Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2023

Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου το 2004. Επιδόσεις "Ολυμπιακών" διαστάσεων και αργυρό μετάλλιο στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

 



Το 2004 η Αθήνα φιλοξένησε τους Θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, με την διοργάνωση να διαρκεί από τις 13 έως τις 29 Αυγούστου εκείνης της χρονιάς. Μέσα στο γενικότερο κλίμα ευφορίας και αισιοδοξίας που επικρατούσε, η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου πάτησε γκάζι αναπτύσσοντας υψηλές ταχύτητες. Οι συνολικές ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων ανήλθαν σε 289.753 μονάδες έναντι 257.293 το προηγούμενο έτος (+12.6%). H επίδοση αυτή αποτελεί την δεύτερη υψηλότερη όλων των εποχών για την ελληνική αγορά αυτοκινήτου, με πολύ μικρή διαφορά πίσω από το 2000.  

Στο ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που επικρατούσε εκείνη την περίοδο, η Toyota κατάφερε να τερματίσει στην πρώτη θέση, με μερίδιο αγοράς 9.1% και 26.441 μονάδες (+9.0%). Ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά για την ιαπωνική εταιρεία στην κορυφή της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. Η Hyundai ήταν επίσημος χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, έχοντας διαθέσει πάνω από 4.000 οχήματα για την κάλυψη των μεταφορικών αναγκών της διοργάνωσης. Το 2004 αποτέλεσε μια καλή χρονιά για την φίρμα, όμως η δυναμική που ανέπτυξε η Toyota την υποχρέωσε να αρκεστεί στην δεύτερη θέση. Την ίδια θέση κατείχε και την προηγούμενη χρονιά, όμως κατά το εξεταζόμενο έτος οι πωλήσεις της σημείωσαν αύξηση +19.0%, με 24.904 μονάδες έναντι 20.935 και το ποσοστό της ανήλθε στο 8.6% από 8.1% που ήταν το 2003. Η Opel διατήρησε  την τρίτη θέση που κατείχε το προηγούμενο έτος, με 23.585 μονάδες (+18.9%) και ποσοστό 8.1%. Καμία μεταβολή λοιπόν στην πρώτη τριάδα της κατάταξης σε σχέση με το 2003, όμως στην συνέχεια υπήρξαν ανακατατάξεις. 

Η Volkswagen βρέθηκε στην τέταρτη θέση με 18.471 πωλήσεις (+10.7%) και 6.4%, ενώ το 2003 είχε έρθει πέμπτη. Μικρή αύξηση στις πωλήσεις κατέγραψε η Ford, με 17.986 μονάδες από 17.392 την προηγούμενη χρονιά (+3.4%). Αυτό της κόστισε μια θέση, τερματίζοντας πέμπτη στην γενική κατάταξη με το ποσοστό της μειωμένο στο 6.2% από 6.8%. Η υποχώρηση στις πωλήσεις του Ford Focus έπαιξε ρόλο σε αυτό το αποτέλεσμα, ενώ η ελαφρώς βελτιωμένη εικόνα του μικρότερου Fiesta δεν βοήθησε τελικά ιδιαίτερα. 




Ανοδική πορεία για την Fiat που βρέθηκε στην έκτη θέση, από όγδοη που ήταν το 2003. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 17.330 μονάδες (+10.7%), με το ποσοστό της στο 6.0% από 5.7%. Σημαντική ώθηση στην ιταλική εταιρεία έδωσε το νέο Panda, που κατέκτησε την κορυφή στην κατηγορία του με 5.518 μονάδες. Η Citroen παρέμεινε στην έβδομη θέση που ήταν και το προηγούμενο έτος, με 16.353 μονάδες (+6.8%) και το ποσοστό της μειωμένο στο 5.6% από 6.0%. Πρώτη εταιρεία με αρνητικό ρεκόρ στις πωλήσεις της, η Peugeot σημείωσε υποχώρηση σε όλα τα επίπεδα. Η γαλλική φίρμα είχε βρεθεί στην έκτη θέση το 2003, με 16.210 μονάδες και 6.3%. Το 2004 πέτυχε 15.365 πωλήσεις (-5.2%), που την έφεραν στην όγδοη θέση με ποσοστό 5.3%. Το Peugeot 206 κατάφερε να διατηρήσει τις πωλήσεις του περίπου στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος, όμως το μικρομεσαίο 307 είχε απώλειες που κόστισαν στο τελικό αποτέλεσμα. 
Πολύ καλύτερα ήταν τα πράγματα για την Renault, που ανέβηκε δύο θέσεις και βρέθηκε ένατη με 14.558 πωλήσεις (+19.0%) και 5.0%. Την πρώτη δεκάδα της κατάταξης συμπλήρωσε η Seat που το 2003 είχε βρεθεί στην ένατη θέση. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 12.751 μονάδες (-5.1%) με το μερίδιό της μειωμένο σε 4.4% από 5.2%. Εκτός δεκάδας βρέθηκε η Nissan, που έπεσε μια θέση και βρέθηκε ενδέκατη με 12.565 μονάδες (-1.2%) και 4.2%. 

Η κατηγορία των supermini (segment B) ήταν η δημοφιλέστερη στα επιβατικά αυτοκινήτα το 2004, με μερίδιο αγοράς 29.5% και 85.172 μονάδες. Με μικρή διαφορά ακολούθησε η μικρομεσαία κατηγορία (segment C), το ποσοστό της οποίας ανήλθε στο 29.0% με 83.803 μονάδες. Τα μεσαία οικογενειακά (segment D) ήρθαν στην τρίτη θέση των προτιμήσεων, με 38.596 μονάδες και 13.4%. Το Toyota Corolla ήταν το best seller στο σύνολο της εγχώριας αγοράς, με 9.812 μονάδες. Σύμφωνα με τα στοιχεία του International Council on Clean Transportation (ICCT) για την Ευρωπαϊκή Ένωση, το 2004 η μέση τιμή αγοράς ενός επιβατικού αυτοκινήτου στην Ελλάδα ήταν στα 18.447 €. Ο μέσος κυβισμός στα καινούργια επιβατικά ανήλθε στα 1.544 cc, αρκετά υψηλή για τα ελληνικά δεδομένα αλλά από τις χαμηλότερες στην Ε.Ε, πάνω μόνο από την Πορτογαλία (1.524 cc). 
Θετική εικόνα παρουσίασε το 2004 και η αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων, με 22.494 μονάδες έναντι 17.681 το προηγούμενο έτος (+27.2%). Η Nissan κατέκτησε την κορυφή με ποσοστό 25.1% και 5.635 μονάδες. Την δεύτερη θέση κατέκτησε η Ford με 15.8% και 3.553 μονάδες και η Toyota τερμάτισε τρίτη με 15.6% και 3.511 μονάδες. 

To 2004 η Ελλάδα ζούσε στους ρυθμούς των Ολυμπιακών Αγώνων και η αγορά αυτοκινήτου ακολούθησε το γενικότερο θετικό κλίμα που επικρατούσε εκείνη την περίοδο. Οι ανοδικές τάσεις που σημειώθηκαν, οδήγησαν τις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων σε υψηλά επίπεδα. Οι συνολικά 289.753 πωλήσεις αποτελούν την δεύτερη καλύτερη επίδοση όλων των εποχών, ρεκόρ που δύσκολα θα καταρριφθεί στο μέλλον (αν ποτέ συμβεί αυτό). 


 


H Opel κατέκτησε την τρίτη θέση των πωλήσεων στην χώρα μας το 2004. Το Corsa ήταν το δημοφιλέστερο μοντέλο της. Κατέκτησε την κορυφή στην κατηγορία του ενώ ήρθε στην δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης, πίσω από τo Toyota Corolla, με 9.595 μονάδες. 










B.A
  © Hellenic Motor History (2023)
   Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ 





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου