιπόν πως το 2006 είχαν οφέλη οι μικρότερες κατηγορίες στην εγχώρια αγορά. Σε επίπεδο κατασκευαστών, η Toyota βρέθηκε στην κορυφή με 25.514 μονάδες από 21.961 μονάδες την προηγούμενη χρονιά (+16.2%) και ποσοστό 9.5% από 8.1%. Η ιαπωνική εταιρεία είχε βρεθεί στην δεύτερη θέση της κατάταξης το 2005. Ανοδική πορεία και για την Volkswagen που τερμάτισε στην δεύτερη θέση από την πέμπτη που κατείχε ένα χρόνο πριν, με συνολικά 21.256 μονάδες (+10.7%) και ποσοστό 7.9% από 7.1%. H εξαιρετική επίδοση του Focus ήταν αρκετή ώστε να ανέβει μια θέση η Ford και να βρεθεί τρίτη με 20.357 μονάδες (+3.7%) και ποσοστό 7.6% από 7.1%, παρά την υποχώρηση των Fiesta και Mondeo. H Hyundai ήταν αναμφίβολα η μεγάλη χαμένη της χρονιάς, εφόσον υποχώρησε στην τέταρτη θέση με ποσοστό 7.4% και 19.715 μονάδες, ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε κατακτήσει στην κορυφή με 9.2% και 24.859 μονάδες (-20.7%). Σημαντικό ρόλο σε αυτή την επίδοση έπαιξε η αισθητή πτώση στις πωλήσεις του Hyundai Accent (-34.9%). Απώλειες είχε και η Opel (-15.6%) που το 2006 έπεσε στην πέμπτη θέση από την τρίτη θέση που κατείχε το 2005. Σε αυτό συνέβαλε η πτώση στις πωλήσεις του Opel Astra (-18.8%) αλλά και του Corsa (-18.4%), ενώ το ποσοστό της υποχώρησε στο 6.8% από 8.1%. Ενισχυμένη εμφανίστηκε η Peugeot που τερμάτισε στην έκτη θέση με 13.363 μονάδες (+17.9%) και ποσοστό 5.0%, από ένατη που ήταν την προηγούμενη χρονιά με 11.333 μονάδες και 4.2%. Το Peugeot 206 παρέμεινε ανταγωνιστικό με μία μικρή πτώση (-3.8%), ενώ η εξασθένηση στις πωλήσεις του Peugeot 307 (-19.8%) υπερκαλύφθηκε από την εμφάνιση του νέου Peugeot 207.
Oι εισαγωγές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων το 2006 ανήλθαν σε 37.426 μονάδες (+10.3%) και αντιστοιχούσαν στο 12.3% του συνόλου των επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας εκείνη την χρονιά. Η Αθήνα κάλυψε το 51.6% στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων με 138.131 μονάδες και επιπλέον 14.769 μονάδες στα μεταχειρισμένα εισαγωγής. To 2006 o μέσος κυβισμός των νέων αυτοκινήτων που κυκλοφόρησαν στην Ελλάδα παρέμεινε αμετάβλητος στα 1.540 cc, ο χαμηλότερος στην Ε.Ε με εξαίρεση την Πορτογαλία. Σε υψηλά επίπεδα παρέμεινε λοιπόν η ζήτηση στα επιβατικά αυτοκίνητα και σίγουρα μέσα στα πλαίσια της εποχής εκείνης. Το 2006 περισσότεροι αγοραστές στράφηκαν στις μικρότερες κατηγορίες, ενώ σχετική άνοδο είχαν και τα εκτός δρόμου οχήματα (κυρίως τα 4X4 SUV), με το ποσοστό τους στο 10.8% από 9.9% (ATV & SUV).
Oι εταιρείες στις στήλες με λευκό χρώμα είναι αυτές που διατήρησαν την θέση τους σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Όσες εμφανίζονται με πράσινο χρώμα ανέβηκαν στην γενική κατάταξη, ενώ με ερυθρό χρώμα είναι οι εταιρείες που υποχώρησαν.




Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου