Μετά από δύο χρόνια ανόδου της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, το 1993 όλοι περίμεναν την σημαντική πτώση στις πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Αιτία ήταν το τέλος στα κίνητρα για την αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων με καινούργια, δηλαδή στην γνωστή "απόσυρση".
Η αγορά αυτοκινήτου το 1992 είχε φτάσει σε επίπεδα ρεκόρ, με συνολικά 199.004 πωλήσεις.
Αν και τυπικά η "απόσυρση" ίσχυε έως το τέλος του 1992, δόθηκε παράταση στην εφαρμογή του μέτρου έως το τέλος του πρώτου τριμήνου 1993, εφόσον πολλοί ιδιοκτήτες παλαιών αυτοκινήτων που είχαν δικαίωμα απόσυρσης δεν είχαν προλάβει να το αξιοποιήσουν.
Αυτό αποτυπώνεται και στις πωλήσεις για το διάστημα Ιανουαρίου - Μαρτίου, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα την προηγούμενη χρονιά.
Το πρώτο τρίμηνο του 1993 ταξινομήθηκαν συνολικά 52.482 καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα, έναντι 42.552 το 1992. Ο Μάρτιος ήταν και ο καλύτερος μήνας για όλο το έτος, με δεδομένο ότι έληγε η "απόσυρση" και επίσημα. Μάλιστα η αύξηση σε σχέση με τον προηγούμενο Μάρτιο άγγιξε το +86.1%, με συνολικά 19.237 πωλήσεις έναντι 10.335 το 1992.
Στό σύνολο της χρονιάς, οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων παρουσίασαν μείωση κατά 26%, με 147.789 μονάδες.
Αντίθετα, μικρή άνοδος υπήρξε στην αγορά των μεταχειρισμένων επιβατικών, με 7.857 μονάδες έναντι 7.648 το προηγούμενο έτος (+3%). Τα μεταχειρισμένα κάλυψαν το 5.0% επί του συνόλου της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων.
Από 1/1/1993 τέθηκε σε ισχύ ο Νόμος 2093/92 σχετικά με τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των επιβατικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και μοτοσυκλετών (ΦΕΚ 181 - 25/11/1992).
Συγκεκριμένα, το άρθρο 10 όριζε τους συντελεστές του Ε.Φ.Κ ώς εξής:
O Nόμος 2093/92 ίσχυε έως τις 31/8/1993 οπότε και αντικαταστάθηκε από το Νόμο 2187/94, που όριζε νέους μειωμένους συντελεστές στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης των επιβατικών αυτοκινήτων, από 1/9/1993 (για περισσότερες πληροφορίες πατήστε στο σύνδεσμο).
Η νέα πολιτική, μετά το καλοκαίρι, έφερε σημαντικές μειώσεις στις λιανικές τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων, με συνέπεια να βελτιωθεί η εικόνα της αγοράς στο τελευταίο τρίμηνο του έτους, σε σχέση με την αρκετά υποτονική περίοδο από τον Μάιο έως τον Αύγουστο.
Στην πρώτη θέση των πωλήσεων βρέθηκε η Toyota, με 15.481 μονάδες και μερίδιο 10.5%, ενώ την προηγούμενη χρονιά είχε βρεθεί στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.
Η Fiat διατήρησε την δεύτερη θέση που κατείχε και το 1992, με 14.867 πωλήσεις και μερίδιο 10.1%.
Άλμα έκανε η Seat που βρέθηκε στην τρίτη θέση, από την 13η το 1992, με αύξηση των πωλήσεων της κατά +60.5%. Η ισπανική εταιρεία πέτυχε συνολικά 11.708 πωλήσεις και ποσοστό 7.9% έναντι 7.295 πωλήσεων και 3.7% το προηγούμενο έτος.
Η Nissan, αντίθετα, γνώρισε σημαντική μείωση. Το 1992 ήταν πρώτη σε πωλήσεις, με μερίδιο 9.1% και 18.107 μονάδες, ενώ κυριαρχούσε στην εγχώρια αγορά και τα προηγούμενα χρόνια. Το 1993 βρέθηκε στην τέταρτη θέση, με μερίδιο 7.1% και 10.949 μονάδες (-39.5%).
Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Opel, με 9.818 πωλήσεις και μερίδιο 6.6%.
Αναλυτικότερα, η κατάταξη στις πωλήσεις των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων, είχε ως εξής:
H νέα γενιά του Seat Ibiza έδωσε σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της εταιρείας στην χώρα μας, που ήρθε στην 3η θέση το 1993.
H Fiat παρέμεινε στην 2η θέση και το 1993, χάρη στο νέο Cinquecento (φωτό) αλλά και στο ήδη επιτυχημένο Uno.
B.A
Hellenic Motor History © 2019
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Τα στοιχεία πωλήσεων έχουν παραχωρηθεί στο Hellenic Motor History, από τον ΣΕΑΑ, αποκλειστικά για ενημερωτικό σκοπό. Απαγορεύεται η αναδημοσίευση του παρόντος, χωρίς να έχει προηγηθεί η έγκριση του γράφοντα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου