Σάββατο 9 Αυγούστου 2025

Iσπανία Ιούλιος & πρώτο επτάμηνο 2025. Σε ανοδική τροχιά η αγορά αυτοκινήτου. Τα υβριδικά κυριάρχησαν, αύξηση στο ποσοστό των BEV & PHEV. Best seller το Dacia Sandero.

 


Περίοδο ανάκαμψης διανύει η αγορά αυτοκινήτου στην Ισπανία και τον Ιούλιο είχε οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 98.337 μονάδες έναντι 83.986 τον ίδιο μήνα πέρσι (+17.1%). Η επίδοση αυτή ώθησε τις συνολικές ταξινομήσεις του πρώτου επταμήνου στις 708.139 μονάδες από 619.282 μονάδες πέρσι (+14.3%). Τα επαναφορτιζόμενα επιβατικά αυτοκίνητα είχαν σημαντική άνοδο τον Ιούλιο, με 21.002 μονάδες (+154.8%). Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) κατέκτησαν ποσοστό 8.8% με 8.691 μονάδες (+127.1%), ενώ το ποσοστό στα plug-in υβριδικά ανήλθε σε 12.5% και 12.311 μονάδες (+178.8%). Τα υβριδικά έχουν ηγετική θέση στην ισπανική αγορά αυτοκινήτου και τον Ιούλιο το ποσοστό τους ανήλθε στο 40.7% με 40.028 μονάδες (+15.9%). Πτώση είχαν τα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά, με 28.153 μονάδες (-6.6%) και ποσοστό 28.6%. Θεαματική υποχώρηση υπήρξε στα diesel, που κατέκτησαν μόλις το 5.3% της αγοράς με 5.237 μονάδες (-38.6%). Χαμηλό ποσοστό είχαν και τα επιβατικά εναλλακτικού καυσίμου (υγραέριο), που όμως σημείωσαν άνοδο με 3.917 μονάδες τον Ιούλιο (+54.5%) και μερίδιο 4.0%. 

Στο διάστημα Ιανουαρίου-Ιουλίου 2025, οι πωλήσεις στα BEV ανήλθαν σε 54.927 μονάδες από 28.973 μονάδες το αντίστοιχο διάστημα πέρσι (+89.6%) και το ποσοστό τους βελτιώθηκε στο 7.8% από 4.7%. To Tesla Model 3 ήταν το πρώτο σε πωλήσεις ηλεκτρικό μοντέλο στην Ισπανία κατά το πρώτο επτάμηνο του έτους, με συνολικά 4.545 μονάδες. Έντονη άνοδο είχαν και τα plug-in υβριδικά (PHEV), με το ποσοστό τους στο 9.7% από 5.7% πέρσι και 68.388 μονάδες έναντι 35.160 (+94.5%). Το BYD Seal U ήταν το δημοφιλέστερο PHEV μοντέλο, με 5.648 μονάδες. Λιγότερο εντυπωσιακή αλλά σημαντική άνοδο σημείωσαν τα υβριδικά (HEV), με προηγήθηκαν με ποσοστό 41.5% από 36.5% πέρσι και συνολικά 293.978 μονάδες από 225.738 μονάδες στο πρώτο επτάμηνο του 2024 (+30.2%). Πρώτο σε πωλήσεις υβριδικό μοντέλο ήταν το Toyota Corolla με 13.249 μονάδες. Τα αμιγώς βενζινοκίνητα είχαν πτώση αλλά συνέχισαν να κατέχουν την δεύτερη θέση με σημαντικό ποσοστό, που ανήλθε στο 30.6% από 40.0% πέρσι, με συνολικά 216.432 μονάδες έναντι 247.523 (-12.6%). Πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο στα βενζινοκίνητα ήταν το Seat Ibiza, με 14.417 μονάδες. Ποσοστό 5.6% κατέκτησαν στο πρώτο επτάμηνο τα diesel ενώ πέρσι κατείχαν ποσοστό 10.3%, με συνολικά 39.482 μονάδες από 63.623 (-37.9%). Δημοφιλέστερο diesel ανδείχθηκε το Renault Clio, με 3.657 μονάδες. Το υγραέριο (GLP/GNC/GNL) βελτίωσε το ποσοστό του στο 4.9% από 2.9% που κατείχε πέρσι, με συνολικά 34.931 μονάδες έναντι 18.258 (+91.3%). Το 54.8% των πωλήσεων σε αυτή την κατηγορία αφορούσε το Dacia Sandero, με 19.143 μονάδες. Το συγκεκριμένο μοντέλο κέρδισε τον τίτλο του best seller στο σύνολο της ισπανικής αγοράς, με 23.180 μονάδες (το Sandero διατείθεται με κινητήρες βενζίνης και διπλού καυσίμου). Στην κορυφή των πωλήσεων του πρώτου επταμήνου βρέθηκε η Toyota με 58.734 μονάδες (+2.8%) και ποσοστό 8.3%. Στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης τερμάτισε η Renault με 50.971 μονάδες (+42.1%) και ποσοστό 7.2%. Η Volkswagen ήρθε στην τρίτη θέση με ποσοστό 6.6% και συνολικά 46.549 μονάδες (+14.4%). Η Seat κατέκτησε την τέταρτη θέση στο επτάμηνο, με ποσοστό 6.0% και 42.655 μονάδες (+3.5%). Την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσε η Hyundai με 40.830 μονάδες (+4.4%) και ποσοστό 5.8%. 



 
Στους επτά πρώτους μήνες του έτους, οι ιδιωτικές πωλήσεις στην Ισπανία ανήλθαν σε 307.556 μονάδες (+19.4%), ποσοστό 43.4% επί του συνόλου. Οι εταιρικές πωλήσεις κάλυψαν το 56.6% της αγοράς με 400.583 μονάδες. Από το σύνολο των εταιρικών πωλήσεων, οι 165.297 μονάδες αφορούσαν το κλάδο των ενοικιάσεων (+10.3%). Πάντως, ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων και Φορτηγών της Ισπανίας (ANFAC) φαίνεται πως ανησυχεί για την ηλικία του στόλου των οχημάτων στην χώρα. Σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμά του η μέση ηλικία των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στην Ισπανία συνέχισε την ανοδική του πορεία, φτάνοντας τα 14.5 χρόνια. Μόνο σε τέσσερις διοικητικές περιφέρειες η μέση ηλικία πέφτει κάτω από αυτό το όριο, με την Μαδρίτη να καταγράφει τον χαμηλότερο μέσο όρο (11.5 χρόνια), ενώ οι αυτόνομες περιοχές Ceuta και Μelilla έχουν τον γηραιότερο στόλο με μέση ηλικία τα 17.7 χρόνια. Ακολουθεί η Castilla Leon με 16.6 χρόνια. Το 2024 το 62.8% των επιβατικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούσαν στην Ισπανία ήταν άνω των δέκα ετών, που αντιπροσωπεύει πάνω από 16.6 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε σύνολο 26.47 εκατομμύρια. Από αυτά, το 48.8% ξεπερνούσε τον εθνικό μέσο όρο, με ηλικία άνω των 15 ετών (περίπου 12.9 εκ. αυτοκίνητα). Στις Ceuta και Melilla το ποσοστό των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων που υπερβαίνει τα δέκα χρόνια είναι 76.3%! 





Β.Α
Hellenic Motor History © (2025)
Στοιχεία: ANFAC

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου