Δευτέρα 19 Ιουνίου 2017

Η Holden στην Ελλάδα



Η Holden αποτελεί το παρακλάδι της General Motors στην Αυστραλία. Το 1948 κατασκεύασε το πρώτο της μοντέλο αποκλειστικά σχεδιασμένο για την τοπική αγορά. Το 1954 ξεκίνησε τις εξαγωγές, αρχικά στην γειτονική Νέα Ζηλανδία και από το 1956 σε χώρες όπως η Ταϋλάνδη, το Χονκ Κονγκ, η Ταϊτή, το Σουδάν, η Ινδονησία, καθώς και σε αγορές της Αφρικής. Το 1960 κατασκεύασε για εξαγωγή τα πρώτα αριστεροτίμονα αυτοκίνητα. Aνάμεσα στις αγορές στις οποίες προορίζονται είναι και η ελληνική. Η χώρα μας είναι πιθανότατα η μοναδική ευρωπαϊκή αγορά που διατέθηκαν τα Holden (με εξαίρεση την δεξιοτίμονη αγορά της Κύπρου). Το πρώτο μοντέλο της Holden που κυκλοφόρησε στην Ελλάδα, ήταν της σειράς "FB", το 1960. Ήταν διαθέσιμο με κινητήρα 2.300 κυβικών εκατοστών, 6 κυλίνδρων, στους 15 φορ. ίππους. Η αισθητική του ακολουθούσε τα αμερικάνικα πρότυπα της εποχής.
Αντιπροσωπεία της Ηolden στην Ελλάδα, ήταν η "Εισαγωγική Αθηνών" Ε.Π.Ε, με έδρα αρχικά στην οδό Αχαρνών 39 και αργότερα επί της Πατησίων 55 & Ηπείρου 1. Ακολούθησαν διάφορα μοντέλα, κατά κανόνα με μεγάλα αμαξώματα και σχετικά μεγάλους σε χωρητικότητα κινητήρες, με αποτέλεσμα η συντριπτική πλειοψηφία των Holden στην Ελλάδα να κυκλοφορήσει ως ταξί. Η Holden δραστηριοποιήθηκε στη χώρα μας ως τις αρχές, περίπου, της δεκαετίας του '70.



To Holden FB, ήταν το πρώτο μοντέλο της αυστραλιανής εταιρείας που διατέθηκε στην Ελλάδα (1960).

 To Ηolden της σειράς HK (φωτογραφία), παρουσιάστηκε στις αρχές του 1968 και κυκλοφόρησε στη χώρα μας, στοχεύοντας στην αγορά του ταξί. Το ίδιο ίσχυσε και για το ΗΤ, ουσιαστικά μια ανανεωμένη έκδοση του ΗΚ με ίδια βασική σχεδίαση, που παρουσιάστηκε την άνοιξη του 1969. Το καλοκαίρι του 1970 ακολούθησε το HG, που αποτέλεσε επίσης μια ανανεωμένη έκδοση των προηγούμενων. Όλες οι εκδόσεις ήταν διαθέσιμες με 6κύλινδρους κινητήρες.

  "Εισαγωγική Αθηνών" Ε.Π.Ε, καταχώρηση του 1966.








B.A
Αρχείο  © Hellenic Motor History

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου