Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2020

Κατασκευαστές αυτοκινήτων: Οι φιλόδοξοι στόχοι για το κλίμα πρέπει να συνοδεύονται από υποστηρικτικές πολιτικές της Ε.Ε

 


Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) σημειώνει σχετικά με τους στόχους που έθεσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για το κλίμα έως το 2030, πως στηρίζει τον μακροπρόθεσμο στόχο της Ε.Ε για την κλιματική ουδετερότητα μέχρι το 2050 και θέλει να παίξει τον δικό της ρόλο ώστε η Ευρώπη να είναι η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος. 

"Είναι σαφές πως η στρατηγική της Ε.Ε πρέπει να επανεξετάζεται και να προσαρμόζεται σταδιακά, ώστε να διασφαλιστεί πως όλα τα μέλη είναι στον σωστό δρόμο για την επίτευξη των στόχων" δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ACEA,  Eric-Mark Huitema. "Ωστόσο, οι υπεύθυνοι για την χάραξη πολιτικής δεν αρκεί να θέτουν απλά στόχους, αλλά να ασκούν και τις απαραίτητες υποστηριστικές πολιτικές για όλους τους τύπους οχημάτων, χωρίς τις οποίες αυτοί οι στόχοι απλά δεν θα μπορούν να επιτευχθούν".

Αυτές οι πολιτικές περιλαμβάνουν και ένα πυκνό δίκτυο σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού σε όλη την Ε.Ε, με δεσμευτικούς όρους σε όλα τα κράτη-μέλη. Επιπλέον, θα πρέπει να περιλαμβάνουν και οικονομικά βιώσιμα προγράμματα (κίνητρα), ώστε η κινητικότητα μηδενικών ρύπων να καταστεί μια προσβάσιμη και προσιτή επιλογή για όλους τους Ευρωπαίους. Προκειμένου να υποστηρίξουμε την μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών ρύπων θα μπορούσαν όλοι οι ενεργειακοί φορείς να συμμετέχουν σε ένα ισχυρότερο σύστημα ανταλλαγής ρύπων της Ε.Ε, που θα επέβαλλε τιμή άνθρακα σε τέτοιο επίπεδο ώστε να οδηγηθούμε σε πραγματική αλλαγή. 

"Όσο υψηλότερα θέτουμε τους στόχους για το κλίμα, τόσο υψηλό και κρίσιμο είναι το επίπεδο φιλοδοξίας των παραγόντων που τους ενεργοποιούν" τόνισε ο κ. Huitema. 

Όσον αφορά τους στόχους εκπομπών CO2 στα καινούργια αυτοκίνητα και φορτηγά, η Επιτροπή θα πρέπει να διασφαλίσει πρώτα ότι οι απαραίτητοι παράγοντες ενεργοποίησης πράγματι επιτυγχάνονται και ενισχύονται, πριν αρχίσουμε να σχεδιάζουμε να ανεβάσουμε τους στόχους που τέθηκαν μόλις πέρσι. 

"Αναγνωρίζουμε την επιθυμία να γίνουμε παγκοσμίως πρωτοπόροι σε ό,τι αφορά την δράση για το κλίμα, αλλά θα χρειαστούμε μια άνευ προηγουμένου ρυθμιστική μεταβολή που θα διασφαλίζει όλους τους σωστούς παράγοντες ενεργοποίησης. Μέχρι να έχουμε μια καθαρή εικόνα για το συνοδευτικό πλαίσιο πολιτικής και την αξιολόγηση των επιπτώσεων, είναι δύσκολο να προβλέψουμε ποιό θα ήταν ένα ρεαλιστικό σενάριο σχετικά με τους μελλοντικούς στόχους CO2", δήλωσε ο κ. Huitema. 

Η αυτοκινητοβιομηχανία στην Ε.Ε αφιερώνει ένα μεγάλο μέρος από τα συνολικά €60.9 δισεκατομμύρια ετησίως για Έρευνα & Εξέλιξη, σχετικά με την απαλλαγή από τον άνθρακα. Πράγματι, χάρη σε αυτές τις επενδύσεις, οι πωλήσεις ηλεκτρικών-επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων στην Ε.Ε αυξήθηκαν κατά 110%, από 218.083 το 2017 σε 458.915 πέρσι. Οι επενδύσεις για υποδομές, όμως, υπολείπονται αυτής της ανάπτυξης. Κατά την ίδια περίοδο, ο αριθμός σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε μόνο κατά 58%, για παράδειγμα. Οι φίλοδοξοι στόχοι που προκύπτουν από την σημερινή πρόταση της Επιτροπής θα απαιτήσουν τεράστιες πρόσθετες επενδύσεις από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, την ίδια στιγμή που αυτή έχει πληγεί από την κρίση του COVID-19. 





Πηγή: ACEA

Μετάφραση/απόδοση: Hellenic Motor History 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου