Πριν από 105 χρόνια, το 1914, είχε ξεκινήσει ήδη έντονη επιχειρηματική δραστηριότητα στο χώρο του αυτοκινήτου.
Η μπελ επόκ έφτανε στο τέλος της, όμως οι Έλληνες άρχισαν να μαθαίνουν τις φίρμες των αυτοκινήτων, μέσα από τις "ρεκλάμες". Διάφορες ευρωπαϊκές και αμερικάνικες φίρμες έκαναν την εμφάνισή τους στον Τύπο της εποχής, που ήταν και ο μοναδικός τρόπος προβολής εκείνη την περίοδο. Ήδη διάφοροι επιχειρηματίες είχαν αναλάβει τις πρώτες αντιπροσωπείες αυτοκινήτων στην χώρα μας. Παράλληλα με τα αυτοκίνητα, άρχισαν να εμφανίζονται οι "ρεκλάμες" για υγρά καύσιμα, λιπαντικά και ελαστικά. Στην Αθήνα εκείνη την εποχή κυκλοφορούσαν μόλις μερικές δεκάδες επιβατικά αυτοκίνητα.
Η ευρεία χρήση του αυτοκινήτου στην Ελλάδα έγινε από τον Στρατό, στους Βαλκανικούς Πολέμους που είχαν προηγηθεί, το 1912 και το 1913.
Τον Ιούλιο του 1914 γίνεται η σύσταση του Υπουργείου Συγκοινωνίας. Επρόκειτο για μια ενέργεια της πρώτης κυβέρνησης του Ελευθερίου Βενιζέλου, με το νόμο 276/1914, Φ.Ε.Κ. Α' 156/11/6/1914. Πρώτος υπουργός ήταν ο Πολιτικός Μηχανικός Δημήτριος Διαμαντίδης. Παράλληλα, ξεκινάει η χρήση του αυτοκινήτου από τον δημόσιο τομέα. Την ίδια ακριβώς περίοδο, στις 16 Ιουλίου, υπεγράφη η προκήρυξη διεθνούς διαγωνισμού για την προμήθεια αυτοκινήτων (έως δέκα), για την ταχυδρομική και τηλεγραφική υπηρεσία. Το ιδιωτικό επιβατικό αυτοκίνητο, αφορούσε ακόμα αυστηρά τους εύπορους κάθε λογής.
Οι διαφημίσεις που ακολουθούν είναι ένα δείγμα της περιόδου Ιανουαρίου-Ιουλίου 1914, δηλαδή έως την έναρξη του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου.
Όπως φαίνεται, ήταν η εποχή που το κείμενο κυριαρχούσε στις καταχωρήσεις. Ενίοτε λίγες σειρές ήταν αρκετές. Η εικόνα, συνήθως, απουσίαζε.
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History
Η δημοσίευση είναι προϊόν έρευνας του hellenic motor history και δημοσιεύεται αποκλειστικά στο παρόν ιστολόγιο. Απαγορεύεται ρητά η ολική ή μερική αναδημοσίευση και αναπαραγωγή σε οποιοδήποτε ιστοσελίδα ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί η συγκατάθεση και με τον όρο ότι θα αναφέρεται η πηγή προέλευσης.