Η Μoskvitch προερχόταν από την Σοβιετική Ένωση, η οποία πριν τον 2ο παγκόσμιο πόλεμο είχε μικρή εμπειρία στη κατασκευή αυτοκινήτων. Η ιστορία του εργοστασίου ξεκινάει αμέσως μετά τον πόλεμο όταν, οι Σοβιετικοί μετέφεραν από την ηττημένη Γερμανία τον εξοπλισμό των εγκαταστάσεων της Opel στη Ρωσία. Εκεί ξεκίνησε η παραγωγή του πρώτου Moskvitch που δεν ήταν παρά μια έκδοση του προπολεμικού Opel Kadett. Toν Μάιο του 1956 παρουσίασε μια νέα σειρά, τα "402". Αυτά τα αυτοκίνητα έμειναν στη παραγωγή έως περίπου τα μέσα της δεκαετίας του '60, σε διάφορες παραλλαγές.
Αρχικά τα Moskvitch έφερε στην Ελλάδα ο Ν. Παναγόπουλος, όμως για μικρό χρονικό διάστημα και μάλλον σε αρκετά περιορισμένο αριθμό. Έως τα μέσα της δεκαετίας του '50, την αντιπροσωπεία της Moskvitch στην Ελλάδα ανέλαβε ο Αριστομένης Θ. Καρέλας. Η έδρα της επιχείρησης βρισκόταν στην οδό Πειραιώς 27, ενώ υπήρχε υποκατάστημα και στον Πειραιά, επί της οδού Λεωχάρους 5.
Εντός του 1958 την αντιπροσωπεία της Moskvitch ανέλαβε η "ΓΕΜΣΟΒ" Ε.Π.Ε.
Την εταιρεία είχαν ιδρύσει οι αδελφοί Ηλιόπουλοι, Γεώργιος και Αθανάσιος, που πολλά χρόνια αργότερα έφεραν στη χώρα μας τα επίσης σοβιετικά, Lada.
Αρχικά τα Moskvitch έφερε στην Ελλάδα ο Ν. Παναγόπουλος, όμως για μικρό χρονικό διάστημα και μάλλον σε αρκετά περιορισμένο αριθμό. Έως τα μέσα της δεκαετίας του '50, την αντιπροσωπεία της Moskvitch στην Ελλάδα ανέλαβε ο Αριστομένης Θ. Καρέλας. Η έδρα της επιχείρησης βρισκόταν στην οδό Πειραιώς 27, ενώ υπήρχε υποκατάστημα και στον Πειραιά, επί της οδού Λεωχάρους 5.
Εντός του 1958 την αντιπροσωπεία της Moskvitch ανέλαβε η "ΓΕΜΣΟΒ" Ε.Π.Ε.
Την εταιρεία είχαν ιδρύσει οι αδελφοί Ηλιόπουλοι, Γεώργιος και Αθανάσιος, που πολλά χρόνια αργότερα έφεραν στη χώρα μας τα επίσης σοβιετικά, Lada.
Tα γραφεία της "ΓΕΜΣΟΒ" ήταν αρχικά στην οδό Αμερικής 21α, ενώ η έκθεση βρισκόταν στην Λεωφόρο Αμαλίας 30. Λίγο αργότερα τα γραφεία και η έκθεση ήταν στην Λ. Αμαλίας 32.
Στη Θεσσαλονίκη, η έκθεση βρισκόταν στην Πλατεία Αριστοτέλους 4.
Τον Φεβρουάριο του 1962 η έδρα μεταφέρθηκε στις νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της επιχείρησης, επί της οδού Πειραιώς 138. Εκεί λειτουργούσε και το επίσημο συνεργείο της Moskvitch. Στις αρχές του 1966 έγιναν τα εγκαίνια του νέου υποκαταστήματος στη Θεσσαλονίκη, επί της οδού Βασ. Κωνσταντίνου 13.
Το 1968 η "ΓΕΜΣΟΒ" Ε.Π.Ε μετονομάστηκε σε "Αδελφοί Ηλιόπουλοι" Ε.Π.Ε. Εκείνη την περίοδο, προστέθηκε στο δίκτυο και η έκθεση στη Λεωφόρο Συγγρού 94. Η έδρα στη Θεσσαλονίκη βρισκόταν πλέον, επί της Βασ. Γεωργίου 38.
Κατά τη δεκαετία του '60, οι επιδόσεις των σοβιετικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά ήταν μέτρια. Σημαντική βελτίωση στις πωλήσεις, σημειώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '70. Ήδη έως εκείνη την εποχή, είχε παρουσιαστεί η νέα σειρά μοντέλων της εταιρείας, με την ονομασία "412".
Πάντως, από τα μέσα της δεκαετίας του '70 και μετά, η Moskvitch άρχισε να μπαίνει στο περιθώριο, εφόσον πλέον ελάχιστα αυτοκίνητα διατέθηκαν στην χώρα μας.
Στη Θεσσαλονίκη, η έκθεση βρισκόταν στην Πλατεία Αριστοτέλους 4.
Τον Φεβρουάριο του 1962 η έδρα μεταφέρθηκε στις νέες ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της επιχείρησης, επί της οδού Πειραιώς 138. Εκεί λειτουργούσε και το επίσημο συνεργείο της Moskvitch. Στις αρχές του 1966 έγιναν τα εγκαίνια του νέου υποκαταστήματος στη Θεσσαλονίκη, επί της οδού Βασ. Κωνσταντίνου 13.
Το 1968 η "ΓΕΜΣΟΒ" Ε.Π.Ε μετονομάστηκε σε "Αδελφοί Ηλιόπουλοι" Ε.Π.Ε. Εκείνη την περίοδο, προστέθηκε στο δίκτυο και η έκθεση στη Λεωφόρο Συγγρού 94. Η έδρα στη Θεσσαλονίκη βρισκόταν πλέον, επί της Βασ. Γεωργίου 38.
Κατά τη δεκαετία του '60, οι επιδόσεις των σοβιετικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά ήταν μέτρια. Σημαντική βελτίωση στις πωλήσεις, σημειώθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '70. Ήδη έως εκείνη την εποχή, είχε παρουσιαστεί η νέα σειρά μοντέλων της εταιρείας, με την ονομασία "412".
Πάντως, από τα μέσα της δεκαετίας του '70 και μετά, η Moskvitch άρχισε να μπαίνει στο περιθώριο, εφόσον πλέον ελάχιστα αυτοκίνητα διατέθηκαν στην χώρα μας.
To Moskvitch 402 που ήρθε και στη χώρα μας, μέσα από το δίκτυο του Αριστομένη Καρέλα. Στη φωτογραφία, η έκδοση του 1956.
Καταχώρηση της "ΓΕΜΣΟΒ" για το Moskvitch 408, τον Ιούνιο του 1966
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου