Την δεκαετία του '30, οι οδικές μεταφορές έπαιζαν όλο και μεγαλύτερο ρόλο. Έτσι, οι μεγάλες εταιρείες προωθούσαν τα νέα επαγγελματικά τους μοντέλα στην εγχώρια αγορά. Έως τον πόλεμο, κυκλοφορούσαν στη χώρα μας περί τα 6.000 φορτηγά, εκ των οποίων περίπου τα 2.200 στη περιοχή της πρωτεύουσας. Ο αριθμός μπορεί να φαίνεται μικρός, όμως η Ελλάδα διέθετε σημαντικό αριθμό τέτοιων οχημάτων, για τα δεδομένα των Βαλκανικών χωρών. Σημαντική αύξηση στην εισαγωγή και διάθεση φορτηγών σημειώθηκε το 1929, ενώ το 1930 ο αριθμός τους έφτασε τα 1.119. Από το 1931 η αγορά αρχίζει να εμφανίζει σημάδια ύφεσης, λόγω της οικονομική κρίσης. Το 1932 διατέθηκαν στην Ελλάδα μόλις 202 φορτηγά, εκ των οποίων τα 88 ήταν Ford και τα 37 Chevrolet. H κατάσταση έγινε χειρότερη την επόμενη χρονιά, όπου ο αριθμός περιορίστηκε σε 171 φορτηγά. Βελτίωση καταγράφεται από το 1934 και μετά, αν και η συγκεκριμένη χρονική περίοδος χαρακτηρίζεται από ποικίλους εισαγωγικούς περιορισμούς.
Ας δούμε μερικές διαφημιστικές καταχωρήσεις εκείνης της περιόδου, από διάφορες ευρωπαϊκές και αμερικάνικες εταιρείες.
International (Η.Π.Α), Απρίλιος 1931
M.A.N (Γερμανία), 1934
Republic (Η.Π.Α), Ιανουάριος 1931
Chevrolet, Μάρτιος 1931
Renault, Φεβρουάριος 1930
Ford V8, Οκτώβριος 1934
Krupp (Γερμανία), Ιούλιος 1935
Β.Α
Αρχείο © Hellenic Motor History
Στοιχεία: Τ.Ε.Ε & The Henry Ford-Benson Ford Research Center [Jan. 1933]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου