To 1946, στο 33ο Σαλόνι Αυτοκινήτου Παρισιού, η Renault παρουσίασε το μικρό 4CV, που αποτέλεσε μεγάλη εμπορική επιτυχία στα επόμενα χρόνια.
Με το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου, η αγορά αυτοκινήτου στη Γαλλία ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτη. Το 1945 η παραγωγή οχημάτων παρουσίασε αύξηση, όμως παρέμεινε σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα. Το μεγαλύτερο μέρος αφορούσε φορτηγά, ενώ ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων μόλις που ξεπέρασε τις 1.550 μονάδες, η συντριπτική πλειοψηφία Citroen.
Παρά το γεγονός ότι τυπικά η αγορά ενός αυτοκινήτου ήταν απαγορευτική για τους ιδιώτες, το 1946 έγινε στο Παρίσι το πρώτο μεταπολεμικό σαλόνι αυτοκινήτου. Οι επισκέπτες ξεπερνούν σε αριθμό τον αντίστοιχο του τελευταίου σαλονιού πριν τον πόλεμο, το 1938. Περισσότεροι από 810.000 άνθρωποι έσπευσαν στο 33ο Salon de l'Automobile. Σε αυτή τη διοργάνωση παρουσιάστηκε το προσιτό Renault 4CV, η διάθεση του οποίου δεν ξεκίνησε πριν από το καλοκαίρι του 1947.
Την ίδια χρονιά, το 1946, η εγχώρια παραγωγή οχημάτων ανήλθε σε 96.062 μονάδες έναντι 34.625 το προηγούμενο έτος. Όμως, τα περισσότερα από αυτά προορίζονταν για εξαγωγή ή αφορούσαν επαγγελματικά οχήματα.
Η Renault ήταν η εταιρεία με τη μεγαλύτερη παραγωγή οχημάτων συνολικά, όμως η Citroen παρήγαγε τα περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα.
Τα δεδομένα δεν άλλαξαν το 1947. Οι εξαγωγές συνέχισαν να απορροφούν ένα μεγάλο μέρος της παραγωγής ενώ οι περισσότεροι αδυνατούν να αποκτήσουν ακόμα ιδιωτικό αυτοκίνητο, με τα φορτηγά να καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό και στις ταξινομήσεις.
Το 1948 η γαλλική αγορά παρουσίασε μια σημαντική βελτίωση, με συνολικά 120.557 οχήματα όλων των κατηγοριών, έναντι 62.366 το 1947.
Την ίδια χρονιά, στο Salon de l'Automobile του Παρισιού, παρουσιάστηκε το Citroen 2CV.
Έως το 1949 η αγορά βρισκόταν ακόμα σε ένα πλαίσιο που δεν διέφερε σημαντικά από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές, μετά το τέλος του πολέμου. Έλλειψη πρώτων υλών, περιορισμοί στα καύσιμα αλλά και στην αγορά και χρήση του αυτοκινήτου, ήταν τα κύρια χαρακτηριτικά
Το 1950, το Renault 4CV ήταν ήδη το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στη Γαλλία. Oι πωλήσεις επιβατικών έδειξαν σαφή βελτίωση, με συνολικά 174.305 μονάδες.
Το μικρό της Renault κατέκτησε μερίδιο 28.9%, ενώ στη 2η θέση των πωλήσεων βρέθηκε το Peugeot 203 και ακολούθησε η Citroen Traction Avant, που συνέχισε την επιτυχημένη πορεία της. Άλλα επιτυχημένα μοντέλα της περιόδου ήταν τα μικρά Simca 8 και Panhard Dyna, ενώ αισθητή έκανε πλέον την παρουσία του το Citroen 2CV.
H Citroen Traction Avant είχε παρουσιαστεί πριν τον πόλεμο, το 1934, και συνέχισε τη πορεία της με επιτυχία και στα πρώτα μεταπολεμικά χρόνια. Ήταν ένα από τα best seller στη Γαλλία, την περίοδο 1945-1950.
To 203 ήταν το πρώτο καινούργιο μοντέλο της Peugeot μετά τον πόλεμο. Παρουσιάστηκε το 1948 και αποτέλεσε μια μεγάλη εμπορική επιτυχία. Έως το 1955 ήταν το μοναδικό μοντέλο της εταιρείας, ενώ έμεινε στη παραγωγή έως το 1960, παράλληλα με το 403. Πριν τη διάθεση του συγκεκριμένου μοντέλου, η Peugeot είχε μια καλή παρουσία στην αγορά με το μικρότερο 202, που είχε παρουσιαστεί πριν τον πόλεμο.
Β.Α
© Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου