Mercedes-Benz: ένα όνομα που έχει ταυτιστεί με το κύρος και την πολυτέλεια. Η γερμανική φίρμα δεν άργησε να καθιερωθεί ως μια από τις κορυφαίες μεταξύ αυτών που απευθύνονταν σε κάθε λογής επιτυχημένους με μεγάλη οικονομική επιφάνεια. Η Ελλάδα δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, όμως στην χώρα μας η αγορά αυτοκινήτου λειτούργησε υπό ιδιαίτερες συνθήκες επί σειρά ετών. Πως επηρέασε αυτό το γεγονός την πορεία μια εταιρείας όπως η Mercedes;
Τα επιβατικά μοντέλα της εταιρείας στόχευαν σε αγοραστές υψηλού προφίλ, όμως παράλληλα ισχυρή παρουσία είχε και στα επαγγελματικά οχήματα. Είναι γνωστό πως η Mercedes ανέπτυξε δυναμική στην εγχώρια αγορά των φορτηγών και των λεωφορείων από τα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια, ενώ σημαντικό κεφάλαιο αποτελεί η συνεργασία μεταξύ της Mercedes και της ΒΙΑΜΑΞ του Mιχ. Φωστηρόπουλου, για την κατασκευή αμαξωμάτων λεωφορείων με κινητήρα και πλαίσιο Mercedes. Επιπλέον ανέπτυξε έντονη δραστηριότητα στην αγορά του ταξί και μετά την αποδυνάμωση της θέσης των αμερικάνικων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά, αποτελούσε την κορυφαία επιλογή για τους επαγγελματίες του χώρου.
Η σύνθεση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου τοποθετούσε την Mercedes στην ανώτερη κλίμακα, με τα βασικά της μοντέλα στο φορολογικό όριο των 2.000 cc. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ένα περιορισμένο αλλά ιδιαίτερα δυναμικό αγοραστικό κοινό ιδιωτών στην χώρα μας. Όμως ο συνολικός αριθμός των επιβατικών Mercedes στους ελληνικούς δρόμους κάθε άλλο παρά μικρός ήταν, ήδη από την δεκαετία του '60. Σε αυτό συνέβαλε η ενίσχυση των πωλήσεων της στο κομμάτι των ταξί & αγοραίων αλλά και ο σχετικά μεγάλος αριθμός μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που κυκλοφόρησε στην χώρα μας. Μέχρι και την δεκαετία του '70 το κόστος αγοράς μιας καινούργιας Mercedes ήταν υψηλό αλλά όχι απαγορευτικό για τα ανώτερα εισοδηματικά στρώματα. H υπέρογκη φορολογία που επιβλήθηκε στα ιδιωτικά επιβατικά αυτοκίνητα κατά την δεκαετία του '80, εκτόξευσε το κόστος αγοράς με αποτέλεσμα τα ποσοστά της Mercedes να παραμείνουν καθηλωμένα σε πολύ χαμηλά επίπεδα (με εξαίρεση την περίοδο αύξησης στην ζήτηση πετρελαιοκίνητων ταξί).
Την αντιπροσωπεία της Mercedes-Benz στην Ελλάδα είχε αναλάβει από το 1936 ο Μιχάλης Φωστηρόπουλος ("Μ. Κ. Φωστηρόπουλος" Α.Ε). Στις αρχές του 1982 η γερμανική εταιρεία ανέπτυξε το δικό της δίκτυο στην χώρα μας, ιδρύοντας την "Mercedes-Benz Hellas" Α.Β.Ε.Ε, με έδρα στην Λεωφ. Αθηνών 40. Το πρώτο διάστημα η νέα επιχείρηση έδωσε έμφαση στην προώθηση των φορτηγών και πετρελαιοκίνητων επιβατικών για την αγορά του ταξί (200D & 240D/W123). Στα Ι.Χ επιβατικά το μοναδικό μοντέλο που είχε ενδιαφέρον εκείνη την εποχή στην εγχώρια αγορά, ήταν η βασική έκδοση της σειράς W123 (200) με τον κινητήρα στα 1.988 cc, στην κατηγορία των 14 φορ. ίππων. Στις αρχές του 1983 παρουσιάστηκε στην Ελλάδα η νέα Mercedes 190 (W201), που διέθετε μικρότερες διαστάσεις συγκριτικά με τα έως τότε δεδομένα της φίρμας (4.42 μ.) αλλά όχι κινητήρες μικρότερους από τα 2.000 cc. Η βασική έκδοση του νέου μοντέλου στα 1.997 cc με καρμπυρατέρ στοίχιζε σχεδόν όσο η μεγαλύτερη 200/W123, ενώ η έκδοση με ψεκασμό (190Ε) ήταν κατά περίπου 500.000 δραχμές ακριβότερη από το μεγαλύτερο μοντέλο!