Τρίτη 16 Απριλίου 2019

Η αγορά αυτοκινήτου στην Γαλλία την δεκαετία του '80.


Renault Super 5


Η Γαλλία αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες σε μέγεθος αγορές αυτοκινήτου στην Ευρώπη. To 2018 ήρθε στην τρίτη θέση μεταξύ των χωρών της Ε.Ε, πίσω από την Γερμανία και την Μεγ. Βρετανία. 
Ένα βασικό χαρακτηριστικό της αγοράς είναι η κυριαρχία των εγχώριων εταιρειών, εφόσον διαχρονικά η Γαλλία διαθέτει σημαντική βιομηχανία αυτοκινήτου. 

Κατά την δεκαετία του '80 οι γαλλικές εταιρείες είχαν μεγαλύτερα ποσοστά σε σχέση με σήμερα. 
Ήταν μια εποχή που αρκετές Ευρωπαϊκές αγορές λειτουργούσαν προστατευτικά απέναντι στα εγχώρια προϊόντα, ιδιαίτερα σε σχέση με αυτά τρίτων χωρών εκτός Ευρώπης. Μια τέτοια αγορά ήταν και η γαλλική. Αποτέλεσμα της παραπάνω τακτικής ήταν οι εισαγωγικοί περιορισμοί στα ιαπωνικά αυτοκίνητα. Με αυτό τον τρόπο οι ιαπωνικές εταιρείες έπρεπε να αρκεστούν μόλις στο 3% επί του συνόλου της αγοράς. 

Το 1980, οι πωλήσεις νέων επιβατικών ανήλθαν σε 1.873.202 μονάδες. Πρώτη σε πωλήσεις ήταν η Renault, με συνολικά 759.312 μονάδες. Το Renault 5 ήταν το best seller για ακόμα μια φορά, εφόσον το μικρό γαλλικό μοντέλο αποτελούσε το Νο 1 σε πωλήσεις από το 1974. Πλέον είχε αποκτήσει και έκδοση με 5θυρο αμάξωμα, και παρέμεινε στην κορυφή έως το 1983. 
Στην δεύτερη θέση βρέθηκε η Peugeot, με 293.461 πωλήσεις, ενώ τρίτη ήρθε η Citroen, με 270.983 πωλήσεις. 
Αυτή ήταν σταθερά η κατάταξη της πρώτης τριάδας στην γαλλική αγορά, για όλη τη δεκαετία του '80. 
Η Talbot ήταν στην τέταρτη θέση, με 112.776 πωλήσεις.

Το 1981 η αγορά είχε μικρή πτώση, με συνολικά 1.834.826 πωλήσεις. 
Την επόμενη χρονιά, το 1982, έσπασε για πρώτη φορά στην Γαλλία το φράγμα των δύο εκατομμυρίων μονάδων. Συνολικά πουλήθηκαν 2.056.490 καινούργια αυτοκίνητα. Η Renault πέτυχε πωλήσεις 804.968 μονάδων, με τα τρία πρώτα σε προτιμήσεις μοντέλα να είναι δικά της. Το Renault 5 παρέμενε στην κορυφή, ενώ στη 2η θέση ήταν το νέο Renault 9 και στην τρίτη θέση το Renault 18. H Talbot σημείωσε αύξηση των πωλήσεων της κατά 26.4% σε σχέση με το 1981, αλλά βρισκόταν πλέον στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης, με 109.291 μονάδες. 
Την τέταρτη θέση κατείχε πλέον η Ford, με τα Escort και Fiesta να διαγράφουν μια πολύ επιτυχημένη πορεία στην γαλλική αγορά. 


H Ford ήταν η δημοφιλέστερη ξένη εταιρεία στην Γαλλία το 1982


Το 1983 σημειώθηκε υποχώρηση των πωλήσεων, με 2.017.617 μονάδες και τη συμπλήρωση 10 ετών του Renault 5 στην κορυφή. 
Επιπλέον μείωση 12.9% υπήρξε το 1984, με τις πωλήσεις να προσεγγίζουν το 1.758.000 μονάδες. 
Η Renault ήταν σταθερά στην 1η θέση, με 544.968 πωλήσεις (-23.1%), όμως στην κορυφή βρέθηκε ένα μοντέλο της Peugeot, για πρώτη φορά μετά το 1971. Ήταν το νέο "205", με 171.702 μονάδες. Στην 2η θέση βρέθηκε το Renault 11, ενώ μικρό 5άρι αρκέστηκε στην 3η θέση, εν αναμονή του νέου μοντέλου (Super 5). 
H Ford συνέχισε να αποτελεί την πιο δημοφιλή ξένη εταιρεία, με 138.235 πωλήσεις. Σημαντική πτώση είχε η Talbot, που διέθεσε 40.225 αυτοκίνητα, έναντι 87.957 το προηγούμενο έτος (-54.3%). 
Το 1985 οι συνολικές πωλήσεις ανήλθαν σε 1.766.328 μονάδες. Το Peugeot 205 ήταν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά το 1ο σε πωλήσεις μοντέλο, με μερίδιο 12.65% και 226.974 μονάδες. Το νέο Renault Super 5 ήρθε 2ο σε πωλήσεις, με 184.218 μονάδες και 10.3%. Στην τρίτη θέση βρέθηκε η Citroen BX με 123.164 πωλήσεις, ενώ την πρώτη πεντάδα συμπλήρωσαν δύο μοντέλα της Renault, το μικρομεσαίο "R11" στην τέταρτη θέση και το "R25" στην πέμπτη θέση της γενικής κατάταξης. Το τελευταίο κατέγραψε μια εντυπωσιακή επίδοση για αυτοκίνητο της μεγάλης κατηγορίας, πετυχαίνοντας συνολικά 82.696 πωλήσεις. 
Για την Talbot το 1985 σήμανε τους τίτλους τέλους, εφόσον η γαλλική εταιρεία σύντομα θα πέρναγε στην ιστορία. Εκείνη τη χρονιά κάλυψε το 1.2% της αγοράς, με μόλις 21.100 μονάδες. 
Το Ford Fiesta ήταν το εισαγόμενο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις. Βρέθηκε στην έβδομη θέση με 46.369 μονάδες. Άλλα επιτυχημένα μοντέλα εισαγωγής ήταν το Opel Corsa (#9), το Volkswagen Golf (#10) και το Ford Escort (#12). 
Οι ιάπωνες παρέμεναν χαμηλά σε πωλήσεις, λόγω των περιορισμών, με τις Nissan, Mazda και Toyota να αποτελούν τις πιο δημοφιλείς, με αυτή τη σειρά, για όλο αυτό το διάστημα. 

To Peugeot 205 (επάνω) ήταν το Νο1 σε πωλήσεις στην Γαλλία, το 1984 και το 1985. Το ίδιο διάστημα, εξαιρετικές ήταν οι πωλήσεις του μεγάλου και ακριβού Renault 25 (κάτω), που πέτυχε να φτάσει στην 5η θέση της κατάταξης το 1985. 



Βελτιωμένη εικόνα παρουσίασε η γαλλική αγορά το 1986, με άνοδο 8.2%  και 1.911.521 πωλήσεις. Η Renault είχε αύξηση 18.7%, με 602.910 μονάδες, ενώ η Peugeot αύξηση 7.1%. Αντίθετα, η Citroen παρουσίασε μικρή μείωση κατά 1.8%.
Ντέρμπι παίχτηκε μεταξύ των δύο μικρών γαλλικών, με νικητή το Renault Super 5. Το Peugeot 205 έπεσε στην 2η θέση των πωλήσεων. 
Νέο ρεκόρ πωλήσεων για την γαλλική αγορά, το 1987. Ταξινομήθηκαν συνολικά 2.105.180 επιβατικά αυτοκίνητα. Aύξηση παρουσίασαν και οι τρείς γαλλικές εταιρείες. Την μεγαλύτερη άνοδο παρουσίασε η Citroen με 18.0% και 262.822 πωλήσεις, έναντι 12.9% της Peugeot η οποία έκανε το δικό της ρεκόρ, με 440.673 πωλήσεις. Η Renault, πάντα στην κορυφή, πέτυχε με τη σειρά της αύξηση 6.4%, με 641.657 πωλήσεις. 

Το 1988, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 2.217.149 μονάδες (+5.3%). Renault και Citroen πέτυχαν πολύ μικρή άνοδο (0.1% & 1.15% αντίστοιχα), όμως η Peugeot κατάφερε να δει τις πωλήσεις της αυξημένες κατά 11.6%, στις 491.813 μονάδες.
Η Ford εξακολουθούσε να είναι η δημοφιλέστερη ξένη εταιρεία, με 142.899 πωλήσεις, όμως οι Fiat και Volkswagen είχαν μειώσει την μεταξύ τους διαφορά. Δυνατά έπαιζε και η Opel που ήταν στην 7η θέση της κατάταξης. Το VW Golf κατείχε πλέον τον τίτλο του πιο εμπορικού μοντέλου εισαγωγής. Περαιτέρω άνοδος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά με συνολικά 2.274.307 καινούργια αυτοκίνητα στην Γαλλία το 1989 (+2.6%). 
Τα Renault 5 (#1) & Peugeot 205 (#2) εξακολουθούσαν να αποτελούν τα δύο πιο αγαπημένα αυτοκίνητα των Γάλλων, όμως στην τρίτη θέση βρέθηκε το νέο Renault 19, με 174.417 μονάδες. 
H Ford για άλλη μια χρονιά ήταν η δημοφιλέστερη ξένη εταιρεία, στην τέταρτη θέση της κατάταξης με 160.835 πωλήσεις. Η Nissan ήταν η πρώτη σε πωλήσεις ιαπωνική εταιρεία. Βρέθηκε στην 13η θέση, με 20.197 πωλήσεις. Το δημοφιλέστερο μοντέλο εισαγωγής ήταν το VW Golf, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. 

H Citroen BX ήταν ένα από τα πιο επιτυχημένα μεσαία οικογενειακά στην Γαλλία, την δεκαετία του '80. Το 1985 έφτασε στην 3η θέση των πωλήσεων. Το 1984, 1986 και 1987 ήταν 4η στην γενική κατάταξη.  


To Renault 19 παρουσιάστηκε στην γαλλική αγορά τον Σεπτέμβριο του 1988 και έδειξε αμέσως την δυναμική του. Το 1989 ήρθε στην 3η θέση των πωλήσεων. 








B.A
 © Hellenic Motor History
Στοιχεία: ACEA & CCFA









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου