Σάββατο 26 Ιανουαρίου 2019

Το Mazda 323 στην Ελλάδα (1η γενιά, 1977).



Στις 5 Μαΐου 1977, η "Εμπορική Αυτοκινήτων" παρουσίασε επίσημα στην Ελλάδα το νέο Mazda 323, στα 1.000 κυβ. εκατοστά. Η εκδήλωση έγινε στις εγκαταστάσεις της αντιπροσωπείας, επί της οδού Αχαρνών 375. Την παρουσίαση έκανε ο διευθύνων σύμβουλος της Mazda στη χώρα μας, Χρήστος Πολυδωρόπουλος. Ιδιαίτερα τόνισε την "ευρωπαϊκή" γραμμή που είχε το νέο ιαπωνικό μοντέλο. 
Ήταν η πρώτη γενιά του επιτυχημένου μικρομεσαίου της Mazda. Ο διαθέσιμος κινητήρας ήταν 985 κ.εκ., απόδοσης 45 ίππων. 
Μετά την επίδειξη του 323, ο κ. Πολυδωρόπουλος προχώρησε στην παρουσίασε των νέων εγκαταστάσεων service και ανταλλακτικών της αντιπροσωπείας, που είχαν ξεκινήσει την λειτουργία τους λίγο καιρό πριν. 
Οι συνολικές πωλήσεις της Mazda στην Ελλάδα, το 1977, ανήλθαν σε 1.136 μονάδες (1.1%).




B.A
Έρευνα © Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019

Το Fiat 500 στην Ελλάδα (1957)



Δυόμιση χρόνια μετά την παρουσίαση του Fiat 600, η "ΕΤΑΛΛΑΣ" Α.Ε παρουσίασε στην χώρα μας το Fiat 500. Η πρεμιέρα του μικρού ιταλικού μοντέλου έγινε τον Σεπτέμβριο του 1957, στα πλαίσια της Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης. Αμέσως μετά ξεκίνησε η εμπορική του προώθηση, όπως βλέπουμε στην συγκεκριμένη καταχώρηση της αντιπροσωπείας (Οκτώβριος 1957).

Fiat Nuova 500 



B.A
Aρχείο © Hellenic Motor History

Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019

Η αγορά αυτοκινήτου το 2018.


Ανοδικά κινήθηκε η αγορά αυτοκινήτου στην Ελλάδα, το 2018. 
Οι ταξινομήσεις νέων επιβατικών κατέγραψαν μικρή μείωση τον Δεκέμβριο, με 5.337 μονάδες, έναντι 5.396 τον ίδιο μήνα το 2017 (-1.1%). Στο σύνολο του έτους, οι πωλήσεις κατέγραψαν αύξηση 17.4%, με 103.431 μονάδες, έναντι 88.083 την προηγούμενη χρονιά.   
Για ακόμα μια φορά, στην κορυφή της κατάταξης βρέθηκε η Toyota. Η ιαπωνική εταιρεία είναι σταθερά η 1η σε πωλήσεις στην Ελλάδα, από το 2013. Το 2018 κατέκτησε μερίδιο 11.4%, με 11.756 μονάδες. 
Η Volkswagen ήρθε στην 2η θέση, με 9.023 πωλήσεις και μερίδιο 8.7%, ενώ σημαντική άνοδο πέτυχε η Peugeot που κατάφερε να κερδίσει την 3η θέση στην γενική κατάταξη του 2018. Η γαλλική εταιρεία έκανε 8.371 πωλήσεις, με μερίδιο 8.1%. Να σημειωθεί ότι το 2017 είχε έρθει στην 5η θέση της κατάταξης, με 6.503 πωλήσεις και το 7.4% της αγοράς. 

Χαρακτηριστικό είναι ότι, το τελευταίο διάστημα, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα προηγούνται σε προτιμήσεις έναντι των πετρελαιοκίνητων. Τον Δεκέμβριο το ποσοστό τους ανήλθε στο 57% επί του συνόλου.

Αναλυτικότερα, οι πρώτες σε πωλήσεις εταιρείες στην Ελλάδα, το 2018, ήταν οι εξής:


ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
%
1
TOYOTA
11.756
11.4
2
VOLKSWAGEN
9.023
8.7
3
PEUGEOT
8.371
8.1
4
NISSAN
7.894
7.6
5
FIAT
7.092
6.9
6
OPEL
6.931
6.7
7
SUZUKI
5.905
5.7
8
HYUNDAI
5.722
5.5
9
CITROEN
5.387
5.2
10
RENAULT
4.188
4.0
11
FORD
4.172
4.0
12
MERCEDES
3.785
3.7
13
SKODA
3.607
3.5
14
BMW
2.864
2.8
15
KIA MOTORS
2.830
2.7


Best seller της ελληνικής αγοράς αναδείχθηκε το Toyota Yaris, με 6.543 πωλήσεις. 
Η κατηγορία των supermini αυτοκινήτων (B & B-SUV segment) ήταν η δημοφιλέστερη και το 2018, με συνολικά 47.043 μονάδες. 
Επιπλέον, οι ταξινομήσεις ελαφρών φορτηγών σημείωσαν αύξηση 4.2%, με 6.905 μονάδες, έναντι 6.627 την προηγούμενη χρονιά. Πρώτη σε πωλήσεις εδώ η Ford, με μερίδιο 19.0% και 1.312 μονάδες. Στην 2η θέση ήρθε η Toyota, με 1.110 μονάδες (16.1%), ενώ στην 3η θέση βρέθηκε η Fiat, με 1.009 μονάδες (14.6%).

Αναλυτικότερα, τα 10 δημοφιλέστερα επιβατικά στην Ελλάδα, το 2018, ήταν τα εξής:

ΜΑΡΚΑ-ΜΟΝΤΕΛΟ
ΠΩΛΗΣΕΙΣ
1
Toyota Yaris
6.543
2
Volkswagen Polo
3.815
3
Fiat Panda
3.796
4
Peugeot 208
3.638
5
Opel Corsa
3.524
6
Nissan Micra
2.959
7
Renault Clio
2.951
8
Citroen C3
2.897
9
Nissan Qashqai
2.882
10
Hyundai i20
2.247

H Toyota ήταν η Νο1 σε πωλήσεις στην Ελλάδα και το 2018.
Το Yaris (φωτό) αποτέλεσε το δημοφιλέστερο μοντέλο της αγοράς. 





B.A
© Hellenic Motor History
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ


Κυριακή 13 Ιανουαρίου 2019

Ελληνικές διαφημίσεις αυτοκινήτων από το 1939.


Το 1939 ευνοήθηκαν στην χώρα μας τα γερμανικά αυτοκίνητα, αν κρίνουμε από την διαφημιστική δραστηριότητα εκείνης της χρονιάς. Αυτό έγινε, προφανώς, χάρη στις συμφωνίες κλήρινγκ μεταξύ των δύο χωρών. Άλλωστε, η Γερμανία ήταν σημαντικός εμπορικός εταίρος εκείνη την περίοδο. Οι εισαγωγές γερμανικών οχημάτων είχαν παρουσιάσει αύξηση ήδη από τα προηγούμενα χρόνια, ενώ η Ελλάδα έκανε σημαντικές εξαγωγές καπνών, αγροτικών και άλλων προϊόντων στην Γερμανία. 
H δραστηριότητα των αντιπροσωπειών "πάγωσε" μετά το καλοκαίρι του 1939, οπότε και ξέσπασε ο 2ος Παγκόσμιος Πόλεμος στην Ευρώπη. 
Από τις 9 Σεπτεμβρίου αναθεωρήθηκε το σύστημα περιορισμού των εισαγωγών στην Ελλάδα, για όλα τα προϊόντα. 
Πλέον θα ίσχυε καθεστώς εκδόσεως ειδικών αδειών εισαγωγής, κάτι που αφορούσε και τα αυτοκίνητα παντός είδους. 



Fiat 500 & Fiat 508 C, Ιανουάριος 1939

Γερμανικά αυτοκίνητα Stoewer, Φεβρουάριος 1939

Επιβατικά αυτοκίνητα Steyr (Αυστρία), Μάιος 1939

DKW-Auto Union, Ιούνιος 1939

Opel Kapitän, Ιούνιος 1939
 
Mercedes 170 V, Ιούνιος 1939

Chevrolet, Ιούλιος 1939

Packard (Η.Π.Α), Ιούλιος 1939

Hanomag 1.3 (Γερμανία), Ιούλιος-Αύγουστος 1939




B.A
Aρχείο © Hellenic Motor History




Η δημοσίευση είναι προϊόν έρευνας του hellenic motor history και δημοσιεύεται αποκλειστικά στο παρόν ιστολόγιο. Απαγορεύεται ρητά η ολική ή μερική αναδημοσίευση και αναπαραγωγή σε οποιοδήποτε ιστοσελίδα ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί η συγκατάθεση και με τον όρο ότι θα αναφέρεται η πηγή προέλευσης.

Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

Ελληνική διαφήμιση της Zündapp, το 1967




Μοτοσυκλέτες Zündapp, Ιούλιος 1967 🇩🇪
Αντιπροσωπεία η ΜΕΒΕΑ Α.Ε (Μεσογειακές Επιχειρήσεις Βιομηχανίας Εμπορίου Αντιπροσωπειών Α.Ε), η οποία κατασκεύαζε στη χώρα μας και τα γνωστά τρίκυκλα με κινητήρες της γερμανικής εταιρείας. Η ΜΕΒΕΑ ιδρύθηκε από τον Απόστολο Τσιμωνίδη και τον Σταύρο Βιττώρια και είχε αναλάβει την Zündapp από το 1958. 





B.A
Aρχείο © Hellenic Motor History




Η B.M.W στην Δ.Ε.Θ, την δεκαετία του '50



Μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα της B.M.W στο περίπτερο της BITEM Α.Ε, σε κάποια Δ.Ε.Θ κατά τη δεκαετία του '50 (άγνωστη η ακριβής χρονολογία). Διακρίνονται τα Isetta & 600. H BITEM ήταν η αντιπροσωπεία της γερμανικής εταιρείας στην Ελλάδα, έως τις αρχές του1962.




B.A
 © Hellenic Motor History

Κυριακή 6 Ιανουαρίου 2019

Ελληνικές διαφημίσεις αυτοκινήτων, 90 χρόνια πριν (1929).


Έντονη κινητικότητα παρουσίαζε η δραστηριότητα των διαφόρων εισαγωγικών επιχειρήσεων στην χώρα μας, το 1929. 'Αλλωστε εκείνη τη χρονιά σημειώθηκε ο υψηλότερος αριθμός εισαγωγών και πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων από το 1924, οπότε και είχαμε σημαντική αύξηση τους στην Ελλάδα. 
Συνολικά πάνω από 2.500 επιβατικά διατέθηκαν στη χώρα μας το 1929, ενώ στην αγορά κυριαρχούσαν οι αμερικάνικες εταιρείες. Από την επόμενη χρονιά, το 1930, υπήρξε πτώση στις εισαγωγές αυτοκινήτων. Ας δούμε μερικές από τις "ρεκλάμες" που προσπαθούσαν να προσελκύσουν τους υποψήφιους Έλληνες αγοραστές, 90 χρόνια πριν.


H Ford ήταν κυρίαρχος στην ελληνική αγορά του μεσοπολέμου. Εδώ σε διαφήμιση του Ιανουαρίου 1929

Chevrolet, Ιούνιος 1929

Buick, Μάιος 1929

Dodge Brothers, Ιούνιος 1929 

Nash 400, Ιούνιος 1929

Hudson & Essex, Ιούνιος 1929

Talbot, Απρίλιος 1929

Willys Knight, Ιούλιος 1929

Hadfield Bean (Μ. Βρετανία), Ιούλιος 1929

De Soto, Απρίλιος 1929





B.A
Aρχείο © Hellenic Motor History




Η δημοσίευση είναι προϊόν έρευνας του hellenic motor history και δημοσιεύεται αποκλειστικά στο παρόν ιστολόγιο. Απαγορεύεται ρητά η ολική ή μερική αναδημοσίευση και αναπαραγωγή σε οποιοδήποτε ιστοσελίδα ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί η συγκατάθεση και με τον όρο ότι θα αναφέρεται η πηγή προέλευσης.