Πολλά πράγματα έχουν αλλάξει στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου τα 35 τελευταία χρόνια. Αυτό που εξακολουθεί να παραμένει ίδιο είναι το γεγονός πως η Γερμανία είναι η μεγαλύτερη αγορά της Γηραιάς Ηπείρου και η πλέον απαιτητική. Βέβαια από τα μέσα της δεκαετία του '80 έως σήμερα, ο όγκος της αγοράς στην Γερμανία έχει αυξηθεί σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εφόσον μεσολάβησε η επανένωση της Δυτικής με την Ανατολική Γερμανία.
Τα βασικά χαρακτηριστικά παραμένουν όμως τα ίδια, με τις εγχώριες εταιρείες να πρωταγωνιστούν. Είναι άλλωστε φυσικό όταν μιλάμε για μια χώρα που η αυτοκινητοβιομηχανία της έχει μεγάλα ποσοστά διείσδυσης σε πολλές άλλες χώρες διεθνώς. Φυσικά, η προτίμηση των καταναλωτών στα αυτοκίνητα εγχώριας παραγωγής δεν αφορούσε μόνο την Δ. Γερμανία αλλά όλες τις ευρωπαϊκές χώρες με δική τους αυτοκινητοβιομηχανία. Όμως κατά την δεκαετία του '80 οι τάσεις "σωβινισμού" ήταν ισχυρότερες σε κάθε περίπτωση.
Στην Δυτική Γερμανία του 1985 οι εγχώριες φίρμες κάλυψαν το 72.7% επί των πωλήσεων στα επιβατικά αυτοκίνητα. Με συνολικά 2.38 εκατομμύρια μονάδες αυτό συνεπάγεται πως 1.73 εκ. αυτοκίνητα ήταν γερμανικής προέλευσης. Συγκριτικά, το 2019 οι ίδιες "παραδοσιακές" γερμανικές φίρμες (Audi, BMW, Ford, Mercedes, Opel, Porsche, Volkswagen) κάλυψαν το 57.7% της αγοράς, με 2.080.157 πωλήσεις σε σύνολο 3.607.258 καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων. Αν και το ποσοστό των εισαγόμενων φαίνεται ότι έχει αυξηθεί σημαντικά, δύο από τις δημοφιλέστερες ξένες φίρμες είναι οι Skoda και Seat, που ανήκουν στον όμιλο της Volkswagen.
Άλλο ένα κοινό σημείο του τότε με το σήμερα είναι η κυριαρχία της Volkswagen. Η κατάκτηση της κορυφής ήταν αποτέλεσμα της μεγάλης επιτυχίας του Golf, που αποτελούσε και το best seller της γερμανικής αγοράς, με 298.175 μονάδες. Οι συνολικές πωλήσεις της VW το 1985 ανήλθαν σε 549.736 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 23.1%.
Η Opel ήρθε στην 2η θέση των πωλήσεων, την οποία κατείχε σταθερά για όλη την δεκαετία του '80. Η γερμανική θυγατρική της G.M πέτυχε 367.742 πωλήσεις (15.4%) ενώ το Kadett ήταν το 2ο πιο επιτυχημένο μοντέλο στην Δ. Γερμανία, με 190.124 μονάδες. Να σημειωθεί πως το 2019 η Opel ήρθε στην 6η θέση με μερίδιο αγοράς 6.0%. Η Mercedes συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα με 273.528 πωλήσεις (11.5%) με δημοφιλέστερο μοντέλο την "μικρή" 190. Η φίρμα από την Στουτγκάρδη είχε έρθει 4η την προηγούμενη χρονιά, πίσω από την Ford. Η τελευταία, έπεσε στην 4η θέση το 1985, με 255.035 μονάδες (10.7%). Οι BMW και Audi κατέλαβαν την 6η και 7η θέση αντίστοιχα. Είναι χαρακτηριστικό πως σταδιακά οι τρεις premium εταιρείες βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, εις βάρος των πιο "λαϊκών" Opel και Ford αλλά και των αντίστοιχων mainstream ξένων κατασκευαστών. Η BMW είχε μερίδιο 6.1% με 144.435 πωλήσεις το 1985, ενώ το 2019 το μερίδιό της ήταν στο 7.7% με 279.243 μονάδες. Αντίστοιχα η Audi κατέκτησε το 5.5% της αγοράς με 130.242 μονάδες το 1985, ενώ πέρσι κατείχε το 7.4% με 267.195 πωλήσεις. Αντίθετα, το μερίδιο της Ford ήταν στο 7.8% καταλαμβάνοντας την 3η θέση, οριακά μπροστά από την BMW.
Στην 7η θέση βρίσκουμε την πρώτη σε πωλήσεις ξένη εταιρεία. Πρόκειται για την Fiat, με 102.558 μονάδες και μερίδιο 4.3%. Η Renault δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από την κορυφαία δεκάδα, έχοντας παραδοσιακά καλές επιδόσεις στην γερμανική αγορά. Η γαλλική εταιρεία ήρθε στην 8η θέση, με μερίδιο 3.2%. Στην 9η και την 10η θέση βρέθηκαν δυο ιαπωνικές φίρμες, οι Mazda και Nissan, με 2.8% και 2.7% αντίστοιχα.
Όμως, το δημοφιλέστερο μοντέλο εισαγωγής δεν αφορούσε καμία από τις παραπάνω εταιρείες. Ήταν το Peugeot 205, με 41.983 πωλήσεις και βρέθηκε στην 17η θέση της γενικής κατάταξης. Η Peugeot ήρθε στην 12η θέση, με συνολικά 57.122 πωλήσεις (2.4%). Το 2ο πιο εμπορικό μοντέλο στην Δ. Γερμανία, το 1985, ήταν το Fiat Uno με 37.076 μονάδες, που ήρθε στην 18η θέση. Το Mazda 626 πέτυχε 32.993 πωλήσεις και ήταν το 3ο δημοφιλέστερο εισαγόμενο μοντέλο και το best seller ιαπωνικό στην Δ, Γερμανία.
Αντίθετα με την δεκαετία του '80, σήμερα η πρώτη σε πωλήσεις ασιατική εταιρεία στην γερμανική αγορά δεν προέρχεται από την Ιαπωνία αλλά από τη Ν. Κορέα. Δεν είναι άλλη από την Hyundai. To 2019 κατέλαβε την 10η θέση, με 129.508 μονάδες και μερίδιο 3.6%. Οι πωλήσεις της Mazda συνεχίζουν να είναι αξιοπρεπείς, όμως σημαντική υποχώρηση έχει σημειώσει η Nissan που πέρσι πέτυχε μόλις 39.500 πωλήσεις (1.1%), μειωμένες κατά 21.9% σε σχέση με το 2018.