Σε πιο χαλαρούς ρυθμούς κινήθηκε η ελληνική αγορά αυτοκινήτου τον Μάρτιο, παρουσιάζοντας αρνητικό πρόσημο για πρώτη φορά μετά από 18 μήνες ανοδικής πορείας. Οι ταξινομήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα ανήλθαν σε 12.456 μονάδες έναντι 13.284 τον αντίστοιχο μήνα πέρσι (-6.2%). Στο τρίμηνο του έτους ο απολογισμός είναι θετικός, με +8.6% και 36.668 μονάδες έναντι 33.772 το ίδιο διάστημα του 2023.
Στην κορυφή των πωλήσεων ήταν η Toyota και τον Μάρτιο, με 1.478 μονάδες και ποσοστό 11.9%. Δυναμικά ήρθε στο προσκήνιο η Nissan, που κατέκτησε την δεύτερη θέση με 1.121 μονάδες και ποσοστό 9.0%. Η επίδοση αυτή είναι η καλύτερη που έχει πετύχει η ιαπωνική εταιρεία την τελευταία πενταετία και οφείλεται στην εξαιρετική πορεία των Juke και Qashqai. Να σημειωθεί πως σε σχέση με τον Μάρτιο του 2023 η Nissan παρουσίασε άνοδο +229.7%. Η Peugeot τερμάτισε στην τρίτη θέση με 1.035 μονάδες και ποσοστό 8.3%, ενώ η Hyundai βρέθηκε ξανά στην τέταρτη θέση με 856 μονάδες και 6.9%. Υποχώρηση παρουσίασε η Citroen, που βρέθηκε στην πέμπτη θέση με τις πωλήσεις της στις 787 μονάδες (6.3%). Η Suzuki πέτυχε 781 πωλήσεις και ήρθε στην έκτη του μήνα, με ποσοστό 6.3%. Ικανοποιητική ήταν η εικόνα της Opel με 775 μονάδες και 6.2%, που της χάρισαν την έβδομη θέση. Στην όγδοη θέση βρέθηκε η Fiat, με συνολικά 594 μονάδες και ποσοστό 4.8%. Το αποτέλεσμα αυτό οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στο Panda, που τον Μάρτιο πέτυχε 558 πωλήσεις και ήρθε στην τέταρτη θέση της κατάταξης. Η BMW κατέκτησε την ένατη θέση με 537 μονάδες και 4.3% και η Volkswagen συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με 483 μονάδες και 3.9%. Η απότομη άνοδος της Nissan είχε ως αποτελέσμα να βρεθεί η Kia εκτός πρώτης δεκάδας, τερματίζοντας στην 16η θέση από ένατη που ήταν τον Φεβρουάριο. Το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο τον Μάρτιο ήταν το Toyota Yaris Cross, με 617 μονάδες. Στην δεύτερη θέση ήρθε το Nissan Juke με 607 μονάδες και τρίτο τερμάτισε το Citroen C3 με 588 μονάδες. Το γαλλικό supermini διατήρησε την θέση του στην κορυφή στο σύνολο του τριμήνου, με συνολικά 2.305 μονάδες.
Στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου η Toyota κατέκτησε την πρώτη θέση, διευρύνοντας την απόσταση από τον ανταγωνισμό. Οι πωλήσεις της ανήλθαν σε 5.216 μονάδες με ποσοστό 14.2%. Η Peugeot κατέκτησε την δεύτερη θέση με 3.317 μονάδες και ποσοτό 9.0% στο τρίμηνο. Tην τρίτη θέση διατήρησε η Citroen, που πέτυχε 3.068 πωλήσεις με ποσοστό 8.4%. Να σημειωθεί ότι οι δύο γαλλικές φίρμες είχαν το ίδιο ποσοστό στο πρώτο δίμηνο (9.4%) και η μεταξύ τους διαφορά ήταν μόλις... δύο μονάδες, υπέρ της Peugeot. H πτώση που είχε η Citroen τον Μάρτιο έδωσε ανάσα στην Peugeot, αλλά η απόσταση που τις χωρίζει εξακολουθεί να είναι σχετικά μικρή. Η Hyundai ανέβηκε μια θέση και βρέθηκε τέταρτη με 2.521 μονάδες και ποσοστό 6.9%, με αποτέλεσμα να βρεθεί στην πέμπτη θέση η Suzuki με 2.470 μονάδες και ποσοστό 6.7%. Η Opel διατήρησε την έκτη θέση που κατείχε στο δίμηνο και οι συνολικές της πωλήσεις στο διάστημα Ιανουαρίου-Μαρτίου ανήλθαν σε 2.411 μονάδες με ποσοστό 6.6%. Φυσικά η σημαντικότερη ανακατάταξη ήταν η είσοδος της Nissan στην πρώτη δεκάδα, τερματίζοντας έβδομη με 1.874 μονάδες και ποσοστό 5.1%. Να σημειωθεί ότι στο πρώτο δίμηνο του έτους βρέθηκε στην ενδέκατη θέση με ποσοστό 3.1%, ενώ στο πρώτο τρίμηνο του 2023 η Nissan ήταν στην 14η θέση με ποσοτό 2.5% και 857 μονάδες και, κατά συνέπεια, συγκριτικά με πέρσι κατέγραψε άνοδο +118.7%. Η BMW υποχώρησε στην όγδοη θέση με 1.563 μονάδες και ποσοστό 4.3%, όμως η Fiat παρέμεινε αμετακίνητη στην ένατη θέση με 1.520 μονάδες και 4.1%. Δύο θέσεις υποχώρησε η Volkswagen, που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα του τριμήνου με 1.440 μονάδες και ποσοστό 3.9%. Η Kia κατείχε την δέακτη θέση στους δύο πρώτους μήνες του έτους, όμως στο τρίμηνο βρέθηκε στην 13η θέση. Το αποτέλεσμα αυτό δεν οφείλεται μόνο στην δυναμική που ανέπτυξε η Nissan αλλά και στις πιέσεις που δημιούργησε στην κορεάτικη εταιρεία η Skoda αλλά και η Audi.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου