Τρίτη 31 Δεκεμβρίου 2019
Πέμπτη 26 Δεκεμβρίου 2019
Εορταστική διαφήμιση της Autobianchi το 1965
Καταχώρηση της "ΜΟΤΟΡΕΛ" Ε.Π.Ε για τα Autobianchi, ανήμερα Χριστουγέννων του 1965.
Δώρο η αύξηση της εισφοράς για παραγγελίες έως τις 5 Ιανουαρίου 1966.
Στα τέλη του 1965 είχε προαναγγελθεί η αύξηση κατά 30% στην εφ'απαξ εισφορά των αυτοκινήτων, από την 1η Ιανουαρίου 1966.
Τα εικονιζόμενα Autobianchi Limousine & Panorama είχαν έως τότε εισφορά 15.000 δραχμών, ενώ μετά την αύξηση η εισφορά τους πήγε στις 19.500 δραχμές.
B.A
Αρχείο: Hellenic Motor History (2019)
Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου 2019
Ελληνική διαφήμιση της Willys-Overland, το 1923
Η αμερικάνικη Willys-Overland είχε παρουσία στην Ελλάδα ήδη πριν τον 1ο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Λίγο πριν την έναρξη του μεγάλου πολέμου, τα Willys-Overland έφερνε στην χώρα μας η επιχείρηση των αδελφών Δημαρά, με έδρα στην οδό Φιλελλήνων 4α.
Αμέσως μετά τον πόλεμο, οι εισαγωγές των αυτοκινήτων της εταιρείας γίνονται από την "The Standard Commercial Export & Finance Corporation", με έδρα στην οδό Βουλής 22. Η συγκεκριμένη επιχείρηση έφερνε στην Ελλάδα και τα αμερικάνικα φορτηγά της Garford.
Αμέσως μετά την αντιπροσωπεία ανέλαβε ο Γεώργιος Δ. Οικονόμου.
Η εικονιζόμενη καταχώρηση είναι από τον Σεπτέμβριο του 1923 και είναι η παλαιότερη που έχει εντοπιστεί με την επωνυμία της "Γ. Δ. Οικονόμου". Η έδρα ήταν αρχικά στην οδό Φερρών 26, όπου διατήρησε τα συνεργεία της μετά την μεταφορά των κεντρικών γραφείων και της έκθεσης επί της οδού Πατησίων 36.
Διατήρησε την αντιπροσωπεία έως τα τέλη της δεκαετίας του '20 και την θέση της πήρε η "Βόϊσσον & Λογοθέτης".
Η Willys-Overland συνέχισε την πορεία της στην ελληνική αγορά και μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, όταν πλέον διέθετε στην γκάμα της τα γνωστά Jeep.
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History (2019)
Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019
1935: Η Ford του πρέσβη
Ο Lincoln McVeagh (1/10/1890 - 15/1/1972) ήταν ο πρέσβης των Η.Π.Α στην Αθήνα, από το 1933 έως τις αρχές Ιουνίου 1941, λίγο μετά την έναρξη της γερμανικής κατοχής στην Ελλάδα.
Στην φωτογραφία ποζάρει με το καινούργιο αυτοκίνητο της Πρεσβείας των Η.Π.Α, το 1935.
Πρόκειται για ένα "ταπεινό" Ford V8, μοντέλο 1935 φυσικά, με κινητήρα 3.6 λίτρων.
Β.Α
Hellenic Motor History © 2019
Photo: Historic Images
Κυριακή 15 Δεκεμβρίου 2019
Ελληνικές διαφημίσεις της Goliath (1950-1960).
Η Goliath ήταν μια γερμανική εταιρεία κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων και μικρών επιβατικών αυτοκινήτων. Ξεκίνησε με την παραγωγή τρίκυκλων επαγγελματικών ελαφρών φορτηγών πριν τον 2ο Π.Π, από τους Carl Friedrich Wilhelm Borgward και Wilhelm Tecklenborg. Αυτή η κατηγορία οχημάτων ήταν αρκετά δημοφιλής στην Γερμανία πριν τον πόλεμο, αλλά και στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια.
Όπως και οι υπόλοιπες φίρμες που είχε υπό τον έλεγχο του ο Borgward, δηλαδή τα ομώνυμα επιβατικά ή τα Hansa & Lloyd, έτσι και τα Goliath διέθεταν παρουσία στην ελληνική αγορά.
Η παραπάνω διαφημιστική καταχώρηση είναι από τον Απρίλιο του 1950 και προωθεί τα τρίκυκλα ανοικτά και κλειστά φορτηγά της Goliath. Εκείνη την εποχή αντιπροσωπεία ήταν η "Ν. Π. Κουβουτσάκης", με έδρα στην οδό Αιόλου 53. H συγκεκριμένη επιχείρηση είχε αναλάβει για ένα διάστημα και την αντιπροσωπεία των γερμανικών ραδιοφώνων της Nordmende στην Ελλάδα. Στην παρακάτω καταχώρηση του 1953 (Μάιος) εικονίζεται το μικρό επιβατικό GP700. Είναι άγνωστο έως πότε είχε την αντιπροσωπεία η "Ν. Π. Κουβουτσάκης", πάντως μετά τα μέσα της δεκαετίας του '50 εμφανίζεται να έχει αναλάβει η "ΔΑΝΕΞ" Α.Ε, με έδρα στην οδό Στουρνάρα 36.
Μέσα στο 1958 την Goliath στην Ελλάδα εκπροσωπούσε ήδη ο Αριστομένης Θ. Καρέλας, με έδρα στην οδό Πειραιώς 27. Ο Αριστομένης Καρέλας έφερνε τα προηγούμενα χρόνια στην χώρα μας τα σοβιετικά Moskvitch & Pobeda.
Στις διαφημίσεις που ακολουθούν (Ιανουάριος 1959 & Νοέμβριος 1960), ο Καρέλας προωθεί όλη την σειρά επαγγελματικών & επιβατικών αυτοκινήτων της Hansa-Goliath, εφόσον τα οχήματά της πωλούνταν πλέον υπό την ονομασία της Hansa.
Η εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή οχημάτων το 1961, μετά την χρεοκοπία του ομίλου Borgward. O Αριστομένης Καρέλας διατήρησε την αντιπροσωπεία της φίρμας ως το τέλος.
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History (2019)
Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019
Αγορά αυτοκινήτου: Νοέμβριος 2019
Ανοδικά κινήθηκε η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας, τον μήνα που πέρασε.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, το Νοέμβριο ταξινομήθηκαν συνολικά 7.464 καινούργια επιβατικά, έναντι 6.693 τον ίδιο μήνα πέρσι (+8.3%).
Οι πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου ανήλθαν σε 107.512 μονάδες, αύξηση 9.6% σε σχέση με τις 98.094 μονάδες στο 11μηνο του 2018.
Στην κορυφή των πωλήσεων, για ακόμα μια φορά, βρέθηκε η Toyota με 948 μονάδες (12.7%). Η ιαπωνική εταιρεία έχει καθαρό προβάδισμα στο σύνολο του έτους, με 11.931 πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου (11.1%).
Η Volkswagen ήρθε στην 2η θέση τον περασμένο μήνα, με 717 μονάδες (9.6%), όμως παραμένει τρίτη στην γενική κατάταξη του έτους, με 8.973 πωλήσεις (8.3%). Η Peugeot συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα του Νοεμβρίου, με 572 πωλήσεις (7.7%), όμως κατέχει την 2η θέση στο 11μηνο, με 9.491 πωλήσεις (8.8%). Όλα δείχνουν πως θα διατηρήσει την θέση αυτή ως το κλείσιμο της χρονιάς.
Οι δέκα πρώτες εταιρείες σε πωλήσεις έχουν ως εξής:
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα θα έχει και φέτος θετικό πρόσημο, συνεχίζοντας την αργή αλλά σταθερή πορεία ανάκαμψης.
Μαζί με το 2019, θα αποχαιρετήσουμε μια δύσκολη δεκαετία (και) για τον χώρο του αυτοκινήτου, που δέχθηκε ισχυρές πιέσεις από την οικονομική κρίση.
Μέσα στις δύσκολες συνθήκες που επικράτησαν τα προηγούμενα χρόνια, οι πωλήσεις έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα την περίοδο 2012-2013. Έκτοτε επικράτησαν ανοδικές τάσεις, που οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στις εταιρικές πωλήσεις και κυρίως στον κλάδο των ενοικιάσεων (Rent a Car). Το 2018 οι πωλήσεις ξεπέρασαν ελαφρώς τις 100.000 μονάδες, για πρώτη φορά από το 2010.
Φέτος είναι πλέον φανερό ότι οι συνολικές πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων, θα φτάσουν τις 113.000 μονάδες περίπου.
Ποιά θα είναι η εικόνα της αγοράς τα επόμενα χρόνια, θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες. Το σίγουρο είναι πως κανείς δεν πρέπει να περιμένει μια επιστροφή στα επίπεδα της "χρυσής" εποχής (1999-2009), ακόμα και αν οι συνθήκες γίνουν ευνοϊκές.
B.A
© Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Τρίτη 10 Δεκεμβρίου 2019
Πωλήσεις καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων. Νοέμβριος 2019
Ανοδικά κινήθηκε η αγορά επιβατικών αυτοκινήτων στην χώρα μας, τον μήνα που πέρασε.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ, το Νοέμβριο ταξινομήθηκαν 7.464 καινούργια επιβατικά, έναντι 6.693 τον ίδιο μήνα πέρσι (+8.3%).
Οι πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου ανήλθαν σε 107.512 μονάδες, αύξηση 9.6% σε σχέση με τις 98.094 μονάδες στο 11μηνο του 2018.
Το μεγαλύτερο μερίδιο κάλυψαν τα επιβατικά αυτοκίνητα με κινητήρες βενζίνης, με ποσοστό 59.7% το Νοέμβριο (+2.8%) και 65.3% στο 11μηνο (+5.9%). Τα αντίστοιχα ποσοστά για τα πετρελαιοκίνητα είναι 26.9% (-8.8%) και 26.6% (-9.1%), ακολουθώντας την πτωτική πορεία που σημειώνει το diesel και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Τα υβριδικά (HEV) κάλυψαν το 9.8% επί του συνόλου το Νοέμβριο, ενώ το ποσοστό τους στο 11μηνο ανήλθε στο 5.7% (+2.0%). Τα επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV), φυσικού αερίου και υγραερίου κινήθηκαν σε χαμηλά επίπεδα, (0.6%, 2.5% και 0.6% αντίστοιχα το Νοέμβριο).
Όσον αφορά τα ποσοστά ανα κατηγορία βάσει αμαξώματος (segments) αυτά έχουν ως εξής:
Άνοδος κατά 15.3% υπήρξε και στις πωλήσεις φορτηγών (ελαφρών και βαρέων), με συνολικά 7.693 στο διάστημα Ιανουαρίου - Νοεμβρίου, έναντι 6.670 πέρσι. Το Νοέμβριο οι πωλήσεις ανήλθαν σε 765 μονάδες, από 655 τον αντίστοιχο μήνα του 2018 (+16.8%)
B.A
© Hellenic Motor History (2019)
Στοιχεία: ΣΕΑΑ
Ταξί μειωμένου τιμολογίου (1959)
Φωτορεπορτάζ της εφημερίδας "Αθηναϊκή" σχετικά με τα ταξί "ελάσσονος τύπου", στις 8 Ιανουαρίου 1960.
Ο νέος τύπος ταξί καθορίστηκε με νόμο στα τέλη του 1959, με το ΦΕΚ Β' 338 "περί καθορισμού του τύπου επιβατικών αυτοκινήτων δημοσίας χρήσεως, κυκλοφορούντων εντός της περιοχής Αθηνών-Πειραιώς-Περιχώρων".
Τα νέου τύπου Δ.Χ επιβατικά έπρεπε να είναι έως 13 φορ. ίππων και μήκους έως και 4.50 μέτρων.
Σύμφωνα με το νόμο, την ανάγκη αυτή καθόρισαν οι κυκλοφοριακές συνθήκες της πρωτεύουσας, που επέβαλαν την χρήση αυτοκινήτων μικρότερων διαστάσεων, καθώς και η εξοικονόμηση συναλλάγματος, λόγω του μικρότερου κόστους των αυτοκινήτων και των ανταλλακτικών τους. Επιπλέον, ο νόμος λάμβανε υπόψη την μικρότερη κατανάλωση σε καύσιμα.
Το κόμιστρο για τα νέα ταξί και αγοραία (τιθέμενα σε κυκλοφορία από 1/10/1959) ήταν μειωμένο κατά 30% έναντι του ισχύοντος για τα μεγαλύτερα οχήματα.
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History (2019)
Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2019
Η αγορά αυτοκινήτου και η δραστηριότητα των αντιπροσωπειών στην Ελλάδα το 1955
Μετά την απελευθέρωση των εισαγωγών, την άνοιξη του 1953, η ελληνική αγορά αυτοκινήτου κινήθηκε ανοδικά τα επόμενα χρόνια. Η τάση αυτή ήταν φυσιολογική εφόσον έως εκείνη την εποχή, τα στενά όρια που επέβαλαν οι εισαγωγικοί και συναλλαγματικοί περιορισμοί δεν άφηναν πολλά περιθώρια στην ανάπτυξη της αγοράς.
Ουσιαστικά τότε ήταν που οι επιχειρήσεις στον χώρο του αυτοκινήτου ξεκίνησαν έντονη δραστηριότητα, για πρώτη φορά μετά τον πόλεμο.
Η άνοδος που σημειώθηκε στις εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων έως το 1955 ήταν σχετικά συγκρατημένη, τόσο σε απόλυτα μεγέθη όσο και σε αξία συναλλάγματος.
Πάντως η προβολή των νέων μοντέλων μέσα από τις διαφημιστικές καταχωρήσεις ήταν αρκετά συχνή, ιδιαίτερα από ορισμένες αντιπροσωπείες.
Μια τέτοια περίπτωση ήταν της "ΕΤΑΛΛΑΣ" Α.Ε, που είχε αναλάβει το 1954 την ιταλική Fiat και την γαλλική Simca.
H Fiat αποτελούσε ένα δυνατό όνομα στην Ελλάδα ήδη από την προπολεμική περίοδο.
Το 1955 ήταν μια σημαντική χρονιά, εφόσον παρουσιάστηκε το μικρό Fiat 600. H πρεμιέρα του μοντέλου στην χώρα μας έγινε στις 17 Μαρτίου. Η "ΕΤΑΛΛΑΣ" παρουσίασε το νέο μοντέλο σε εκδήλωση που διοργάνωσε στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία. Η εμπορική προώθηση ξεκίνησε άμεσα, εφόσον την επόμενη μέρα δημοσιεύτηκε η πρώτη διαφήμιση του Fiat 600 στην Ελλάδα (18 Μαρτίου). Την 1η Σεπτεμβρίου 1955 η "ΕΤΑΛΛΑΣ" Α.Ε μεταφέρθηκε στις νέες εγκαταστάσεις επί της Λεωφόρου Βασ. Σοφίας & Καισαρείας (Στέγη Πατρίδος), κοντά στην Πλατεία Μαβίλη. Έως τότε η έδρα της ήταν στην οδό Κανάρη 5.
Εκτός από το νέο "600", η Fiat διέθετε στην γκάμα της το δημοφιλές μικρομεσαίο οικογενειακό "1100" και το μεγαλύτερο "1400". Επίσης, η "ΕΤΑΛΛΑΣ" προωθούσε το μεσαίο οικογενειακό Simca Aronde.
Στιγμιότυπο από την πρεμιέρα του Fiat 600 στην Ελλάδα
(εφημερίδα "Το Βήμα", 18/3/1955)
Πολύ περισσότερο δημοφιλής σε σχέση με την Simca ήταν η Peugeot. Για την ακρίβεια, ήταν η δημοφιλέστερη γαλλική φίρμα στην Ελλάδα εκείνη την εποχή. Αντιπροσωπεία ήταν η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" Α.Ε, μια από τις πιο δυναμικές επιχειρήσεις του χώρου.
Το 1955 διέθετε αρχικά το "203", ήδη γνωστό και επιτυχημένο στην χώρα μας, όμως στα μέσα της χρονιάς έκανε την εμφάνισή του ένα νέο μοντέλο. Ήταν το "403", που τα επόμενα χρόνια είχε μια πολύ καλή πορεία στην εγχώρια αγορά. Το νέο μοντέλο ήταν διαθέσιμο μέσα στην πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, παράλληλα με το "203".
Η προώθηση του Peugeot 403, ξεκίνησε στην Ελλάδα με την διαφημιστική καταχώρηση που εικονίζεται παρακάτω.
Tον Απρίλιο του 1955 η "ΙΜΠΟΡΤΕΞ" προωθούσε το μοναδικό διαθέσιμο μοντέλο της Peugeot, το "203", στις επιβατικές και επαγγελματικές του εκδόσεις. Λίγο αργότερα παρουσιάστηκε το νέο "403".
Από τις γαλλικές φίρμες, η Renault έκανε αισθητή την παρουσία της με το μικρό "4CV". Την αντιπροσωπεία είχε ο όμιλος Σαρακάκη με την "Αφοι Σαρακάκη" Α.Ε, που είχε και την αντιπροσωπεία της Volvo, μέσω της "Σαρακάκης & Καλόμοιρος" Α.Ε . Το φθινόπωρο του 1955 η έδρα των επιχειρήσεων του ομίλου, μεταφέρθηκε επί της οδού 3ης Σεπτεμβρίου 43.
Άλλες επιχειρήσεις με σημαντική δραστηριότητα ήταν οι "Αδελφοί Πανά & Σια" Ο.Ε (Volkswagen), "ΕΛΦΙΝΚΟ" Α.Ε (Οpel, Chevrolet, Cadillac), "ΣΤΑΚΟΡ" Α.Ε & "Κοντέλλης" Α.Ε (Ford), "Κωνστ. Ταμβακόπουλος" (Morris) κ.α.
Ποιες ήταν, όμως, οι τάσεις που επικρατούσαν στην ελληνική αγορά το 1955;
Αν και δεν βρέθηκαν στοιχεία για τις πωλήσεις της κάθε εταιρείας στην χώρα μας, το Hellenic Motor History παραθέτει στοιχεία για τις εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων, οι οποίες σαφώς καθορίστηκαν από την εσωτερική ζήτηση.
Το 1955 οι συνολικές εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα ανήλθαν σε 3.880 μονάδες, έναντι 3.350 την προηγούμενη χρονιά.
Το μεγαλύτερο ποσοστό κάλυψαν οι εισαγωγές από τις χώρες της Κοινής Αγοράς, με 2.215 μονάδες. Σε αυτές περιλαμβάνονται τρεις από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοπαραγωγές χώρες της Ευρώπης, η Δ. Γερμανία, η Γαλλία και η Ιταλία. Δυστυχώς δεν υπάρχουν στοιχεία για την κάθε χώρα ξεχωριστά.
Ξεχωριστά στοιχεία υπάρχουν για τα αυτοκίνητα με προέλευση από την Μεγ. Βρετανία, η οποία δεν ήταν μέλος της Κοινής Αγοράς. Συνολικά 570 βρετανικά αυτοκίνητα εισήχθησαν στην Ελλάδα το 1955, με αιχμή τις Austin, Morris, Standard-Triumph και Vauxhall. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ενώ οι συνολικές εισαγωγές από την Κοινή Αγορά σχεδόν διπλασιάστηκαν σε σχέση με το 1954 (2.215 έναντι 1.139), τα βρετανικά αυτοκίνητα παρουσίασαν μείωση, με δεδομένο ότι οι εισαγωγές τους το 1954 ανήλθαν σε 685 μονάδες.
Μείωση σημείωσαν και οι εισαγωγές από τις Η.Π.Α, με συνολικά 871 αυτοκίνητα. Τα αμερικάνικα μοντέλα απευθύνονταν κυρίως στους επαγγελματίες οδηγούς, ως ταξί.
Πτωτικά κινήθηκαν και οι εισαγωγές των αυτοκινήτων από την Ανατολική Ευρώπη, αν και ο αριθμός τους ήταν σημαντικά μικρότερος σε σχέση με αυτά της Δυτ. Ευρώπης και των Η.Π.Α. Μεγάλη αύξηση θα γνωρίσουν στην Ελλάδα από το 1957 και μετά.
Εκείνη την εποχή τα "ανατολικά" αυτοκίνητα που εισάγονταν στην Ελλάδα, ήταν τα ρώσικα Moskvitch και GAZ Pobeda, τα Skoda και τα IFA (Ανατ. Γερμανία). Συνολικά εισήχθησαν 96 τέτοια αυτοκίνητα εκείνη την χρονιά. Βλέπουμε, λοιπόν, ότι την αύξηση στις εισαγωγές επιβατικών κάλυψαν οι χώρες της Κοινής Αγοράς.
Τα αμερικάνικα αυτοκίνητα παρουσίασαν μείωση εισαγωγών και συνολικής δαπάνης το 1955 με 871 μονάδες, έναντι 1.267 το 1954 όπου κάλυψαν το μεγαλύτερο μέρος της αξίας επί των εισαγωγών, σε σχέση με τις χώρες της Κοινής Αγοράς και της Μεγ. Βρετανίας. Πάνω, διαφήμιση του Κοντέλλη για τα Ford Αμερικής, τον Απρίλιο του 1955. Κάτω, διαφήμιση της "ΕΛΦΙΝΚΟ" για τα Chevrolet του 1956, τον Δεκέμβριο του 1955.
Vauxhall Απρίλιος 1955.
Volkswagen ("Αδελφοί Πανά & Σια" Ο.Ε), Φεβρουάριος 1955.
Mercedes-Benz, Οκτώβριος 1955.
Επιβατικά αυτοκίνητα IFA και φορτηγά IFA-Horch, Ανατολικής Γερμανίας. Tην αντιπροσωπεία είχε αναλάβει η "ΕΤΕΑ" Ο.Ε, που την επόμενη χρονιά αποτέλεσε την πρώτη αντιπροσωπεία της Wartburg στην Ελλάδα. Το IFA ήταν η "ανατολική" εκδοχή του γνωστού μοντέλου της Auto Union (Δυτ. Γερμανία), χωρίς όμως να έχει την ανάλογη επιτυχία στην εγχώρια αγορά.
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History (2019)
Στοιχεία εισαγωγών: "Η Ζήτησις Διαρκών Καταναλωτικών Αγαθών. Οικονομετρική Διερεύνησις",
Κωνσταντίνου Ηλ. Κεβόρκ.
(Τράπεζα της Ελλάδος, Σειρά Ειδικών Μελετών, 1964).
Η δημοσίευση είναι προϊόν έρευνας του hellenic motor history και δημοσιεύεται αποκλειστικά στο παρόν ιστολόγιο. Απαγορεύεται ρητά η ολική ή μερική αναδημοσίευση και αναπαραγωγή σε οποιοδήποτε ιστοσελίδα ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί η συγκατάθεση και με τον όρο ότι θα αναφέρεται η πηγή προέλευσης.
Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019
1957: Τροχοφόρα επί της Πλατείας Συντάγματος
Φωτορεπορτάζ της εφημερίδας "Το Βήμα", στις 7 Μαΐου 1957.
Οι εργασίες διαρρυθμίσεως της Πλατείας Συντάγματος αφορούσαν την αύξηση στο πλάτος του οδοστρώματος κατά 15 περίπου μέτρα, προς διευκόλυνση της κυκλοφορίας των οχημάτων μεταξύ των οδών Σταδίου και Φιλελλήνων.
Αυτό έγινε εφικτό με την μείωση στην συνολική επιφάνεια της πλατείας.
Κατά την έναρξη των εργασιών, επετράπη στα οχήματα να διέρχονται μέσω της πλατείας, δημιουργώντας ένα πρωτόγνωρο θέαμα.
Στις φωτογραφίες που ακολουθούν, φαίνεται η μορφή της πλατείας πριν την διαπλάτυνση του οδοστρώματος, την δεκαετία του '50, και μετά την διαπλάτυνση, αρκετά χρόνια αργότερα.
B.A
Aρχείο © Hellenic Motor History (2019)
Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2019
Ελληνικές διαφημίσεις της Nash 1934-1936
Η επιχείρηση του Γεωργίου Λαζάνη ήταν μια από τις πιο δραστήριες στον χώρο του αυτοκινήτου, κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου.
Ο Γεώργιος Λαζάνης ήταν ο γενικός αντιπρόσωπος των αμερικάνικων αυτοκινήτων της Nash.
Λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '20 η έδρα της επιχείρησης μεταφέρθηκε από την οδό Πατησίων 380, στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας 85. Εκεί ήταν τα γραφεία, η κεντρική έκθεση και το συνεργείο. Στα μέσα του 1929 εγκαινιάστηκε και δεύτερη έκθεση, στο Μέγαρο της Πανεπιστημιακής Λέσχης, στην συμβολή των οδών Ακαδημίας & Ιπποκράτους.
Εκείνη την εποχή υπήρξε έντονη διαφημιστική προβολή των προϊόντων Nash και οι πωλήσεις ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικές.
Αν και οι συνθήκες στην εγχώρια αγορά έγιναν δύσκολες μετά το 1931, ο Λαζάνης συνέχισε να προωθεί τα μοντέλα της εταιρείας τα επόμενα χρόνια, όσο επέτρεπαν τα στενά πλαίσια που είχαν εν τω μεταξύ διαμορφωθεί.
Στις εικονιζόμενες καταχωρήσεις του 1934 (Απρίλιος & Ιούλιος) υπάρχει εκτενές κείμενο και πλούσια εικονογράφηση. Η πρώτη, με τίτλο "Οι άσσοι των αυτοκινήτων, τα νέα Nash 1934", μας πληροφορεί για τους πρώτους κατόχους των νέων μοντέλων στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα γράφει:
"Εκτός των κάτωθι διατεθέτων, αθρόαι παραγγελίαι καθ'εκάστην δίδονται εις την αντιπροσωπείαν δια νέα αυτοκίνητα ΝΑΣ 1934.
Το πρώτον ΝΑΣ 1934 επωλήθη εις την αυτού εξοχότητα τον πρεσβευτήν της Ισπανίας εν Αθήναις.
Το δεύτερον... εις την αυτού εξοχ. τον επιτετραμμένον της Ουγγαρίας εν Αθήναις.
Το τρίτον... εις τον κ. Γεράσιμον Σταθάτον, εφοπλιστή.
Το τέταρτον... εις τον κ. Ν. Δημητριάδην, μεγαλοβιομήχανον.
Το πέμπτον... εις τον κ. Ευάγγελον Νομικόν, εφοπλιστή".
Το 1935 η "Γ. Ν. Λαζάνης" προωθούσε τα 6κύλινδρα και 8κύλινδρα μοντέλα με τίτλο "Τα σήματα του θριάμβου", παρομοιάζοντας την δύναμη και την ταχύτητα τους με αυτή των αεροπλάνων!
Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει εκτενές κείμενο όπου, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
"Δυστυχώς λόγω των περιοριστικών μέτρων εισαγωγής η συγκέντρωσις πλουσίας συλλογής του μοντέλου τούτου εν τη Εκθέσει μας καθίσταται αδύνατος... ", δείχνοντας την κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την εποχή στην αγορά αυτοκινήτου και παρά το γεγονός ότι η εικόνα ήταν βελτιωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Την ίδια περίοδο λειτούργησαν οι νέες εγκαταστάσεις στην οδό Δρόση 10 (γραφεία και έκθεση), κάθετη στην Λ. Αλεξάνδρας.
Αναλυτική παρουσίαση των τεχνικών χαρακτηριστικών και έμφαση στην πρακτικότητα των αυτοκινήτων Nash, έδινε η καταχώρηση για τα μοντέλα του 1936 (Ιούνιος).
Tο Nash-LaFayette ήταν το πιο προσιτό από την σειρά του 1936, με 6κύλινδρο κινητήρα 3.569 κυβικών εκατοστών.
To "Aeroform Design" των Nash του 1935.
B.A
Aρχείο © Hellenic Motor History (2019)
Η δημοσίευση είναι προϊόν έρευνας του hellenic motor history και δημοσιεύεται αποκλειστικά στο παρόν ιστολόγιο. Απαγορεύεται ρητά η ολική ή μερική αναδημοσίευση και αναπαραγωγή σε οποιοδήποτε ιστοσελίδα ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί η συγκατάθεση και με τον όρο ότι θα αναφέρεται η πηγή προέλευσης.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)