Με θετικό πρόσημο ξεκίνησε η νέα χρονιά, με την αγορά αυτοκινήτου στην Ευρωπαϊκή Ένωση σε άνοδο κατά 11.3% και συνολικά 760.041 μονάδες. Πάντως θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η συγκριτικά χαμηλή επίδοση που σημειώθηκε τον Ιανουάριο του 2022. Η καλή επίδοση της ευρύτερη περιοχής αποτυπώνεται στις τρεις από τις τέσσερις σημαντικότερες αγορές της Ε.Ε. Τα μεγαλύτερα οφέλη είχε η Ισπανία (+51.4%) και η Ιταλία (+19.0%), ενώ στην Γαλλία υπήρξε άνοδος +8.8%. Εξαίρεση αποτέλεσε η Γερμανία, που κατέγραψε πτώση κατά 2.6%.
Κατά την διάρκεια του πρώτου μήνα του έτους, οι ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα συνέχισαν την ανοδική τους πορεία στην Ε.Ε και το μερίδιό τους ανήλθε στο 9.5% και 26.0% αντίστοιχα. Παρόλα αυτά η βενζίνη παρέμεινε το δημοφιλέστερο είδος καυσίμου στις ταξινομήσεις νέων επιβατικών αυτοκινήτων στην Ε.Ε, με μερίδιο αγοράς 37.9%.
Ηλεκτρικά & υβριδικά αυτοκίνητα.
Οι ταξινομήσεις Ιανουαρίου στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) ανήλθαν σε 71.984 μονάδες (+22.9%) και 9.5% έναντι 8.6% τον Ιανουάριου του περασμένου έτους. Οι περισσότερες αγορές στην Ε.Ε είχαν σημαντική συνεισφορά σε αυτή την άνοδο, με διψήφιο ή τριψήφιο ποσοστό αύξησης. Όμως υπήρξαν ορισμένες εξαιρέσεις και σε κάποιες από τις μεγαλύτερες αγορές σημειώθηκε πτώση, όπως στην Γερμανία (-13.2%), στην Σουηδία (-18.5%) και στην Ιταλία (-8.7%).
Δυνατό ξεκίνημα και για τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV), που πέτυχαν αύξηση +22.1% με συνολικά 197.982 μονάδες. Θετική ήταν η εικόνα και στις τέσσερις μεγάλες αγορές της Ε.Ε. Στην Ισπανία υπήρξε η μεγαλύτερη αύξηση (+59.3%) και ακολούθησε η Ιταλία (+24.7%), η Γερμανία (+19.0%) και η Γαλλία (+12.5%). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να κατακτήσουν το 26.0% στην Ε.Ε, ποσοστό αυξημένο κατά 2.3% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2022. Στην αντίθετη κατεύθυνση κινήθηκαν οι ταξινομήσεις των plug-in υβριδικών (PHEV), που σημείωσαν πτώση κατά 9.9% με 53.649 μονάδες στο σύνολο της Ε.Ε. Η Γερμανία ήταν η μεγαλύτερη αγορά για αυτά τα αυτοκίνητα τον προηγούμενο χρόνο, όμως τον Ιανουάριο οι πωλήσεις τους ήταν λιγότερες από τις μισές σε σχέση με πέρσι (-53.2%).
Στην Ελλάδα οι ταξινομήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων τον Ιανουάριο, ανήλθαν σε 273 μονάδες (+196.7%) με μερίδιο αγοράς 2.6%. Σαφώς καλύτερη ήταν η εικόνα στα υβριδικά, με συνολικά 2.516 μονάδες (+76.7%) και μερίδιο 23.9%. Άνοδο πέτυχαν και τα plug-in υβριδικά (+64.9%), όμως οι πωλήσεις τους ανήλθαν στις 442 μονάδες με μερίδιο 4.2%.
Βενζίνη & diesel.
Tα καινούργια βενζινοκίνητα επιβατικά πέτυχαν αύξηση κατά 12.7% τον Ιανουάριο, διευρύνοντας ελαφρώς το ποσοστό τους σε 37.9% από 37.6% τον αντίστοιχο μήνα πέρσι. Όι μεγαλύτερες αγορές συνέβαλαν σε αυτή την άνοδο. Στην Ισπανία οι πωλήσεις στα αμιγώς βενζινοκίνητα σημείωσαν άνοδο +59.4%, στην Ιταλία +15.5%, στην Γαλλία +11.9% και στην Γερμανία +3.5%. Οι ταξινομήσεις στα αυτοκίνητα βενζίνης ανήλθαν στις 288.325 μονάδες στην Ε.Ε. Αντίθετα, τα diesel συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία, με -1.6% τον Ιανουάριο και συνολικά 120.531 μονάδες. Πάντως ήταν αξιοσημείωτη η αύξηση που πέτυχαν στην Ιταλία (+21.4%) και στην Ισπανία (+19.0%). Στο σύνολο της Ε.Ε το μερίδιο τους υποχώρησε κατά 2 μονάδες, στο 15.9% από 17.9% τον Ιανουάριο του 2022.
Αύξηση πέτυχαν τα βενζινοκίνητα επιβατικά στην Ελλάδα, με 4.968 μονάδες τον Ιανουάριο (+96.4%) ενώ το ποσοστό τους ανήλθε στο 47.2%. Σε υψηλά επίπεδα διατηρήθηκε και το ποσοστό των diesel, με 19.8% και 2.088 ταξινομήσεις (+162.0%).
B.A
© Hellenic Motor History (2023)
Στοιχεία πωλήσεων & πίνακες: ACEA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου