Η ιστορία του Pony ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του '70. Πολλά έχουν γραφτεί για το αυτό και όχι άδικα, εφόσον αποτελεί έως σήμερα το χαρακτηριστικότερο δείγμα αυτοκινήτου ελληνικής σχεδίασης.
Υπεύθυνοι για τη δημιουργία του, οι αδελφοί Κοντογούρη (Γεράσιμος & Πέτρος-Τζανέτος) . Η οικογένεια Κοντογούρη έχει καταγωγή από τη Κεφαλονιά.
Η δραστηριότητά τους άρχισε την δεκαετία του '50, ενώ το 1961 ίδρυσαν τη ΦΑΡΚΟ, με έδρα στη Θεσσαλονίκη. Η συγκεκριμένη εταιρία είχε αναλάβει τη παραγωγή του Farmobil στην Ελλάδα. To Farmobil ήταν ένα ελαφρύ αγροτικό όχημα η εξέλιξη του οποίου είχε γίνει στη Δυτ. Γερμανία. Παρόλα αυτά το όχημα δεν πήρε έγκριση τύπου για την κυκλοφορία του στη χώρα μας! Κατά συνέπεια όλα τα Farmobil προωθούνταν στο εξωτερικό. Τον επόμενο χρόνο, η Chrysler Αμερικής στα πλαίσια επέκτασης των δραστηριοτήτων της στη Ευρώπη, έδειξε ενδιαφέρον για το όχημα και συμμετείχε με ποσοστό 52% στην επιχείρηση. Το 1963, οι αδελφοί Κοντογούρη πούλησαν τα δικαιώματα και αποχώρησαν, με τον όρο ότι δεν θα επιχειρούσαν τη κατασκευή τετράτροχου οχήματος για τα επόμενα επτά χρόνια. Έτσι, δημιουργήθηκε η Chrysler Ελλάς.
Μετά το πέρας της επταετίας, οι αδελφοί Κοντογούρη έκαναν το επόμενο βήμα. Δεν ήταν άλλο από την ίδρυση της NAMCO, το 1973, και την παραγωγή του Pony. Μέτοχοι στη νέα εταιρία ήταν οι Γεράσιμος, Πέτρος, Βίκτωρ & Κώστας Κοντογούρης. Το σασί και ο κινητήρας προέρχονταν από τη Citroen, ο αερόψυκτος 602 κ.εκ. του 2CV. Άλλωστε οι ίδιοι ήταν επίσημοι αντιπρόσωποι της γαλλικής εταιρίας στη Βόρεια Ελλάδα. Οι εγκαταστάσεις της Namco δημιουργήθηκαν στη Θεσσαλονίκη, με νέα μονάδα 12.000 τ.μ.
Η φιλοσοφία του ήταν παρόμοια με του Mehari, που είχε παρουσιάσει η Citroen το 1968, όμως η σχεδίαση του Pony ήταν ξεχωριστή.
Το αμάξωμά του ήταν κατασκευασμένο από φύλλα χαλύβδινης λαμαρίνας.
H ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση τέτοιων οχημάτων και το γεγονός ότι το Pony ήταν ένα προσιτό, οικονομικό στη χρήση όχημα, εξασφάλισαν την εμπορική του επιτυχία. Κατασκευάστηκε σε περίπου 30.000 μονάδες και εκτός από την εγχώρια αγορά, η παραγωγή αφορούσε και εξαγωγές σε Ευρώπη, Αφρική και αλλού (μέχρι και στις Η.Π.Α)
Η εγχώρια προστιθέμενη αξία ανερχόταν στο 65%.
Το Pony ήταν διαθέσιμο σε διάφορες παραλλαγές, με δημοφιλέστερη την έκδοση με τέντα. Παραγγελίες υπήρξαν και από το ελληνικό δημόσιο (Ο.Τ.Ε και άλλες υπηρεσίες).
Ο επίλογος αυτού του μοντέλου γράφτηκε το 1983, όταν το εργοστάσιο διέκοψε τις εργασίες του λόγω εργασιακών προβλημάτων.
Διαφήμιση του Pony, το 1978.
Η έκθεση του αντιπροσώπου στην Αθήνα, Ευγένιου Ραΐση
Η γραμμή παραγωγής των Pony, στη Θεσσαλονίκη.
Β.Α
αρχείο Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου