Στις 4 Μαρτίου 1967 αφίχθη στην Ελλάδα ο Γενικός Διευθυντής της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Peugeot. O Roland Peugeot ήταν μια σημαντική μορφή στην βιομηχανική ιστορία της Γαλλίας του 20ου αιώνα, με ισχυρές πολιτικές διασυνδέσεις. Γεννημένος το 1926, ήταν γιός του Jean-Pierre Peugeot που είχε αναλάβει τα ηνία της εταιρείας από το 1928 μέχρι το 1966. Άνθρωπος χαμηλών τόνων, ο Roland Peugeot είχε τραβήξει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας την άνοιξη του 1960, όταν ο γιός του Eric έπεσε θύμα απαγωγής σε ηλικία 4 ετών.
Η άφιξή του στην χώρα μας έγινε με το ιδιωτικό του αεροσκάφος στις 2.45 μ.μ, ενώ ένα επιτελείο από ανώτατα στελέχη της Peugeot έφτασε παράλληλα με πτήση της Air France. Τον Roland Peugeot συνόδευε η σύζυγός του και στην υποδοχή ήταν ο διεθύνων σύμβουλος της "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε, Ηλίας Σάρρας μαζί με συνεργάτες του. Ο Γάλλος βιομήχανος δήλωσε ευτυχής που βρέθηκε στην Ελλάδα και εξέφρασε την επιθυμία να επισκεφθεί τους αρχαιολογικούς χώρους με την σύζυγό του. Όμως το πρόγραμμά του ήταν ιδιαίτερα φορτωμένο κατά την τριήμερη παραμονή του στην Αθήνα. Για την διαμονή του είχε εξασφαλισθεί η βασιλική σουΐτα στο ξενοδοχείο Χίλτον. Λίγο αργότερα τον κ. Peugeot χαιρέτησε ο Πρόεδρος της Βουλής κ. Παπασπύρου. Έχει ενδιαφέρον το γεγονός πως στις συζητήσεις που έγιναν με τους υπεύθυνους της ελληνικής αντιπροσωπείας, τέθηκε το θέμα της επέκτασης των δραστηριοτήτων της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ελλάδα. Το πρωί της Δευτέρας, 6 Μαρτίου 1967, τον Roland Peugeot υποδέχθηκε ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός Ιωάννης Παρακευόπουλος και το βράδυ της ίδιας μέρας η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" διοργάνωσε μεγάλη δεξίωση στο Χίλτον προς τιμή του εκλεκτού προσκεκλημένου. Στα πλαίσια αυτής της εκδήλωσης έγινε η επίσημη παρουσίαση στην χώρα μας των δύο νέων μοντέλων της γαλλικής φίρμας, Peugeot 204 Coupe & Cabriolet, που συνοδεύτηκε με την απαραίτητη συνέντευξη Τύπου.
Την Τρίτη, 7 Μαρτίου, ο Roland Peugeot έγινε δεκτός από τον Βασιλιά Κωνσταντίνο και το μεσημέρι της ίδιας μέρας ο Γάλλος βιομήχανος αναχώρησε για το Παρίσι. Στην συνέχεια έστειλε ευχαριστήριο τηλεγράφημα στον Πρόεδρο της Βουλής για την θερμή υποδοχή καθώς και στον πρωθυπουργό για την μεταξύ τους συνομιλία. Εξέφρασε επίσης την ευγνωμοσύνη του που τον δέχθηκε ο Βασιλιάς στο Τατόι. Είναι άγνωστο το ακριβές περιεχόμενο των συζητήσεων του Roland Peugeot με την ελληνική ηγεσία, όμως σίγουρα υπήρξε ενδιαφέρον από την πλευρά του για επέκταση της εταιρείας στην χώρα μας. Η Peugeot αποτελούσε ήδη μια από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς και ήταν εξαιρετικά δημοφιλής στην Ελλάδα. Η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε είχε εδραιωθεί ως μια από τις πλέον δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις. Βέβαια στην πράξη κανένα σχέδιο για την δημιουργία μονάδας παραγωγής στην χώρα μας δεν υλοποιήθηκε. Ενδεχομένως οι εγχώριες πολιτικές εξελίξεις να λειτούργησαν αποτρεπτικά, αφού στις 21 Απριλίου έγινε το πραξικόπημα των Συνταγματαρχών. To 1971, κατά την διάρκεια της δικτατορίας, επανήλθε το θέμα για μονάδα παραγωγής αυτοκινήτων της Peugeot στην Ελλάδα (αυτή την φορά μαζί με την Renault). Περισσότερα σχετικά με αυτό, μπορείτε να διαβάσετε εδώ.
O Roland Peugeot απεβίωσε τον Ιανουάριο του 2016, σε ηλικία 89 ετών.