Τον Ιανουάριο του 1986, το δίκτυο αντιπροσώπων της Opel στην Ελλάδα ενημέρωνε το κοινό για την πρωτιά της γερμανικής εταιρείας στην χώρα μας, το προηγούμενο έτος.
Το 1985 η Opel κατέκτησε την κορυφή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 9.483 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 12.1%.
Σημαντικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έπαιξε και η εγχώρια συναρμολόγηση μοντέλων της Opel, από την General Motors Hellas, που έδινε το πλεονέκτημα της ανταγωνιστικής τιμής και των ευνοϊκών όρων αγοράς. Δυστυχώς ήταν και η τελευταία χρονιά παραγωγής τους στην Ελλάδα.
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η νέα γενιά του μικρομεσαίου Kadett, στα 1.200 κ.εκ.
Εκείνη την εποχή, οι περισσότερες εταιρείες στήριξαν την επιτυχία τους σε μικρομεσαία μοντέλα με κινητήρες 1.100-1.200 κυβ. εκατοστών, δηλαδή στην κατηγορία των 8 φορ. ίππων. Η Opel είχε παραδοσιακά δυνατή παρουσία σε αυτό το κομμάτι της ελληνικής αγοράς. Tα μοντέλα στους 8 φορ. ίππους συγκέντρωναν το μεγαλύτερο ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων, κατά την δεκαετία του '80.
Το 1985 κατέκτησαν το 40% της ελληνικής αγοράς, με 31.638 μονάδες. Παρόμοια ήταν η εικόνα και το 1984, που πέτυχαν 27.406 πωλήσεις, με μερίδιο αγοράς 41.7%.
Η Opel ήταν φυσικά στην κορυφή της κατηγορίας, με 5.611 πωλήσεις. Αυτό σημαίνει ότι το 59.2% των πωλήσεων της αφορούσε τα μοντέλα στα 1.200 κυβικά, αν και είχε μια καλή παρουσία και στην κατηγορία των 1.300 κ.εκ.
Στην δεύτερη θέση της κατηγορίας ήρθε η Lada, οι πωλήσεις της οποίας βασίστηκαν σχεδόν αποκλειστικά στους 8 φορ. ίππους, με 5.367 μονάδες.
Η Honda ήταν η τρίτη δημοφιλέστερη στα 1.200 κυβικά, με 4.115 πωλήσεις.
Από τις δέκα πρώτες εταιρείες, οι πέντε εξασφάλισαν την επιτυχία τους χάρη στα μοντέλα των 1.100 και 1.200 κ.εκ. (Opel, Lada, Honda, Ford, Renault).
Η Fiat πέτυχε της περισσότερες πωλήσεις της στους 8 φορ. ίππους, με 1.284 μονάδες, όμως βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό και στην κατηγορία των 6 φορ. ίππων ή 900 κυβικών, με 1.095 μονάδες. Η ιταλική εταιρεία ήρθε στην 10η θέση της γενικής κατάταξης με συνολικά 2.957 πωλήσεις.
Από τις υπόλοιπες, οι Nissan, Volkswagen και Toyota βασίστηκαν στις κατηγορίες των 7 και 9 φορ. ίππων (1.000 & 1.300 κ.εκ.). Η Zastava κατέκτησε την 3η θέση της γενικής κατάταξης χάρη στο μικρότερο Yugo 45 των 6 φορ. ίππων. ενώ το μοντέλο της στους 8 φορ. ίππους δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία.
Το 1985 η Opel κατέκτησε την κορυφή για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 9.483 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 12.1%.
Σημαντικό ρόλο σε αυτή την επιτυχία έπαιξε και η εγχώρια συναρμολόγηση μοντέλων της Opel, από την General Motors Hellas, που έδινε το πλεονέκτημα της ανταγωνιστικής τιμής και των ευνοϊκών όρων αγοράς. Δυστυχώς ήταν και η τελευταία χρονιά παραγωγής τους στην Ελλάδα.
Μεγάλη επιτυχία σημείωσε η νέα γενιά του μικρομεσαίου Kadett, στα 1.200 κ.εκ.
Εκείνη την εποχή, οι περισσότερες εταιρείες στήριξαν την επιτυχία τους σε μικρομεσαία μοντέλα με κινητήρες 1.100-1.200 κυβ. εκατοστών, δηλαδή στην κατηγορία των 8 φορ. ίππων. Η Opel είχε παραδοσιακά δυνατή παρουσία σε αυτό το κομμάτι της ελληνικής αγοράς. Tα μοντέλα στους 8 φορ. ίππους συγκέντρωναν το μεγαλύτερο ποσοστό επί των συνολικών πωλήσεων, κατά την δεκαετία του '80.
Το 1985 κατέκτησαν το 40% της ελληνικής αγοράς, με 31.638 μονάδες. Παρόμοια ήταν η εικόνα και το 1984, που πέτυχαν 27.406 πωλήσεις, με μερίδιο αγοράς 41.7%.
Η Opel ήταν φυσικά στην κορυφή της κατηγορίας, με 5.611 πωλήσεις. Αυτό σημαίνει ότι το 59.2% των πωλήσεων της αφορούσε τα μοντέλα στα 1.200 κυβικά, αν και είχε μια καλή παρουσία και στην κατηγορία των 1.300 κ.εκ.
Στην δεύτερη θέση της κατηγορίας ήρθε η Lada, οι πωλήσεις της οποίας βασίστηκαν σχεδόν αποκλειστικά στους 8 φορ. ίππους, με 5.367 μονάδες.
Η Honda ήταν η τρίτη δημοφιλέστερη στα 1.200 κυβικά, με 4.115 πωλήσεις.
Από τις δέκα πρώτες εταιρείες, οι πέντε εξασφάλισαν την επιτυχία τους χάρη στα μοντέλα των 1.100 και 1.200 κ.εκ. (Opel, Lada, Honda, Ford, Renault).
Η Fiat πέτυχε της περισσότερες πωλήσεις της στους 8 φορ. ίππους, με 1.284 μονάδες, όμως βασίστηκε σε μεγάλο βαθμό και στην κατηγορία των 6 φορ. ίππων ή 900 κυβικών, με 1.095 μονάδες. Η ιταλική εταιρεία ήρθε στην 10η θέση της γενικής κατάταξης με συνολικά 2.957 πωλήσεις.
Από τις υπόλοιπες, οι Nissan, Volkswagen και Toyota βασίστηκαν στις κατηγορίες των 7 και 9 φορ. ίππων (1.000 & 1.300 κ.εκ.). Η Zastava κατέκτησε την 3η θέση της γενικής κατάταξης χάρη στο μικρότερο Yugo 45 των 6 φορ. ίππων. ενώ το μοντέλο της στους 8 φορ. ίππους δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία.
Στον παρακάτω πίνακα αναφέρονται αναλυτικά οι πωλήσεις της κατηγορίας, ανά εταιρεία. Να σημειωθεί πως η Mazda είχε διαθέσιμο μοντέλο στα 1.100 κυβικά, όμως τυπικά ανήκε στην κατηγορία των 7 φορ. ίππων (ακριβώς στο όριο της κλίμακας, με 1.071 κ.εκ.). Κάποιες εταιρείες σημείωσαν αρκετά καλές πωλήσεις στα 1.200 κυβικά, όμως ήταν σχεδόν ανύπαρκτες σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες, με αποτέλεσμα να βρεθούν χαμηλότερα στην γενική κατάταξη (π.χ Alfa Romeo, Mitsubishi).
Β.A
Aρχείο Hellenic Motor History © 2020
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Επεξεργασία στοιχείων: Hellenic Motor History