Η Opel διέθετε από τη δεκαετία του '50 μια ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου. Την δυναμική της διατήρησε και όλες τις επόμενες δεκαετίες, ως τις μέρες μας.
Το 1961 διέθετε τα περισσότερα σε κυκλοφορία επιβατικά αυτοκίνητα στη χώρα μας, με 7.696 μονάδες. Έως το τέλος της δεκαετίας του '60 βρισκόταν στη πρώτη ή τη δεύτερη θέση με τα περισσότερα αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους, όσον αφορά τα επιβατικά, συναγωνιζόμενη τη Ford.
Έτσι, δεν ήταν αδιάφορο γεγονός, για το εγχώριο αγοραστικό κοινό, η παρουσίαση ενός νέου μοντέλου της Opel.
Αντιπροσωπεία των γερμανικών αυτοκινήτων του ομίλου της General Motors, ήταν η ΕΛΦΙΝΚΟ Α.Ε με έδρα στη Πλατεία Κάνιγγος.
Ένα από τα επιτυχημένα μοντέλα της Opel στην Ελλάδα, τις δεκαετίες του '50 & '60, ήταν το μεσαίο-μεγάλο οικογενειακό Rekord, το οποίο η Ελφίνκο προωθούσε τη δεκαετία του '60 και ως ταξί.
Το 1961 διέθετε τα περισσότερα σε κυκλοφορία επιβατικά αυτοκίνητα στη χώρα μας, με 7.696 μονάδες. Έως το τέλος της δεκαετίας του '60 βρισκόταν στη πρώτη ή τη δεύτερη θέση με τα περισσότερα αυτοκίνητα στους ελληνικούς δρόμους, όσον αφορά τα επιβατικά, συναγωνιζόμενη τη Ford.
Έτσι, δεν ήταν αδιάφορο γεγονός, για το εγχώριο αγοραστικό κοινό, η παρουσίαση ενός νέου μοντέλου της Opel.
Αντιπροσωπεία των γερμανικών αυτοκινήτων του ομίλου της General Motors, ήταν η ΕΛΦΙΝΚΟ Α.Ε με έδρα στη Πλατεία Κάνιγγος.
Ένα από τα επιτυχημένα μοντέλα της Opel στην Ελλάδα, τις δεκαετίες του '50 & '60, ήταν το μεσαίο-μεγάλο οικογενειακό Rekord, το οποίο η Ελφίνκο προωθούσε τη δεκαετία του '60 και ως ταξί.
Στις αρχές Οκτωβρίου 1956 η ΕΛΦΙΝΚΟ διέθετε ήδη στη χώρα μας το νέο Opel Rekord του 1957. Ουσιαστικά επρόκειτο για την τελευταία ανασχεδίαση του μοντέλου που είχε παρουσιαστεί το 1953. Πλέον, διέθετε πιο τονισμένο σχεδιαστικά εμπρός και πίσω μέρος. Η συγκεκριμένη έκδοση, θα ήταν διαθέσιμη έως τα τέλη καλοκαιριού του 1957, που εμφανίστηκε η εντελώς νέα γενιά του μοντέλου, δηλαδή για περίπου ένα μόλις έτος. Το ίδιο ίσχυσε και με τη προηγούμενη έκδοση, του 1956, πoυ είχε παρουσιαστεί στην Ελλάδα στις 25 Σεπτεμβρίου 1955. Το Rekord βρισκόταν στη σημαντική, εκείνη την εποχή, κατηγορία των 10 φορ. ίππων.
Στα τέλη Αυγούστου 1957, η ΕΛΦΙΝΚΟ παρουσίασε στην ελληνική αγορά το ολοκαίνουργιο Οpel Rekord του 1958, λίγες μόλις εβδομάδες μετά την επίσημη παρουσίαση του στη Γερμανία. Το μοντέλο αυτό αντεκατέστησε το πρώτο μεταπολεμικό Rekord, του 1953. Με αυξημένες διαστάσεις και γραμμή που παρέπεμπε στα αμερικάνικα μοντέλα της General Motors, το νέο Rekord φόραγε το μοτέρ των 1.488 κ.εκ, που είχε τις ρίζες του στο προπολεμικό Olympia της εταιρείας. Κυκλοφόρησε αρχικά ως 2πορτο, ενώ λίγο αργότερα προστέθηκε και έκδοση με 4πορτο αμάξωμα. Yπήρξε επίσης σε έκδοση Caravan. Αποτέλεσε ένα από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της εγχώριας αγοράς εκείνη την εποχή. Αντικαταστάθηκε από νέο μοντέλο, το καλοκαίρι του 1960.
Μέσα στο πρώτο 15ήμερο του Οκτωβρίου 1966, η ΕΛΦΙΝΚΟ παρουσίασε στην ελληνική αγορά τη νέα γενιά του Rekord, μοντέλο 1967. Το προηγούμενο μοντέλο ήταν διαθέσιμο μόνο για ένα έτος και είχε παρουσιαστεί στην Ελλάδα το αντίστοιχο διάστημα του 1965 (ως μοντέλο 1966). Οι εκδόσεις με το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την Ελλάδα ήταν με τους κινητήρες των 1.500 & 1.700 κ.εκ., στους 10 και 12 φορ. ίππους αντίστοιχα. Το Rekord '67 ήταν μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του και αποτέλεσε εμπορική επιτυχία στη χώρα μας. Μεγάλη απήχηση είχε στους επαγγελματίες οδηγούς ως ταξί. Εκτός από 4θυρο, ήταν διαθέσιμο και ως 2θυρο sedan, coupe και station wagon 3 ή 5 θυρών. Αντικαταστάθηκε το 1972.
Επάνω: Το Opel Rekord του 1957 (αποκλειστικά 2θυρο)
Μέση: Το Opel Rekord του 1958, στη 4θυρη εκδοχή του.
Κάτω: Το Opel Rekord του 1967.
Β.Α
Έρευνα & αρχείο: Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου