Τον Απρίλιο του 1931, η Ford Motor Company διοργάνωσε μια περιοδεία ανά την Ελλάδα, με σκοπό να παρουσιάσει στο κοινό τα επιβατικά και επαγγελματικά της μοντέλα. Το "καραβάνι" ξεκίνησε στις 11 το πρωί της 15ης Απριλίου από την οδό Παπαρρηγοπούλου, στη πλατεία Κλαυθμώνος. Κεντρική αντιπροσωπεία της Ford εκείνη την εποχή ήταν η "ΑΘΗΝΑ" Α.Ε, με έδρα στην οδό Σταδίου 28Α. Ο Ιωάννης Κοντέλλης είχε την αντιπροσωπεία Ford στον Πειραιά (παράλληλα με την Λέσβο), ενώ στην Θεσσαλονίκη την αμερικάνικη φίρμα εκπροσωπούσε ο Μπόβεν Ρηζ.
Αρχικός προορισμός ήταν η Πελοπόννησος. Μόλις ολοκληρώθηκε ο γύρος της Πελοποννήσου, στις 2 Μαΐου τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν από την Πάτρα με προορισμό το Μεσολόγγι. Αργότερα θα συνέχιζαν με κατεύθυνση προς Αγρίνιο, Άρτα και Ιωάννινα. Επόμενος σταθμός ήταν η Κορυτσά στην Αλβανία και αμέσως μετά επιστροφή σε ελληνικό έδαφος με σκοπό να φτάσουν στην Φλώρινα. Ακολούθησε η Θεσσαλονίκη, ενώ τελικός προορισμός ήταν η Αλεξανδρούπολη. Στις 25 Μαΐου 1931, το "καραβάνι" πήρε τον δρόμο της επιστροφής για την πρωτεύουσα. Η άφιξη των αυτοκινήτων έγινε στις 9 Ιουνίου 1931, στις 5.30 μ.μ και ακολούθησε θριαμβευτικός γύρος στην Αθήνα και τον Πειραιά. Εκτός από την ζωντανή επίδειξη των οχημάτων, κατά τη διάρκεια της περιοδείας γινόταν προβολή ταινίας σχετικά με τη διαδικασία παραγωγής των αυτοκινήτων Ford.
Τα οχήματα διένυσαν συνολικά μια διαδρομή 3.500 χιλιομέτρων. Σε όλη την διάρκεια της περιοδείας, τα αυτοκίνητα Ford χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά βενζίνη Pratt's και ορυκτέλαια Socony (μετέπειτα Mobil). Το εγχείρημα κάλυψε φωτογραφικά και κινηματογραφικά η DAG Films των αδελφών Γαζιάδη.
H Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, αποτελώντας το δημοφιλέστερο όνομα στον χώρο του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου συνολικά. Μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα ότι η ομαδική αποστολή αυτοκινήτων σε πανελλαδικό επίπεδο ήταν ένα τολμηρό εγχείρημα, ειδικά για τις συνθήκες που επικρατούσαν τότε. Δεν πρέπει να αγνοούμε πως η κατάσταση του οδικού δικτύου στην χώρα μας δεν ήταν ακριβώς ιδανική, κάτι που η ίδια η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε επικοινωνιακά. Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα από τις καταχωρήσεις εκείνης της περιόδου, με αφορμή την συγκεκριμένη διοργάνωση, γινόταν ιδιαίτερη αναφορά στην επιτυχία της περιοδείας και ότι τα αυτοκίνητα Ford πιστοποιούν με αυτόν τον τρόπο πως είναι τα πλέον κατάλληλα για την Ελλάδα. Παράλληλα υπήρχε ένα εκτενές δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη την χώρα, όμως η ενέργεια αυτή έφερε σε επαφή περισσότερο κόσμο με τα οχήματα της Ford. Σίγουρα μια ενδιαφέρουσα τακτική προώθησης σε μια εποχή που το αυτοκίνητο δεν ήταν και τόσο διαδεδομένο στα πάτρια εδάφη (σήμερα θα την ονομάζαμε "επιθετικό marketing"!).
Αρχικός προορισμός ήταν η Πελοπόννησος. Μόλις ολοκληρώθηκε ο γύρος της Πελοποννήσου, στις 2 Μαΐου τα αυτοκίνητα ξεκίνησαν από την Πάτρα με προορισμό το Μεσολόγγι. Αργότερα θα συνέχιζαν με κατεύθυνση προς Αγρίνιο, Άρτα και Ιωάννινα. Επόμενος σταθμός ήταν η Κορυτσά στην Αλβανία και αμέσως μετά επιστροφή σε ελληνικό έδαφος με σκοπό να φτάσουν στην Φλώρινα. Ακολούθησε η Θεσσαλονίκη, ενώ τελικός προορισμός ήταν η Αλεξανδρούπολη. Στις 25 Μαΐου 1931, το "καραβάνι" πήρε τον δρόμο της επιστροφής για την πρωτεύουσα. Η άφιξη των αυτοκινήτων έγινε στις 9 Ιουνίου 1931, στις 5.30 μ.μ και ακολούθησε θριαμβευτικός γύρος στην Αθήνα και τον Πειραιά. Εκτός από την ζωντανή επίδειξη των οχημάτων, κατά τη διάρκεια της περιοδείας γινόταν προβολή ταινίας σχετικά με τη διαδικασία παραγωγής των αυτοκινήτων Ford.
Τα οχήματα διένυσαν συνολικά μια διαδρομή 3.500 χιλιομέτρων. Σε όλη την διάρκεια της περιοδείας, τα αυτοκίνητα Ford χρησιμοποιούσαν αποκλειστικά βενζίνη Pratt's και ορυκτέλαια Socony (μετέπειτα Mobil). Το εγχείρημα κάλυψε φωτογραφικά και κινηματογραφικά η DAG Films των αδελφών Γαζιάδη.
H Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις εταιρεία στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, αποτελώντας το δημοφιλέστερο όνομα στον χώρο του αυτοκινήτου κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου συνολικά. Μπορεί να ειπωθεί με βεβαιότητα ότι η ομαδική αποστολή αυτοκινήτων σε πανελλαδικό επίπεδο ήταν ένα τολμηρό εγχείρημα, ειδικά για τις συνθήκες που επικρατούσαν τότε. Δεν πρέπει να αγνοούμε πως η κατάσταση του οδικού δικτύου στην χώρα μας δεν ήταν ακριβώς ιδανική, κάτι που η ίδια η εταιρεία εκμεταλλεύτηκε επικοινωνιακά. Είναι χαρακτηριστικό πως μέσα από τις καταχωρήσεις εκείνης της περιόδου, με αφορμή την συγκεκριμένη διοργάνωση, γινόταν ιδιαίτερη αναφορά στην επιτυχία της περιοδείας και ότι τα αυτοκίνητα Ford πιστοποιούν με αυτόν τον τρόπο πως είναι τα πλέον κατάλληλα για την Ελλάδα. Παράλληλα υπήρχε ένα εκτενές δίκτυο αντιπροσώπων σε όλη την χώρα, όμως η ενέργεια αυτή έφερε σε επαφή περισσότερο κόσμο με τα οχήματα της Ford. Σίγουρα μια ενδιαφέρουσα τακτική προώθησης σε μια εποχή που το αυτοκίνητο δεν ήταν και τόσο διαδεδομένο στα πάτρια εδάφη (σήμερα θα την ονομάζαμε "επιθετικό marketing"!).
Μάρτιος 1931. Ο τίτλος της καταχώρησης είναι ξεκάθαρος, όμως η Ford δεν έμεινε στα λόγια. Τον Απρίλιο ξεκίνησε η πανελλαδική εξόρμηση για την ζωντανή επίδειξη των οχημάτων της. Εντυπωσιακή κίνηση από μια εταιρεία που ήταν ήδη ο ηγέτης στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου.
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History