Η επιχείρηση του Γεωργίου Λαζάνη ήταν μια από τις πιο δραστήριες στον χώρο του αυτοκινήτου, κατά την διάρκεια του μεσοπολέμου.
Ο Γεώργιος Λαζάνης ήταν ο γενικός αντιπρόσωπος των αμερικάνικων αυτοκινήτων της Nash.
Λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του '20 η έδρα της επιχείρησης μεταφέρθηκε από την οδό Πατησίων 380, στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας 85. Εκεί ήταν τα γραφεία, η κεντρική έκθεση και το συνεργείο. Στα μέσα του 1929 εγκαινιάστηκε και δεύτερη έκθεση, στο Μέγαρο της Πανεπιστημιακής Λέσχης, στην συμβολή των οδών Ακαδημίας & Ιπποκράτους.
Εκείνη την εποχή υπήρξε έντονη διαφημιστική προβολή των προϊόντων Nash και οι πωλήσεις ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητικές.
Αν και οι συνθήκες στην εγχώρια αγορά έγιναν δύσκολες μετά το 1931, ο Λαζάνης συνέχισε να προωθεί τα μοντέλα της εταιρείας τα επόμενα χρόνια, όσο επέτρεπαν τα στενά πλαίσια που είχαν εν τω μεταξύ διαμορφωθεί.
Στις εικονιζόμενες καταχωρήσεις του 1934 (Απρίλιος & Ιούλιος) υπάρχει εκτενές κείμενο και πλούσια εικονογράφηση. Η πρώτη, με τίτλο "Οι άσσοι των αυτοκινήτων, τα νέα Nash 1934", μας πληροφορεί για τους πρώτους κατόχους των νέων μοντέλων στην Ελλάδα.
Συγκεκριμένα γράφει:
"Εκτός των κάτωθι διατεθέτων, αθρόαι παραγγελίαι καθ'εκάστην δίδονται εις την αντιπροσωπείαν δια νέα αυτοκίνητα ΝΑΣ 1934.
Το πρώτον ΝΑΣ 1934 επωλήθη εις την αυτού εξοχότητα τον πρεσβευτήν της Ισπανίας εν Αθήναις.
Το δεύτερον... εις την αυτού εξοχ. τον επιτετραμμένον της Ουγγαρίας εν Αθήναις.
Το τρίτον... εις τον κ. Γεράσιμον Σταθάτον, εφοπλιστή.
Το τέταρτον... εις τον κ. Ν. Δημητριάδην, μεγαλοβιομήχανον.
Το πέμπτον... εις τον κ. Ευάγγελον Νομικόν, εφοπλιστή".
Το 1935 η "Γ. Ν. Λαζάνης" προωθούσε τα 6κύλινδρα και 8κύλινδρα μοντέλα με τίτλο "Τα σήματα του θριάμβου", παρομοιάζοντας την δύναμη και την ταχύτητα τους με αυτή των αεροπλάνων!
Και σε αυτή την περίπτωση υπάρχει εκτενές κείμενο όπου, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
"Δυστυχώς λόγω των περιοριστικών μέτρων εισαγωγής η συγκέντρωσις πλουσίας συλλογής του μοντέλου τούτου εν τη Εκθέσει μας καθίσταται αδύνατος... ", δείχνοντας την κατάσταση που επικρατούσε εκείνη την εποχή στην αγορά αυτοκινήτου και παρά το γεγονός ότι η εικόνα ήταν βελτιωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Την ίδια περίοδο λειτούργησαν οι νέες εγκαταστάσεις στην οδό Δρόση 10 (γραφεία και έκθεση), κάθετη στην Λ. Αλεξάνδρας.
Αναλυτική παρουσίαση των τεχνικών χαρακτηριστικών και έμφαση στην πρακτικότητα των αυτοκινήτων Nash, έδινε η καταχώρηση για τα μοντέλα του 1936 (Ιούνιος).
Tο Nash-LaFayette ήταν το πιο προσιτό από την σειρά του 1936, με 6κύλινδρο κινητήρα 3.569 κυβικών εκατοστών.
To "Aeroform Design" των Nash του 1935.
B.A
Aρχείο © Hellenic Motor History (2019)
Η δημοσίευση είναι προϊόν έρευνας του hellenic motor history και δημοσιεύεται αποκλειστικά στο παρόν ιστολόγιο. Απαγορεύεται ρητά η ολική ή μερική αναδημοσίευση και αναπαραγωγή σε οποιοδήποτε ιστοσελίδα ή μέσο κοινωνικής δικτύωσης, χωρίς προηγουμένως να έχει δοθεί η συγκατάθεση και με τον όρο ότι θα αναφέρεται η πηγή προέλευσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου