Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024

Ευρώπη Νοέμβριος 2024. Μικρή πτώση στις ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων τον Νοέμβριο, οριακή άνοδος στο έτος. Πτωτική πορεία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

 


Μειωμένες ήταν οι ταξινομήσεις στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα τον Νοέμβριο, με 869.816 μονάδες στην Ε.Ε έναντι 886.918 πέρσι (-1.9%). Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές, μόνο η Ισπανία παρουσίασε άνοδο (+6.4%), ενώ αρνητικό πρόσημο είχε η Γαλλία (-12.7%), η Ιταλία (-10.8%) και η Γερμανία (-0.5%). Η αρνητική εικόνα δεν αλλάζει αν προσθέσουμε τις αγορές της Βρετανίας και των χωρών της EFTA, με τον αριθμό ταξινομήσεων τον Νοέμβριο σε 1.055.319 μονάδες από 1.077.092 πέρσι (-2.0%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου οι συνολικές ταξινομήσεις σημείωσαν οριακή άνοδο στην Ε.Ε, με 9.726.049 μονάδες από 9.683.853 το ίσιο διάστημα πέρσι (+0.4%). Συγκεντρωτικά, οι αγορές σε Ε.Ε, Βρετανία και EFTA, πέτυχαν άνοδο +0.6% με 11.876.655 μονάδες έναντι 11.801.943 πέρσι. 

Tα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα (BEV) είχαν πτώση τον Νοέμβριο, κυρίως από την αρνητική τους πορεία στην Γαλλία (-24.4%%) και την Γερμανία (-21.8%). Οι ταξινομήσεις τους στην Ε.Ε ανήλθαν σε 130.757 μονάδες από 144.482 πέρσι (-9.5%). Καλύτερη είναι η εικόνα αν συμπεριλάβουμε EFTA και Βρετανία, με μικρή άνοδο +0.9% και 184.697 μονάδες από 183.085 πέρσι. Αυτό οφείλεται κυρίως στην σημαντική άνοδο που είχαν τα BEV στην Βρετανία (+58.4%). Σε επίπεδο έτους οι ταξινομήσεις στα ηλεκτρικά ανήλθαν σε 1.303.686 μονάδες στην Ε.Ε, έναντι 1.377.488 στο ενδεκάμηνο του 2023 (-5.4%). Η πτώση περιορίστηκε στο -1.4% μαζί με τις αγορές της EFTA και της Βρετανίας, με 1.787.600 μονάδες έναντι 1.812.789 πέρσι. Στην Ε.Ε τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατέκτησαν μερίδιο 15.0% τον Νοέμβριο και 13.4% από τις αρχές του έτους. Αρνητική εικόνα και στα plug-in υβριδικά, με 65.826 μονάδες τον Νοέμβριο έναντι 72.176 πέρσι (-8.8%). Σημαντική πτώση είχαν στην Γαλλία (-19.6%), την Ιταλία (-31.4%) και το Βέλγιο (-61.4%). Τα PHEV κατέκτησαν μερίδιο 7.6% τον Νοέμβριο αλλά και στο ενδεκάμηνο του έτους. Αρνητικό πρόσημο εμφάνισαν επίσης σε Ελβετία, Ισλανδία, Νορβηγία (EFTA) και Βρετανία, με συνέπεια αθροιστικά με τις πωλήσεις στην Ε.Ε η πτώση ήταν στο -8.6% με 83.400 μονάδες από 91.244 πέρσι.



 

Τα υβριδικά αυτοκίνητα (HEV) οδήγησαν την κούρσα για τρίτο συνεχόμενο μήνα, με μερίδιο 33.2% έναντι 27.5% που κατείχαν στην Ε.Ε τον Νοέμβριο του 2023. Οι ταξινομήσεις τους ανήλθαν σε 288.776 μονάδες έναντι 243.706 πέρσι (+18.5%). Στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου πέτυχαν άνοδο +19.7% με συνολικά 2.981.518 μονάδες από 2.491.004 στο ενδεκάμηνο πέρσι και ποσοστό 30.65%. Ο αριθμός τους ανεβαίνει σε 3.704.732 μαζί με EFTA και Βρετανία, έναντι 3.121.711 πέρσι (+18.7%). Στην Ελλάδα τα υβριδικά έχουν καταγράψει από τις αρχές του έτους άνοδο +40.3%, με 53.953 μονάδες και ποσοστό 42.0% έναντι 38.450 και 30.5% πέρσι. 

Πτώση υπήρξε στα αμιγώς βενζινοκίνητα επιβατικά τον Νοέμβριο, με 266.115 μονάδες στην Ε.Ε από 288.597 πέρσι (-7.8%) και το μερίδιό τους στο 30.6%. Σημαντικές απώλειες είχαν στην Γαλλία (-31.5%) και την Ιταλία (-12.3%). Στην Βρετανία υπήρξε επίσης σημαντική υποχώρηση τον Νοέμβριο (-32.2%), οπότε η συνολική μείωση σε Ε.Ε, EFTA & Βρετανία ήταν στο -12.4%, με 313.214 μονάδες από 357.369 πέρσι. Στο ενδεκάμηνο η πτώση στα αμιγώς βενζινοκίνητα περιορίστηκε στο -4.4% στην Ε.Ε, με 3.277.838 μονάδες έναντι 3.447.645 στο ίδιο διάστημα του 2023. Συνεχίζουν να κατέχουν το μεγαλύτερο ποσοστό σε επίπεδο έτους, όμως μειωμένο στο 33.7% από 35.6% που κατείχαν πέρσι. Οι ταξινομήσεις τους συγκεντρωτικά σε Ε.Ε, EFTA και Βρετανία ανήλθαν σε 3.967.513 μονάδες από 4.247.054 πέρσι (-6.6%). Στην Ελλάδα το ποσοστό τους ήταν μειωμένο στο 36.6%  από  42.3% που ήταν πέρσι, με συνολικά 46.973 μονάδες έναντι 53.379 στο ενδεκάμηνο του 2023 (-12.0%). Σταθερά πτωτική πορεία για τα diesel στην Ε.Ε, με 92.180 ταξινομήσεις τον Νοέμβριο σε σχέση με τις 108.867 τον ίδιο μήνα πέρσι (-15.3%) και το ποσοστό τους στο 10.6%. Από τις αρχές του έτους οι ταξινομήσεις τους στην Ε.Ε ανήλθαν σε 1.180.348 μονάδες από 1.328.947 πέρσι (-11.2%), με μερίδιο 12.1%. Στην ελληνική αγορά σημείωσαν θεαματική υποχώρηση, με 9.352 μονάδες από 17.000 πέρσι (-45.0%) και το ποσοστό τους μειωμένο στο 7.3% από 13.5%. 




 B.A
  © Hellenic Motor History (2024)
Στοιχεία πωλήσεων: ACEA




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου