H Edsel ήταν μια θυγατρική εταιρεία που ίδρυσε η Ford Αμερικής το 1957, με σκοπό να καλύψει όσον το δυνατό μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς. Το εγχείρημα αποδείχθηκε ως μια από τις μεγαλύτερες αποτυχίες στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Μόλις δυο χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής, η Ford απέσυρε την φίρμα Edsel από την αγορά. Οι λόγοι ήταν πολλοί. Κάποιοι θεωρούν ότι η χρονική περίοδος που "έριξε" η μητρική εταιρεία τα Edsel στη μάχη ήταν λάθος. Λέγεται ακόμα και για στρατηγικά λάθη όσον αφορά στο marketing, ενώ τελικά δεν ήταν ξεκάθαρο ποια ήταν η θέση τους στην αγορά. Υποτίθεται θα γεφύρωνε το κενό μεταξύ των "λαϊκών" Ford και των περισσότερο αναβαθμισμένων μοντέλων της Mercury, όμως η τιμολογιακή πολιτική έκανε τα όρια δυσδιάκριτα.
Χαρακτηριστική ήταν η σχεδίαση της πρώτης γενιάς των Edsel με τη στενή, τονισμένη κάθετη μάσκα.
Παρόλα αυτά, τα Edsel εισήχθησαν και στην Ελλάδα. Αποκλειστικός αντιπρόσωπος στη χώρα μας, από τα τέλη του 1957, ήταν ο Όθων Κ. Λέφας-Τετενές. Τα κεντρικά γραφεία και η έκθεση των αυτοκινήτων Edsel, ήταν επί της Λεωφόρο Συγγρού 110. Το service που διέθετε βρισκόταν στην οδό Πατησίων 181 & Κύπρου.
Ο Όθων Λέφας-Τετενές δεν ασχολήθηκε μόνο με το εμπόριο αυτοκινήτων. Αυτή ήταν μόνο μια από τις δραστηριότητες που ανέπτυξε.
Επρόκειτο για έναν πλούσιο μεγαλοκτηματία και γενικό διευθυντή της εταιρείας " Όθων Λέφας-Τετενές & Σία" με παρουσία στο χώρο των κατασκευών. Επίσης ίδρυσε την " Όθων Κ. Λέφας-Τετενές Ξενοδοχιακαί & Τουριστικαί Επιχειρήσεις Α.Ε."
Το όνομα του απασχόλησε τον ημερήσιο Τύπο, σχετικά με τη δίκη που αφορούσε το ιδιοκτησιακό καθεστώς του μεγάρου Βούρου στο Σύνταγμα. Αρχικά είχε κατηγορηθεί ότι παρουσίασε πλαστά έγγραφα της διαθήκης του αρχικού ιδιοκτήτη (Δημ. Βούρου), όμως στο τέλος αθωώθηκε. Ο δικαστικός αγώνας είχε ξεκινήσει στα τέλη του 1958 και έληξε στα μέσα του 1963. Τελικά το ακίνητο πέρασε στα χέρια του και λίγο αργότερα κατεδαφίστηκε με σκοπό την ανέγερση πολυώροφου ξενοδοχείου.
Μέσα σε αυτό το διάστημα (αρχές δεκαετίας '60) ο Όθων Λέφας-Τετενές είχε κατέβει στον στίβο της πολιτικής, ως υποψήφιος βουλευτής της Ε.Ρ.Ε του Κων. Καραμανλή, στη Β' Περιφέρεια Αθηνών.
Όμως οι δραστηριότητες του επεκτάθηκαν και στον χώρο των εντύπων, ως εκδότης και διευθυντής του περιοδικού "Ο Αιών". Ήταν ένα μηνιαίο έντυπο πολιτικού, οικονομικού και κοινωνικού περιεχομένου.
Υπήρξε, επίσης, Πρόεδρος του "Ελληνικού Εθνικού Οργανισμού Αποδήμου Ελληνισμού".
Το 1958 είχε εκλεγεί Α' Αντιπρόεδρος της νεοσύστατης -τότε- Πανελληνίου Ενώσεως Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων και Τουρισμού Ι.Χ.
Όσον αφορά την " Όθων Κ. Λέφας-Τετενές Ε.Π.Ε", εκτός από την αντιπροσωπεία της Edsel, είχε αναλάβει ταυτόχρονα και τη διάθεση των μοντέλων της Ford Werke Δ. Γερμανίας (επιβατικά & φορτηγά). Είναι άγνωστο αν συνέχισε με αυτά και μετά την απόσυρση της Edsel από την αγορά, στα τέλη του 1959.
Τα επιβατικά μοντέλα της αμερικάνικης εταιρείας, στόχευαν εκείνη την εποχή στη χώρα μας κυρίως στη αγορά του ταξί. Για το 1959 τα διαθέσιμα μοντέλα στην εγχώρια αγορά ήταν με 6κύλινδρα μοτέρ.
Βέβαια δεν είναι γνωστό πόσα τέτοια αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν, πάντως σίγουρα κάποια λίγα (έως ελάχιστα) Edsel έδωσαν το παρόν στους ελληνικούς δρόμους.
Μόλις δυο χρόνια μετά την έναρξη της παραγωγής, η Ford απέσυρε την φίρμα Edsel από την αγορά. Οι λόγοι ήταν πολλοί. Κάποιοι θεωρούν ότι η χρονική περίοδος που "έριξε" η μητρική εταιρεία τα Edsel στη μάχη ήταν λάθος. Λέγεται ακόμα και για στρατηγικά λάθη όσον αφορά στο marketing, ενώ τελικά δεν ήταν ξεκάθαρο ποια ήταν η θέση τους στην αγορά. Υποτίθεται θα γεφύρωνε το κενό μεταξύ των "λαϊκών" Ford και των περισσότερο αναβαθμισμένων μοντέλων της Mercury, όμως η τιμολογιακή πολιτική έκανε τα όρια δυσδιάκριτα.
Χαρακτηριστική ήταν η σχεδίαση της πρώτης γενιάς των Edsel με τη στενή, τονισμένη κάθετη μάσκα.
Παρόλα αυτά, τα Edsel εισήχθησαν και στην Ελλάδα. Αποκλειστικός αντιπρόσωπος στη χώρα μας, από τα τέλη του 1957, ήταν ο Όθων Κ. Λέφας-Τετενές. Τα κεντρικά γραφεία και η έκθεση των αυτοκινήτων Edsel, ήταν επί της Λεωφόρο Συγγρού 110. Το service που διέθετε βρισκόταν στην οδό Πατησίων 181 & Κύπρου.
Ο Όθων Λέφας-Τετενές δεν ασχολήθηκε μόνο με το εμπόριο αυτοκινήτων. Αυτή ήταν μόνο μια από τις δραστηριότητες που ανέπτυξε.
Επρόκειτο για έναν πλούσιο μεγαλοκτηματία και γενικό διευθυντή της εταιρείας " Όθων Λέφας-Τετενές & Σία" με παρουσία στο χώρο των κατασκευών. Επίσης ίδρυσε την " Όθων Κ. Λέφας-Τετενές Ξενοδοχιακαί & Τουριστικαί Επιχειρήσεις Α.Ε."
Το όνομα του απασχόλησε τον ημερήσιο Τύπο, σχετικά με τη δίκη που αφορούσε το ιδιοκτησιακό καθεστώς του μεγάρου Βούρου στο Σύνταγμα. Αρχικά είχε κατηγορηθεί ότι παρουσίασε πλαστά έγγραφα της διαθήκης του αρχικού ιδιοκτήτη (Δημ. Βούρου), όμως στο τέλος αθωώθηκε. Ο δικαστικός αγώνας είχε ξεκινήσει στα τέλη του 1958 και έληξε στα μέσα του 1963. Τελικά το ακίνητο πέρασε στα χέρια του και λίγο αργότερα κατεδαφίστηκε με σκοπό την ανέγερση πολυώροφου ξενοδοχείου.
Μέσα σε αυτό το διάστημα (αρχές δεκαετίας '60) ο Όθων Λέφας-Τετενές είχε κατέβει στον στίβο της πολιτικής, ως υποψήφιος βουλευτής της Ε.Ρ.Ε του Κων. Καραμανλή, στη Β' Περιφέρεια Αθηνών.
Όμως οι δραστηριότητες του επεκτάθηκαν και στον χώρο των εντύπων, ως εκδότης και διευθυντής του περιοδικού "Ο Αιών". Ήταν ένα μηνιαίο έντυπο πολιτικού, οικονομικού και κοινωνικού περιεχομένου.
Υπήρξε, επίσης, Πρόεδρος του "Ελληνικού Εθνικού Οργανισμού Αποδήμου Ελληνισμού".
Το 1958 είχε εκλεγεί Α' Αντιπρόεδρος της νεοσύστατης -τότε- Πανελληνίου Ενώσεως Ιδιοκτητών Αυτοκινήτων και Τουρισμού Ι.Χ.
Όσον αφορά την " Όθων Κ. Λέφας-Τετενές Ε.Π.Ε", εκτός από την αντιπροσωπεία της Edsel, είχε αναλάβει ταυτόχρονα και τη διάθεση των μοντέλων της Ford Werke Δ. Γερμανίας (επιβατικά & φορτηγά). Είναι άγνωστο αν συνέχισε με αυτά και μετά την απόσυρση της Edsel από την αγορά, στα τέλη του 1959.
Τα επιβατικά μοντέλα της αμερικάνικης εταιρείας, στόχευαν εκείνη την εποχή στη χώρα μας κυρίως στη αγορά του ταξί. Για το 1959 τα διαθέσιμα μοντέλα στην εγχώρια αγορά ήταν με 6κύλινδρα μοτέρ.
Βέβαια δεν είναι γνωστό πόσα τέτοια αυτοκίνητα κυκλοφόρησαν, πάντως σίγουρα κάποια λίγα (έως ελάχιστα) Edsel έδωσαν το παρόν στους ελληνικούς δρόμους.
To Εdsel Ranger 4door Sedan του 1958, η βασική έκδοση της πρώτης γενιάς των μοντέλων της εταιρείας. Παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 1957 και ένα χρόνο αργότερα έκανε την εμφάνισή της η δεύτερη γενιά (μοντέλο 1959). Τον Οκτώβριο του '59 η Edsel παρουσίασε την τρίτη και τελευταία γενιά, μοντέλο 1960. Λίγες μόλις εβδομάδες αργότερα η παραγωγή σταμάτησε και η Edsel αποσύρθηκε από την αγορά. Άγνωστο αν κάποια από τα λίγα μοντέλα του '60 που παρήχθησαν, ήρθαν στη χώρα μας.
Διαφήμιση Edsel, τον Μάρτιο του 1959.
Β.Α
Έρευνα & αρχείο: Hellenic Motor History
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου