Στις 18 Μαΐου 1977, ο υπουργός Συντονισμού κ. Παπαληγούρας ανακοίνωσε τα νέα φορολογικά μέτρα περιστολής της πολυτελούς κατανάλωσης και εξοικονόμησης ενέργειας.
Κύριος σκοπός των μέτρων, ήταν η καταπολέμηση της σπατάλης.
Στα πλαίσια αυτά, η κυβέρνηση αποφάσισε την αύξηση των εισφορών για τα αυτοκίνητα 13 φορ. ίππων και άνω.
Έτσι, για τα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης από 1.800 κ.εκ., έγινε προοδευτική αύξηση στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, έως και 200% σε σχέση με την ήδη ισχύουσα φορολογία. Παράλληλα, αυξήθηκε κατά 50% το εφάπαξ πρόσθετο Ειδικό Τέλος, πάντα για τα επιβατικά άνω των 13 φορ. ίππων. Επιπλέον, καταργήθηκε το ανώτατο όριο φορολογίας των 300.000 δραχμών, που είχε θεσπιστεί για το Ειδικό Τέλος των Ι.Χ με το Νόμο 363/76 .
Φυσικά, από το "μενού" δεν έλειπε ο διπλασιασμός των τελών κυκλοφορίας, για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, ενώ στην ίδια λογική των αυξήσεων κινήθηκε η κυβέρνηση για τις μοτοσυκλέτες άνω των 400 κυβ. εκατοστών.
Παρά το γεγονός ότι η φορολογία των αυτοκινήτων είχε οριστεί μόλις τον Ιούνιο του 1976, τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα δέχθηκαν επιπλέον βαριά φορολογία, μέσα σε λιγότερο από ένα χρόνο. Η αύξηση των δασμών για τα επιβατικά 1.800 έως 2.000 κ.εκ. ανήλθε σε περίπου 150.000 δραχμές, ενώ επιπλέον αυξήσεις ίσχυσαν για τα αυτοκίνητα με μεγαλύτερους κινητήρες.
Β.Α
© Hellenic Motor History