Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου 2023

Καλοκαίρι 1983. Νέα εποχή Alfa Romeo στην Ελλάδα, με νέο δίκτυο αντιπροσώπων (Συγκρότημα Καμμένου & Κοντέλλη).

 


Στις αρχές του 1962 η Alfa Romeo ανέθεσε την γενική αντιπροσωπεία των αυτοκινήτων της για την Ελλάδα στην "ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ" Α.Ε, με έδρα στην Λεωφ. Συγγρού 126. Η συνεργασία αυτή ήταν μακροχρόνια, με τα ιταλικά αυτοκίνητα διαθέσιμα στην χώρα μας από την επιχείρηση του Φώτη Φωτιάδη για πάνω από είκοσι χρόνια. Σε αυτό το διάστημα η μιλανέζικη φίρμα απέκτησε φανατικούς φίλους, ενώ η προώθηση των αυτοκινήτων της ήταν έντονη απευθυνόμενη σε ένα ιδιαίτερα δυναμικό αγοραστικό κοινό. Το καλοκαίρι του 1982 η "ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ" Α.Ε επιχείρησε να ανανεώσει την εικόνα της υποσχόμενη μια "νέα εποχή", με ριζική αναδιοργάνωση του δικτύου της και νέα αντίληψη στην εξυπηρέτηση των πελατών της. Όμως στην πραγματικότητα είχε αρχίσει να γράφεται ο επίλογος μεταξύ της Alfa Romeo και της "ΜΟΤΟΡ ΕΛΛΑΣ" και η μεταξύ τους συνεργασία διακόπηκε επίσημα στις 1 Μαΐου 1983. 

Κατά συνέπεια, μετά από δύο δεκαετίες η ιταλική φίρμα άλλαξε χέρια στην χώρα μας και την κεντρική αντιπροσωπεία για την Αθήνα και την Αττική ανέλαβε η "ΩΤΟ ΜΟΡΕΑ" Α.Ε, μέλος του συγκροτήματος "Η. Καμμένου" Α.Ε. Η έδρα ήταν στην Λεωφ. Συγγρού 196. Την ίδια περίοδο, στις αρχές καλοκαιριού 1983, έγιναν τα επίσημα εγκαίνια των εγκαταστάσεων της "ΕΜΙΚΟ" Α.Ε στην Θεσσαλονίκη. Η συγκεκριμένη επιχείρηση ήταν η νέα αντιπροσωπεία της Alfa Romeo στην Βορ. Ελλάδα και την Θεσσαλία και ανήκε στον όμιλο Κοντέλλη. Η έδρα της "ΕΜΙΚΟ" Α.Ε ήταν επί της Εθνικής Αντιστάσεως 31. Εκείνη την εποχή η γκάμα της Alfa Romeo δεν διέθετε κάποιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, ενώ η Alfasud που είχε το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον στην χώρα μας, έδειχνε έντονα την ηλικία της. Αυτό θα άλλαζε σύντομα, καθώς μέχρι τα τέλη του έτους θα ήταν διαθέσιμη στην ελληνική αγορά η νέα Alfa Romeo 33, αντικαταστάτης της Alfasud. Με βασικό κινητήρα στα 1.200 cc (8 φορ. ίπποι) το νέο μικρομεσαίο μοντέλο βοήθησε στην εντυπωσιακή άνοδο της ιταλικής φίρμας στην χώρα μας, κάτι στο οποίο συνέβαλε και η ανταγωνιστική τιμή της. Το 1983 η Alfa Romeo κατέκτησε μόλις το 1.0% στην εγχώρια αγορά και βρέθηκε στην 21η θέση της κατάταξης. Στο πρώτο πεντάμηνο του 1984 είχε ήδη ανέβει στην δέκατη θέση με μερίδιο 3.4% (!). Διατήρησε την δέκατη θέση στο σύνολο του έτους με ποσοστό 3.5%. Στην εμπορικότερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς (μικρομεσαία στους 8 φορ. ίππους) κατέκτησε την έκτη θέση, χάρη στην Α33 1.2. Η επίδοση αυτή ήταν εξαιρετική για την έως τότε πορεία της φίρμας στην ελληνική αγορά. 

Πάντως η αναδιοργάνωση του δικτύου πώλησης και εξυπηρέτησης συνεχίστηκε τα επόμενα χρόνια, κυρίως με τον συντονισμό των κατά τόπους αντιπροσώπους από την "Alfa Romeo Hellas". Το 1983 σηματοδότησε μια καινούργια εποχή για την ιταλική εταιρεία στην Ελλάδα, με νέο δίκτυο εισαγωγέων και αυξημένα ποσοστά που την καθιστούσαν ιδιαίτερα ανταγωνιστική (έστω και πρόσκαιρα). Η "ΕΜΙΚΟ" Α.Ε επέκτεινε τις δραστηριότητές της στην Αθήνα το καλοκαίρι του 1986 (Λεωφ. Κηφισίας 248) και διέθετε υποκαταστήματα της Alfa Romeo σε Λάρισα, Πάτρα, Γιάννενα και Καλαμάτα. 





Β.Α
Έρευνα: Hellenic Motor History © (2023)
Στοιχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου