To 1983 o Πρόεδρος της Toyota, Eiji Toyoda, έθεσε σε μια ομάδα μηχανικών και σχεδιαστών το ερώτημα: "Μπορούμε να φτιάξουμε ένα αυτοκίνητο πολυτελείας που να θέσει υπό αμφισβήτηση τους καλύτερους;".
Πάνω από 1.400 μηχανικοί και 2.300 τεχνικοί δραστηριοποιήθηκαν στην συγκεκριμένη πρόκληση. Συνολικά 24 ομάδες μηχανικών και 60 σχεδιαστές συμμετείχαν στο πρότζεκτ "F1". Aκολούθησαν εξαντλητικές δοκιμές και επίμονη προσήλωση σε κάθε λεπτομέρεια. Τον Μάιο του 1987, μετά από τέσσερα χρόνια εξέλιξης, εκρίνεται το τελικό σχέδιο του νέου αυτοκινήτου. Το πλάνο προέβλεπε την διάθεση του μέσα από ένα ξεχωριστό δίκτυο αντιπροσώπων, αρχικά στην αγορά των Η.Π.Α. Το 1988 επιλέχθηκε η ονομασία Lexus, με σκοπό να συμβολίζει την πολυτέλεια και την προηγμένη τεχνολογία. Το αποτέλεσμα όλης αυτής της διαδικασίας ήταν το Lexus LS 400, που παρουσιάστηκε επίσημα τον Ιανουάριο του 1989 στο North American International Auto Show του Detroit. H διάθεση του αυτοκίνητου ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο της ίδιας χρονιάς, από ένα δίκτυο 81 αντιπροσώπων στις Η.Π.Α. Το Lexus LS 400 ήταν εφοδιασμένο με κινητήρα V8 στα 4.0 λίτρα (3.969 cc), που απέδιδε 253 hp. Παράλληλα ήταν διαθέσιμο το μικρότερο Lexus ES 250, που βασιζόταν στα Toyota Camry Prominent/Vista (V20) της ιαπωνικής αγοράς.
Το νέο LS 400 απέσπασε θετικές κριτικές από τον Τύπο της εποχής και έδειξε ότι οι άνθρωποι της Toyota ήταν καλά προετοιμασμένοι, παρουσιάζοντας ένα ποιοτικό και ομοιογενές σύνολο. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα πράγματα ήταν εύκολα. Στις Η.Π.Α η Lexus είχε να αντιμετωπίσει τον καθιερωμένο εγχώριο και ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, με παίκτες όπως οι Cadillac, Lincoln, Mercedes, BMW και Volvo. Όμως δεν μπορούσε να αγνοήσει και την ύπαρξη της Acura, που δημιούργησε η Honda το 1986 και ήταν η πρώτη ιαπωνική premium φίρμα. Επιπλέον, την ίδια κατεύθυνση ακολούθησε η Nissan, που το 1989 παρουσίασε στις Η.Π.Α την Infiniti, ως φίρμα πολυτελείας με το δικό της ξεχωριστό δίκτυο. Αν και η Acura στράφηκε παράλληλα σε προτάσεις με περισσότερο σπορτίφ χαρακτηριστικά, χωρίς ιδιαίτερη έμφαση στην πολυτέλεια, η ναυαρχίδα της εταιρείας (Acura Legend) έδειξε ότι υπήρχε χώρος για "νέους" παίκτες σε μια απαιτητική κατηγορία. Σε αντίθεση με την Honda που βασίστηκε αποκλειστικά σε υπάρχοντα μοντέλα της εταιρείας για την δημιουργία ενός νέου brand name, η Toyota εξέλιξε από την αρχή ένα μοντέλο και φάνηκε αποφασισμένη να χτυπήσει στα ίσια δύσκολους αντιπάλους. Το 1990, πρώτο πλήρες έτος παρουσίας στην αγορά, οι πωλήσεις της ανήλθαν στις 63.534 μονάδες από τις οποίες οι 42.806 αφορούσαν το LS 400. Φυσικά είχε προηγηθεί μια πολυδάπανη διαφημιστική εκστρατεία όμως η Lexus ήταν σταθερά προσηλωμένη στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών της.
Όπως είναι εύλογο, η δεκαετία του '90 ήταν περίοδος επέκτασης για την Lexus, όχι μόνο σε επίπεδο νέων μοντέλων αλλά και νέων αγορών. Οι πωλήσεις της στις Η.Π.Α είχαν σταθεροποιηθεί σε επίπεδα που την καθιστούσαν πλήρως ανταγωνιστική, ενώ προς τα τέλη της δεκαετίας γνώρισε σημαντική άνοδο. Την ίδια περίοδο σημείωσαν άνοδο και οι BMW και Mercedes, όμως τόσο η Cadillac όσο και η Lincoln είχαν απώλειες. Βέβαια οι πωλήσεις των αμερικανών κατασκευαστών παρέμειναν σε ανταγωνιστικά επίπεδα το επόμενο διάστημα, πάντως η Lexus είχε περάσει μπροστά από τον ανταγωνισμό, έχοντας καθιερωθεί ως o βασικός πρωταγωνιστής της κατηγορίας μέσα σε μια δεκαετία. To 1990 σηματοδότησε την έναρξη των εξαγωγών σε ορισμένες άλλες χώρες, όπως η Αυστραλία (LS 400) και ο Καναδάς (ES 250 & LS 400). H γρήγορη επιτυχία της Lexus στις Η.Π.Α έδωσε την τέλεια αφορμή για το επόμενο στάδιο στην ανάπτυξη της εταιρείας, την επίσημη παρουσίαση της φίρμας στην Ευρώπη τον Ιούνιο του 1990. Οι ευρωπαϊκές αγορές ήταν πάντα ιδιαίτερα απαιτητικές, θέτοντας εντελώς διαφορετικές προτεραιότητες σε σχέση με τις Η.Π.Α. Toν Μάιο του 1991 η Lexus παρουσίασε το coupe SC 400 για την αμερικάνικη αγορά, έχοντας στην γκάμα της τρία μοντέλα. Όμως στην Ευρώπη ο μοναδικός εκπρόσωπος της φίρμας μέχρι το 1993 ήταν το LS 400. Εκείνη την χρονιά παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το μικρότερο sedan GS 300, βασισμένο στο Toyota Aristo που ήταν διαθέσιμο στην ιαπωνική αγορά από τον Οκτώβριο του 1991.
Πωλήσεις Lexus στην Ελλάδα |
||
Έτος |
Πωλήσεις |
% |
2000 |
130 |
0.0 |
2001 |
85 |
0.0 |
2002 |
77 |
0.0 |
2003 |
53 |
0.0 |
2004 |
58 |
0.0 |
2005 |
98 |
0.0 |
2006 |
349 |
0.1 |
2007 |
499 |
0.2 |
2008 |
765 |
0.3 |
2009 |
436 |
0.2 |
2010 |
142 |
0.1 |
Η Lexus άρχισε να αναπτύσσει κάποια δυναμική από το 2006, όμως οι συνθήκες που επικράτησαν στην χώρα μας από τα τέλη της δεκαετίας, ανέκοψαν την ανοδική της πορεία. Να σημειωθεί πως το 2008 αποτελεί την καλύτερη χρονιά της Lexus στην Ελλάδα έως σήμερα. Από το 2012 έως το 2020 oι πωλήσεις της περιορίστηκαν σε διψήφια νούμερα, ενώ το 2021 ανήλθαν σε 138 μονάδες με δημοφιλέστερο μοντέλο το SUV της σειράς UX, με 82 πωλήσεις. Επίσημος εισαγωγέας των αυτοκινήτων Lexus στην Ελλάδα είναι η Toyota Hellas.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου