Τετάρτη 21 Σεπτεμβρίου 2022

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2003. Κάμψη στις πωλήσεις με πολλές ανακατατάξεις.

 


To 2003 συνεχίστηκαν οι πτωτικές τάσεις που ακολούθησε η εγχώρια αγορά αυτοκίνητου από το 2001. Και σε αυτή την περίπτωση όμως η υποχώρηση που σημειώθηκε ήταν περιορισμένη, που σημαίνει ότι ο έντονος ανταγωνισμός διατηρήθηκε αμείωτος. Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν το 2003 σε συνολικά 257.293 μονάδες έναντι 268.489 το προηγούμενο έτος (-4.2%). Πάντως η επίδοση αυτή ήταν η χαμηλότερη που κατέγραψε η ελληνική αγορά την περίοδο 1999-2008, που θεωρείται ως η "χρυσή" δεκαετία. 

Η Toyota διατήρησε την θέση της στην κορυφή, με 24.170 πωλήσεις (+0.9%) και ποσοστό 9.4%. Επιπλέον, αυτή την φορά διέθετε και το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στην χώρα μας, το Toyota Corolla με 9.791 μονάδες. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Hyundai, καταγράφοντας απώλειες -4.5% με 20.935 πωλήσεις και 8.1%. Η Opel είχε επίσης μικρές απώλειες (-4.0%) και κατέλαβε την τρίτη θέση με 19.838 πωλήσεις και το ποσοστό της αμετάβλητο στο 7.7%. Στους κερδισμένους της χρονιάς ήταν σίγουρα η Ford, που ανέβηκε στην τέταρτη θέση από την όγδοη που κατείχε το 2002. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 17.392 μονάδες (+12.1%) με ποσοστό 6.8%. Η Volkswagen κέρδισε μια θέση, τερματίζοντας πέμπτη, όμως οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά -11.2%, με 16.655 μονάδες και 6.5%. Τα κέρδη των παραπάνω εταιρείων στην γενική κατάταξη, οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στην σημαντική πτώση της Peugeot. H γαλλική φίρμα είχε κάνει την έκπληξη το 2002, τερματίζοντας στην δεύτερη θέση με μικρή διαφορά πίσω από την Toyota. Το 2003 πέτυχε 16.210 πωλήσεις (-27.4%) και βρέθηκε στην έκτη θέση, με ποσοστό 6.3% από 8.3% την προηγούμενη χρονιά. Πτώση σημείωσε και η Citroen (-11.5%), όμως κατάφερε να διατηρήσει την έβδομη θέση που κατείχε και το 2002. Αντίθετα, η Fiat βρέθηκε να χάνει τρεις θέσεις και τερμάτησε όγδοη με 14.658 πωλήσεις (-27.0%) και 5.7%. Το Fiat Punto ήταν το δημοφιλέστερο supermini εκείνη την χρονιά. Οι Seat και Nissan παρέμειναν σταθερά στην ένατη και δέκατη θέση αντίστοιχα, όμως είχαν επίσης πτώση. Η Seat πέτυχε 13.441 πωλήσεις (-11.8%) και 5.2, με δημοφιλέστερο μοντέλο της το Ibiza. H Nissan περιόρισε τις απώλειες στο -2.6%, με 12.714 πωλήσεις. Υποχώρηση παρουσίασαν τα Almera (-14.6%) και Primera (-27.2%), όμως το Micra βοήθησε σε ένα βαθμό την κατάσταση με αύξηση των πωλήσεων του κατά 45.0%.

Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι το 2003 η Mazda βγήκε από την αφάνεια που βρισκόταν επί σειρά ετών. Την προηγούμενη διετία ήταν καθηλωμένη στο 0.3% και την 28η θέση της ελληνικής αγοράς. Πλέον πέτυχε ποσοστό 1.3% με 3.293 πωλήσεις (+283.3%) και βρέθηκε στην 22η θέση. Μεγάλη βελτίωση με βασικό όπλο το μεσαίο Mazda 6, από τη νέα γενιά μοντέλων της φίρμας εκείνη την εποχή. 

 

H Ford ήταν η εταιρεία με την μεγαλύτερη άνοδο στην πρώτη δεκάδα της κατάταξης το 2003. H αύξηση των πωλήσεων της οφείλεται κυρίως στη νέα γενιά του Fiesta. 

Το 2003 άλλαξε ο χάρτης και στον τομέα των δημοφιλέστερων κατηγοριών. Στην κορυφή των προτιμήσεων ήταν τα supermini (segment B), με 84.892 πωλήσεις και το 33.0% της αγοράς. Τα μικρομεσαία οικογενειακά (segment C) συνήθως είχαν το πρώτο λόγο, όμως αυτή την φορά αρκέστηκαν στην δεύτερη θέση με 72.991 μονάδες και το 28.4%. Το Toyota Corolla ήταν βέβαια το best seller στο σύνολο της αγοράς, ενώ τα Hyundai Accent, Peugeot 307, Ford Focus και Opel Astra ήταν στα πέντε πρώτα της κατηγορίας. Την τρίτη θέση κατέλαβαν τα μεσαία οικογενειακά (segment D), με 40.857 μονάδες και 15.9%. Πρώτο στην κατηγορία ήταν το Toyota Avensis. Tα εκτός δρόμου μοντέλα συνέχισαν την ανοδική τους πορεία στην χώρα μας και το 2003. Η καταγραφή των πωλήσεων γινόταν σε δύο υπό-κατηγορίες, τα 4Χ4-ATV και τα 4X4-SUV. Στην πρώτη περίπτωση οι πωλήσεις ανήλθαν σε 14.590 μονάδες (+13.4%) και ποσοστό 5.7% στο σύνολο της αγοράς. Ηταν η τέταρτη πιο δημοφιλής κατηγορία, με χαρακτηριστική την κυριαρχία της Suzuki που "έπαιζε" στην γήπεδό της με τα Grand Vitara και Jimny. Tα 4X4-SUV πέτυχαν 8.966 πωλήσεις (+36.1%) και ποσοστό 3.5%, με best seller το Toyota RAV4.  Ήταν όμως πίσω από τα μίνι αυτοκίνητα πόλης (segment A) που κάλυψαν το 5.1% της αγοράς με 13.194 μονάδες. Οι τρεις βασικοί πρωταγωνιστές εδώ ήταν τα Daewoo Matiz, Hyundai Atos και Fiat Seicento. Άνοδο είχαν και τα πολυμορφικά αυτοκίνητα, με 8.353 μονάδες (+11.2%). 

Η μικρή υποχώρηση της αγοράς το 2003 δεν ήταν αρκετή ώστε να χαλαρώσει το έντονα ανταγωνιστικό κλίμα που επικρατούσε από τα προηγούμενα χρόνια. Η επίδοση που κατέγραψαν οι πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ήταν σαφώς χαμηλότερη σε σχέση με το εντυπωσιακό ρεκόρ του 2000 ή τα επίπεδα του 2001, όμως σίγουρα δεν ήταν "υποτονική". 








B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 
Πίνακες: Hellenic Motor History

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου