Θετικό πρόσημο για την βρετανική αγορά αυτοκινήτου το 2024 με χαρακτηριστική την σημαντική άνοδο στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι συνολικές ταξινομήσεις ανήλθαν σε 1.952.778 μονάδες έναντι 1.903.054 την προηγούμενη χρονιά (+2.6%). Η αύξηση οφείλεται αποκλειστικά στις εταιρικές πωλήσεις, που κάλυψαν το 59.6% της αγοράς με 1.163.855 μονάδες, ενώ το 2023 το ποσοστό τους ανήλθε στο 54.7%. Αντίθετα, οι ιδιωτικές πωλήσεις σημείωσαν υποχώρηση -8.7% και το ποσοστό τους μειώθηκε στο 38.2% από 43.0% που ήταν το 2023. Το υπόλοιπο 2.2% καλύφθηκε από τον τομέα των business sales.
Σημαντική άνοδο κατέγραψαν οι ταξινομήσεις στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV), με 381.970 μονάδες από 314.687 το προηγούμενο έτος (+21.4%) και το ποσοστό τους ανήλθε στο 19.6% από 16.5%. Όμως ο αριθμός αυτός παρέμεινε σε χαμηλότερα επίπεδα από τους στόχους που είχαν θέσει οι κατασκευαστές και είναι χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των ιδιωτών αγοραστών, μόλις ο ένας στους δέκα επέλεξε την ηλεκτροκίνηση το 2024. Αύξηση είχαν και τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), που κατέκτησαν το 13.4% της αγοράς με 261.398 μονάδες έναντι ποσοστού 12.5% και 238.411μονάδων το 2023 (+9.6%). Τα plug-in υβριδικά είχαν άνοδο +18.3% με 167.178 μονάδες έναντι 141.311 και το ποσοστό τους ανήλθε στο 8.6% από 7.4% το προηγούμενο έτος. Υποχώρηση είχαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, που όμως παρέμεινε σε συγκρατημένα επίπεδα. Οι πωλήσεις τους ανήλθαν σε 1.019.128 μονάδες από 1.066.211 το 2023 (-4.4%) και το ποσοστό τους μειώθηκε στο 52.2% από 56.0%. Η βενζίνη ήταν με διαφορά η δημοφιλέστερη επιλογή για τους ιδιώτες αγοραστές, σε ποσοστό 61.0%. Η λιγότερο δημοφιλής επιλογή στο σύνολο της αγοράς ήταν τα αυτοκίνητα diesel, που το 2024 είχαν πτώση -13.6% και το ποσοστό τους μειώθηκε στο 6.3% από 7.5% που κατείχαν το 2023. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 123.104 μονάδες από 142.434.
H Volkswagen κατέκτησε για ακόμα μια χρονιά την κορυφή στην Βρετανία, με συνολικά 166.304 μονάδες από 162.087 την προηγούμενη χρονιά (+2.6%), διατηρώντας το ποσοστό της στο 8.5%. Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η BMW, ενώ το 2023 ήταν στην τέταρτη θέση. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 125.265 μονάδες από 111.734 (+12.1%) και το ποσοστό της αυξήθηκε στο 6.4% από 5.95 που ήταν την προηγούμενη χρονιά. H Audi είχε απώλειες, όμως κατάφερε να διατηρήσει την τρίτη θέση που κατείχε και το 2023. Συνολικά πέτυχε 122.431 πωλήσεις έναντι 137.485 (-10.9%), με το ποσοστό της μειωμένο στο 6.3% από 7.2%. Καθαρά γερμανική υπόθεση η πρώτη τριάδα λοιπόν, όμως στην τέταρτη θέση βρέθηκε η Kia, ενώ τα δύο προηγούμενα χρόνια ήταν σταθερά στην έκτη θέση της κατάταξης. Το ποσοστό της παρέμεινε και το 2024 στο 5.7% όμως οι πωλήσεις της σημείωσαν άνοδο +4.2% με 112.252 μονάδες έναντι 107.765 το προηγούμενο έτος. Την πρώτη πεντάδα της βρετανικής αγοράς συμπλήρωσε η Ford, η οποία είχε και τις μεγαλύτερες απώλειες από τους μεγάλους κατασκευαστές. Η Ford κατάφερε να διατηρήσει την δεύτερη θέση την προηγούμενη διετία, όμως το 2024 το ποσοστό της μειώθηκε στο 5.6% από 7.6% που ήταν την προηγούμενη χρονιά, με 109.955 μονάδες έναντι 144.072 (-23.7%). Η επίδοση αυτή σαφώς και δεν μπορεί να κριθεί ως ικανοποιητική για την Ford στην βρετανική αγορά. Ιδιαίτερα ενισχυμένη βγήκε η Mercedes που κατέκτησε την έκτη θέση, από όγδοη που ήταν το 2023, με το ποσοστό της στο 5.3% από 4.6%. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 102.757 μονάδες έναντι 87.782 (+17.1%). Στους χαμένους της χρονιάς και η Toyota, που έπεσε στην έβδομη θέση από την πέμπτη που κατείχε το 2023, με το ποσοστό της μειωμένο σε 5.2% από 5.8% και τις πωλήσεις στις 101.444 μονάδες έναντι 109.864. Η Nissan διατήρησε την όγδοη θέση που κατείχε και το 2023, όμως η εικόνα της ήταν αισθητά βελτιωμένη. Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 100.446 μονάδες έναντι 89.460 το προηγούμενο έτος (+12.3%), με ποσοστό 5.1% από 4.7%. Στην ένατη θέση τερμάτισε η Hyundai με 91.808 μονάδες έναντι 87.112 το 2023 (+5.4%) και το ποσοστό της στο 4.7% από 4.6%. Η MG έχει καταφέρει να εδραιωθεί ως ένας από τους βασικούς παίκτες στην βρετανική αγορά τα τελευταία χρόνια. Η εικόνα της παρέμεινε σχετικά στάσιμη το 2024, όμως αυτή την φορά κατάφερε να βρεθεί στην πρώτη δεκάδα. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 81.536 μονάδες έναντι 81.289 (+0.3%) με το ποσοστό της στο 4.2% από 4.3%. Πιθανότατα η MG δεν θα είχε κατακτήσει την δέκατη θέση, αν η Vauxhall δεν είχε σημαντικές απώλειες. Η άλλοτε ισχυρή βρετανική φίρμα είχε αρχίσει να δείχνει σημάδια υποχώρησης από το 2018, αρχικά προς όφελος της Volkswagen, όμως η καθοδική της πορεία συνεχίστηκε σε έντονους ρυθμούς τα αμέσως επόμενα χρόνια. Πάντως, όλο αυτό το διάστημα κατάφερε να διατηρήσει την παρουσία της στους δέκα πρώτους κατασκευαστές. Την προηγούμενη τριετία κατείχε σταθερά την έβδομη θέση στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκίνητων (2021-2023). Όμως το 2024 έγινε η ανατροπή και η Vauxhall βρέθηκε εκτός πρώτης δεκάδας και τερμάτισε στην ενδέκατη θέση, παρουσιάζοντας πτώση -21.4% με 78.895 πωλήσεις από 100.417 την προηγούμενη χρονιά. Το ποσοστό της περιορίστηκε στο 4.0% από 5.3%.
To Ford Puma κατάφερε να κερδίσει τον τίτλο του best seller στην Βρετανία, για δεύτερη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Οι πωλήσεις του ανήλθαν σε 48.340 μονάδες (-2.5%), όμως αυτή την φορά η κατάκτηση της κορυφής δεν ήταν εύκολη υπόθεση. To Kia Sportage ήρθε δεύτερο σε πωλήσεις με μικρή διαφορά και συνολικά 47.143 μονάδες (+30.5%). Μικρές απώλειες είχε το Nissan Qashqai, που υποχώρησε στην τρίτη θέση από τη δεύτερη που κατείχε το 2023. Πάντως παρέμεινε εξαιρετικά δημοφιλές, με 42.418 πωλήσεις (-2.1%). Βελτιωμένη ήταν η επίδοση του Nissan Juke, που ήρθε στην τέταρτη θέση με 34.454 μονάδες (+8.5%) ενώ την πρηγούμενη χρονιά τερμάτισε όγδοο σε πωλήσεις. Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε το Tesla Model Y με 32.862 μονάδες. Αν και οι πωλήσεις του ήταν μειωμένες σε σχέση με το 2023 (-8.5%), διατήρησε την πέμπτη θέση και αποτέλεσε εύλογα το πρώτο σε πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην Βρετανία το 2024. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακολούθησαν έντονα ανοδικές τάσεις τον Δεκέμβριο του 2024 έναντι του αντίστοιχου μήνα το 2023 (+56.8) και το Tesla Model Y ήρθε πρώτο σε πωλήσεις, με δεύτερο το Tesla Model 3. Στην έκτη θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισε με μικρή διαφορά το Volkswagen Golf, με 32.370 μονάδες.