Kατά τη διάρκεια του μεσοπολέμου, η Ford διέθετε ισχυρή παρουσία στη χώρα μας.
Το δίκτυο πώλησης των οχημάτων της ήταν ιδιαίτερα εκτενές, ενώ ένας από τους λόγους διάδοσης της εταιρίας στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, ήταν τα αγροτικά της προϊόντα (βενζινάροτρα Fordson). Αυτά ήταν διαθέσιμα μέσα από το ίδιο δίκτυο και πωλούνταν παράλληλα με τα επιβατικά και φορτηγά οχήματα της Ford.
To 1919 o Ιωάννης Κοντέλλης ίδρυσε την αντιπροσωπεία Ford στη Λέσβο. Η δραστηριότητα του εκεί είχε ως αποτέλεσμα, το 1921 να του ανατεθεί η αντιπροσωπεία στον Πειραιά, με έδρα επί της οδού Δραγατσανίου 24. Την ίδια εποχή, στην Αθήνα, αντιπρόσωπος της Ford είναι η "H.J. WOODLEY & Co", με έδρα στη Πλατεία Αγίου Γεωργίου (Καρύτση) 4. Η ίδια επιχείρηση είχε την επίσημη αντιπροσωπεία στη Πάτρα, με έδρα στην οδό Αγίου Νικολάου 36. Έως το 1922, το δίκτυο συμπλήρωνε η Kardanot & Rabofat και o Λ. Ναριτζόγλου για τη Θεσσαλονίκη, ενώ η εταιρία διέθετε ξεχωριστό αντιπρόσωπο στην Ανδριανούπολη (Αν. Θράκη), τον Αριστ. Κ. Σαραφόπουλο.
Οι παραπάνω επιχειρήσεις, εκτός από τα προϊόντα της Ford, είχαν αναλάβει και τη διάθεση των αυτοκινήτων πολυτελείας της Lincoln (θυγατρική της Ford).
Στα τέλη του 1923 την αντιπροσωπεία της Ford στην Αθήνα ανέλαβε η "ΑΘΗΝΑ" Ανώνυμος Εταιρεία Αυτοκινήτων, με έδρα στην οδό Σταδίου 24. Η επιχείρηση είχε αναλάβει νωρίτερα την αντιπροσωπεία και άλλων εταιρειών, όπως η Renault και η Oldsmobile. Tην ίδια εποχή, στο δίκτυο υπήρχε η "Σ. Σταυρόπουλος" στην Πάτρα, η "Αρ. Σαραφόπουλος" στην Καβάλα, η "Ι. Παπαλέξης & Σια" στην Λαμία και η "Σ. Κύρου & Σια" στην Θεσσαλονίκη, επί της οδού Κουντουριώτου.
To 1928 ιδρύθηκε η "Μπόβεν Ρηζ - ΕΛΛΑΣ Α.Ε" με έδρα στη θεσσαλονίκη, όπου είχε αντικείμενο τη πώληση επιβατικών αυτοκινήτων και αγροτικών μηχανημάτων της Ford. Η "Μπόβεν Ρηζ" επεκτάθηκε σε διάφορες πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας. Ήδη ως τα τέλη του 1930 υπήρχαν υποκαταστήματα της "Μπόβεν Ρηζ" στις Σέρρες, στην Κοζάνη, στην Φλώρινα, στην Λάρισα, στον Βόλο και στα Τρίκαλα.
Το 1931 ο Ι. Κοντέλλης πήρε την αντιπροσωπεία Ford και στην Αθήνα
To 1932 η μητρική εταιρία αποφασίζει να ιδρύσει στη χώρα μας την "Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων Α.Ε" (Ford Motor Company S.A.Greece), ως την κεντρική αντιπροσωπεία του δικτύου της. To κεφάλαιο των 3.000.000 δραχμών καλύφθηκε από την Ford Motor Company Ltd., στη Μ. Βρετανία.
Εκείνη την εποχή η Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις επιβατικών, φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα.
Αρχικά η έδρα της βρισκόταν στην οδό Μητροπόλεως 9α.
Το 1936 εγκαινιάζει το νέο κτίριο, στη Λεωφόρο Συγγρού 97. Επρόκειτο για ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα, με γραφεία, έκθεση, συνεργείο επισκευής και συντήρησης των οχημάτων, ενώ υπήρχε και πλυντήριο. Το κόστος κατασκευής του έφτασε τα 10.300.000 δραχμές. Αρχιτέκτονας ήταν ο Γιώργος Κοντολέων (1896-1952). Ή έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας, έγινε στις 29 Ιανουαρίου 1936.
Κατά της διάρκειας της κατοχής οι εγκαταστάσεις είχαν επιταχθεί από τους Γερμανούς. H επιχείρηση δεν συνέχισε τη λειτουργία της μεταπολεμικά.
Το δίκτυο πώλησης των οχημάτων της ήταν ιδιαίτερα εκτενές, ενώ ένας από τους λόγους διάδοσης της εταιρίας στην Ελλάδα εκείνη την εποχή, ήταν τα αγροτικά της προϊόντα (βενζινάροτρα Fordson). Αυτά ήταν διαθέσιμα μέσα από το ίδιο δίκτυο και πωλούνταν παράλληλα με τα επιβατικά και φορτηγά οχήματα της Ford.
To 1919 o Ιωάννης Κοντέλλης ίδρυσε την αντιπροσωπεία Ford στη Λέσβο. Η δραστηριότητα του εκεί είχε ως αποτέλεσμα, το 1921 να του ανατεθεί η αντιπροσωπεία στον Πειραιά, με έδρα επί της οδού Δραγατσανίου 24. Την ίδια εποχή, στην Αθήνα, αντιπρόσωπος της Ford είναι η "H.J. WOODLEY & Co", με έδρα στη Πλατεία Αγίου Γεωργίου (Καρύτση) 4. Η ίδια επιχείρηση είχε την επίσημη αντιπροσωπεία στη Πάτρα, με έδρα στην οδό Αγίου Νικολάου 36. Έως το 1922, το δίκτυο συμπλήρωνε η Kardanot & Rabofat και o Λ. Ναριτζόγλου για τη Θεσσαλονίκη, ενώ η εταιρία διέθετε ξεχωριστό αντιπρόσωπο στην Ανδριανούπολη (Αν. Θράκη), τον Αριστ. Κ. Σαραφόπουλο.
Οι παραπάνω επιχειρήσεις, εκτός από τα προϊόντα της Ford, είχαν αναλάβει και τη διάθεση των αυτοκινήτων πολυτελείας της Lincoln (θυγατρική της Ford).
Στα τέλη του 1923 την αντιπροσωπεία της Ford στην Αθήνα ανέλαβε η "ΑΘΗΝΑ" Ανώνυμος Εταιρεία Αυτοκινήτων, με έδρα στην οδό Σταδίου 24. Η επιχείρηση είχε αναλάβει νωρίτερα την αντιπροσωπεία και άλλων εταιρειών, όπως η Renault και η Oldsmobile. Tην ίδια εποχή, στο δίκτυο υπήρχε η "Σ. Σταυρόπουλος" στην Πάτρα, η "Αρ. Σαραφόπουλος" στην Καβάλα, η "Ι. Παπαλέξης & Σια" στην Λαμία και η "Σ. Κύρου & Σια" στην Θεσσαλονίκη, επί της οδού Κουντουριώτου.
To 1928 ιδρύθηκε η "Μπόβεν Ρηζ - ΕΛΛΑΣ Α.Ε" με έδρα στη θεσσαλονίκη, όπου είχε αντικείμενο τη πώληση επιβατικών αυτοκινήτων και αγροτικών μηχανημάτων της Ford. Η "Μπόβεν Ρηζ" επεκτάθηκε σε διάφορες πόλεις της Μακεδονίας και της Θεσσαλίας. Ήδη ως τα τέλη του 1930 υπήρχαν υποκαταστήματα της "Μπόβεν Ρηζ" στις Σέρρες, στην Κοζάνη, στην Φλώρινα, στην Λάρισα, στον Βόλο και στα Τρίκαλα.
Το 1931 ο Ι. Κοντέλλης πήρε την αντιπροσωπεία Ford και στην Αθήνα
To 1932 η μητρική εταιρία αποφασίζει να ιδρύσει στη χώρα μας την "Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων Α.Ε" (Ford Motor Company S.A.Greece), ως την κεντρική αντιπροσωπεία του δικτύου της. To κεφάλαιο των 3.000.000 δραχμών καλύφθηκε από την Ford Motor Company Ltd., στη Μ. Βρετανία.
Εκείνη την εποχή η Ford ήταν πρώτη σε πωλήσεις επιβατικών, φορτηγών και λεωφορείων στην Ελλάδα.
Αρχικά η έδρα της βρισκόταν στην οδό Μητροπόλεως 9α.
Το 1936 εγκαινιάζει το νέο κτίριο, στη Λεωφόρο Συγγρού 97. Επρόκειτο για ένα ολοκληρωμένο συγκρότημα, με γραφεία, έκθεση, συνεργείο επισκευής και συντήρησης των οχημάτων, ενώ υπήρχε και πλυντήριο. Το κόστος κατασκευής του έφτασε τα 10.300.000 δραχμές. Αρχιτέκτονας ήταν ο Γιώργος Κοντολέων (1896-1952). Ή έναρξη λειτουργίας της νέας μονάδας, έγινε στις 29 Ιανουαρίου 1936.
Κατά της διάρκειας της κατοχής οι εγκαταστάσεις είχαν επιταχθεί από τους Γερμανούς. H επιχείρηση δεν συνέχισε τη λειτουργία της μεταπολεμικά.
Ο Ιωάννης Εμμ. Κοντέλλης (1881-1940). ιδρυτής της ομώνυμης επιχείρησης.
Φορδ Ελληνική Εταιρία Κινητήρων, στην Λεωφόρο Συγγρού, το 1936.
Πρόσοψη και πίσω όψη.
Διαφήμιση του Κοντέλλη, τον Ιούνιο του 1923
B.A
Έρευνα & αρχείο © Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου