Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2022

Αύγουστος 2022: Άνοδος στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου αλλά οι δυσκολίες παραμένουν.

 


Θετικό πρόσημο για την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη τον Αύγουστο, μετά από δεκατρείς μήνες συνεχούς πτωτικής πορείας. Οι συνολικές ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ένωση ανήλθαν τον περασμένο μήνα σε 650.305 μονάδες έναντι 622.821 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (+4.4%), όμως το αποτέλεσμα παρέμεινε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα από την προ-πανδημίας εποχή. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές της Ε.Ε συνεισέφεραν στην συνολική αύξηση. Η Ιταλία πέτυχε την μεγαλύτερη άνοδο (+9.9%) και ακολούθησαν η Ισπανία (+9.1%), η Γαλλία (+3.8%) και η Γερμανία (+3.0%). Στην Βρετανία οι πωλήσεις τον Αύγουστο ήταν οριακά αυξημένες (+1.2%), ενώ στις χώρες EFTA (Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία) σημειώθηκε πτώση (-11.7%), οπότε η άνοδος συνολικά στην Ευρώπη περιορίστηκε στο +3.4%. Παρά την βελτίωση που υπήρξε τον Αύγουστο, η κάμψη που προηγήθηκε τους προηγούμενους μήνες είχε αρνητικά αποτελέσματα στο άθροισμα των πωλήσεων οκταμήνου. Συνολικά 5.996.638 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομήθηκαν στην Ε.Ε από 6.807.745 στους οκτώ πρώτους μήνες πέρσι (-11.9%). Το αρνητικό αποτέλεσμα παραμένει στα ίδια επίπεδα αν προστεθούν οι αγορές της Βρετανίας και των χωρών της EFTA , με τις συνολικές πωλήσεις στα 7.221.379 μονάδες από 8.188.966 πέρσι (-11.8%). Στο ίδιο διάστημα η πτώση στις μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης έχει ως εξής: Ιταλία -18.4%, Γαλλία -13.8%, Βρετανία -10.7%, Γερμανία -9.8% και Ισπανία -9.4%. 


Source: ACEA



Ο όμιλος Volkswagen βρέθηκε στην κορυφή τον Αύγουστο, με 172.017 μονάδες στο σύνολο της Ε.Ε (+7.9%). Στο διάστημα του οκταμήνου κατέγραψε απώλειες -15.6%, με 1.501.790 μονάδες. Ο όμιλος Stellantis ήρθε στην δεύτερη θέση, με 123.556 μονάδες τον Αύγουστο (+10.6%) και 1.235.435 στο οκτάμηνο (-18.6). Στην τρίτη θέση ήρθε ο όμιλος Renault, από τις λίγες εξαιρέσεις με πτωτική πορεία τον Αύγουστο (-7.0%), αποτέλεσμα της σημαντικής μείωσης που παρουσίασε η γαλλική εταιρεία (-23.9%). Αντίθετα, η Dacia είχε άνοδο +13.1%. Πτώση είχε και σε επίπεδο οκταμήνου, όμως σε μικρότερο βαθμό συγκριτικά με τους περισσότερους ομίλους (-6.9%). Ο όμιλος Hyundai (Hyundai & Kia) κατέγραψε οριακή μείωση τον Αύγουστο (-0.6%), με 62.082 μονάδες. Πλέον κατέχει την τέταρτη θέση στην Ε.Ε, όμως αν προσθέσουμε την Βρετανία και τις χώρες της EFTA καταλαμβάνει την τρίτη θέση. Ο όμιλος Hyundai ήταν ο μοναδικός που παρουσίασε άνοδο στο οκτάμηνο, με 579.783 μονάδες στην Ε.Ε (+6.1%). Αύξηση παρουσίασε τον Αύγουστο o όμιλος της Toyota με 48.213 μονάδες (+7.4%), όμως παρά τις καλές επιδόσεις της μητρικής εταιρείας (+9.3%), η Lexus είχε σημαντική πτώση (-26.9%). Στο οκτάμηνο υπήρξε οριακή μείωση (-0.7%), με 434.393 πωλήσεις. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την εξέλιξη της Ευρωπαϊκής αγοράς τους επόμενους μήνες, όπου προμηνύεται ένας δύσκολος χειμώνας σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο. 

Πέρα από την συνολική πορεία σε επίπεδο ομίλων, οι πωλήσεις για κάθε μάρκα ξεχωριστά διαμορφώθηκαν τον Αύγουστο ως εξής: 





 





B.A
  © Hellenic Motor History (2022)
Στοιχεία πωλήσεων: ACEA


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου