Mε την έναρξη του Ελληνοϊταλικού πολέμου, στις 28 Οκτωβρίου 1940, το κράτος προχώρησε στην επίταξη οχημάτων, ώστε να καλύψει τις μεταφορικές ανάγκες του στρατού. Αστικά λεωφορεία, φορτηγά και επιβατικά αυτοκίνητα έλαβαν μέρος στον αγώνα κατά του εισβολέα. Κατά την επίταξη τους, χορηγήθηκαν φύλλα επιτάξεως στους ιδιοκτήτες (άχρηστα μετά από λίγο καιρό). Εκείνη την εποχή κυκλοφορούσαν στη χώρα μας 6.000 φορτηγά, ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης. Υπήρχαν ακόμα 713 αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Πειραιά, επιπλέον 194 αστικά λεωφορεία επαρχιών καθώς και 1.635 υπεραστικά λεωφορεία. Τα περισσότερα από τα επιταγμένα οχήματα καταστράφηκαν κατά τη διάρκεια του πολέμου.
Η συμβολή τους στην εκστρατεία εναντίον των Ιταλών, ήταν σημαντική.
Έκθεση του Γενικού Επιτελείου Στρατού αναφέρει:
" Το έργον του Σώματος Αυτοκινήτων εις τον ελληνοϊταλικόν πόλεμον υπήρξε τόσο φωτεινόν και λαμπρόν εις απόδοσιν, ώστε προσείλκυσεν από της αρχής της εκδηλώσεώς του την δέουσαν και την ανάλογον προς το μέγεθός του εκτίμησιν.
Ο στρατιώτης των αυτοκινήτων διέθεσεν ού μόνον τας ψυχικάς και σωματικάς του δυνάμεις, αλλά και αυτήν ακόμη την ύπαρξίν του δια να φέρη εις τον μαχητήν του μετώπου τα εφόδια της ζωής και της μάχης.
Η κόπωσις του προσωπικού και ιδίως του υλικού υπερέβαινε τα υπό των κανονισμών προβλεπόμενα όρια αντοχής και υπήρχε πάντοτε κίνδυνος να ευρεθή ο στρατός εκστρατείας άνευ αυτοκινήτων, εάν παρετείνετο ο πόλεμος και δεν έφτανον εγκαίρως εκ του εξωτερικού τα αναγκαιούντα εισέτι αυτοκίνητα και ανταλλακτικά.
Κινούμενος αδιακόπως νύκτας και ημέρας εις αποστάσεις τεραστίας, αντιμετοπίζων όλους τους κινδύνους ενός σύγχρονου πολέμου, αψηφών την αϋπνίαν, τας στερήσεις και το ψύχος των αλβανικών βουνών, εξεπλήρωσε πάντοτε την αποστολήν, η οποία του ανετέθη και εξετέλεσε πλήρως το ύψιστον καθήκον προς την Πατρίδα".
Έλληνες στρατιώτες πάνω σε πολιτικό φορτηγό, κατά τη διάρκεια του ηρωικού αγώνα εναντίον των Ιταλών.
Β.Α
Αρχείο: Hellenic Motor History