Είναι απόλυτα φυσιολογικό για μια εταιρεία να θέλει να προβάλλει και να διαφημίζει την επιτυχημένη πορεία της στην αγορά. Στο χώρο του αυτοκινήτου ο ανταγωνισμός είναι έντονος και κάθε επιτυχία στον εμπορικό ή αγωνιστικό τομέα είναι ιδιαίτερα σημαντική. Εύλογα, η κατάκτηση της κορυφής είναι ένα επίτευγμα που δίνει στον νικητή ένα αδιάψευστο επιχείρημα στην προώθηση των προϊόντων που διαθέτει. Tι γίνεται όμως όταν ο ανταγωνισμός δεν αφήνει αναπάντητη την... πρόκληση του πρωταθλητή;
Τον Ιανουάριο του 1985 η General Motors Hellas δημοσίευσε μια διαφημιστική καταχώρηση με αφορμή την κατάκτηση της πρώτης θέσης στην ελληνική αγορά το 1984 (περισσότερα εδώ). Το "εύρημα" στην συγκεκριμένη διαφήμιση είναι πως ο τίτλος είναι γραμμένος στα... ιαπωνικά. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο και είχε αποδέκτη την Nissan. Η ιαπωνική εταιρεία ήταν ιδιαίτερα δημοφιλής στην χώρα μας την δεκαετία του '70, όμως από το 1980 οι συγκυρίες αποδείχθηκαν περισσότερο ευνοϊκές για τον Θεοχαράκη. Σημαντική παράμετρος ήταν η έναρξη συναρμολόγησης στην χώρα μας επιβατικών και ελαφρών φορτηγών της εταιρείας, στην μονάδα της Teocar που εγκαινιάστηκε εκείνη την εποχή στην βιομηχανική περιοχή του Βόλου. Αυτό έδωσε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην Nissan (τότε Datsun), με αποτέλεσμα να κυριαρχήσει στην εγχώρια αγορά επιβατικών αυτοκινήτων το 1980 και το 1981, με ποσοστά 17.6% και 17.1% αντίστοιχα! Η απόσταση που χώριζε τον Θεοχαράκη από τον ανταγωνισμό ήταν μεγάλη, όμως ενώ η Datsun ήταν πλέον η ισχυρή δύναμη στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, δεν ήταν ανίκητη. Το 1982 ο ανταγωνισμός εντάθηκε και η Ford εμφανίστηκε ενισχυμένη από την μεγάλη επιτυχία που σημείωσε η νέα γενιά του μικρομεσαίου Escort, κατακτώντας την κορυφή. Η Nissan πρόβαλε αντιστάσεις, αλλά τερμάτισε στην δεύτερη θέση με μικρή διαφορά από την Ford. Επέστρεψε στην κορυφή το 1983, με ποσοστό 12.1%. Η General Motors ήδη συναρμολογούσε τα αυτοκίνητα της Opel στην Ελλάδα (αρχικά το Kadett), έχοντας αποκτήσει ανάλογο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με την Nissan. Aυτό οδήγησε το επόμενο διάστημα στην επικράτηση των δύο εταιρείων, αναδεικνύοντας την Opel ως τον κύριο αντίπαλο της Nissan (και αντίστροφα). Το 1984 ήταν μια πολύ καλή χρονιά για την Opel, που κατέκτησε άνετα την κορυφή με ποσοστό 12.9% έναντι 10.8% της Nissan.
Η καταχώρηση της G.M Hellas τον Ιανουάριο του 1985 ήρθε σαν συνέπεια της παραπάνω επιτυχίας, αναφέροντας μάλιστα πως "η Opel ήταν πρώτη σε πωλήσεις στα επιβατικά αυτοκίνητα, ξεπερνώντας ακόμα και τους πιο σκληρούς ανταγωνιστές της". Oι οποίοι στην ουσία ήταν ο... εξής ένας: η Nissan. Λίγες μέρες αργότερα, στα τέλη Ιανουαρίου, η "Νικ. Ι. Θεοχαράκης" Α.Ε έδωσε την απάντηση της με την ακόλουθη καταχώρηση...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου