Με την εγχώρια αγορά αυτοκινήτου να διανύει μια δύσκολη περίοδο, το 1986 οι πωλήσεις νέων επιβατικών παρουσίασαν μείωση κατά 17%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι συνολικές ταξινομήσεις ανήλθαν στις 65.166 μονάδες, έναντι 78.534 μονάδων το 1985.
Σημαντικό μερίδιο επί των συνολικών πωλήσεων I.X επιβατικών, κατείχαν τα μεταχειριμένα αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα, διατέθηκαν 31.015 μονάδες μεταχειρισμένων. που κάλυψαν το 32.2% της αγοράς. Έτσι, συνεχίστηκαν οι ανοδικές τάσεις στη ζήτηση μεταχειρισμένων, με το 1986 να αποτελεί τη χρονιά που πέτυχαν το μεγαλύτερο ποσοστό συμετοχής, για όλη τη δεκαετία του '80. Για να υπάρχει σύγκριση, το προηγούμενο έτος είχαν διατεθεί 30.906 μεταχειρισμένα επιβατικά, με μερίδιο 28.2% επί του συνόλου.
Η υψηλή φορολογία ήταν ο σημαντικός παράγοντας που διαμόρφωνε την εικόνα της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου. ενώ οι φορολογικοί συντελεστές σημείωσαν επιπλέον αύξηση από την αρχή του έτους (περίπου 11%). Τον Οκτώβριο του 1985 είχε προηγηθεί η κατά 15% υποτίμηση της δραχμής, με αποτέλεσμα να αυξηθεί και η εργοστασιακή τιμή των αυτοκινήτων κατά 5% έως 10%.
Όσον αφορά τις λιανικές τιμές πώλησης στην Ελλάδα, τον Μάρτιο του '85 ο μέσος όρος για ένα αυτοκίνητο 8 φορολογίσιμων ίππων (1.100-1.200 κ.εκ) ήταν 1.090.000 δραχμές και τον Μάρτιο του '86 είχε ανέβει περίπου στο 1.750.000 δρχ. ! Σε αυτό το διάστημα ο γενικός μέσος όρος τιμών αυξήθηκε συνολικά 49%, η μεγαλύτερη άνοδος που σημειώθηκε μετά το 1980.
Η Νissan ήταν η εταιρεία που κυριάρχησε στη χώρα μας το 1986. Μετά από δυο συνεχόμενες χρονιές στη 2η θέση των πωλήσεων (1984 & 1985), η ιαπωνική φίρμα βρέθηκε στη κορυφή με ποσοστό 17.1% και 11.158 μονάδες. Σχεδόν το σύνολο των αυτοκινήτων που διέθεσε, αφορούσε τα ελληνικής συναρμολόγησης Sunny και Cherry (10.652).
Σημαντική ήταν η χρονιά για την Seat. Από την 17η θέση το προηγούμενο έτος βρέθηκε τo 1986 στη δεύτερη θέση της κατάταξης, πετυχαίνοντας 5.966 πωλήσεις με μερίδιο 9.2% έναντι 1.481 μονάδων και ποσοστό 1.9% το 1985. Η ισπανική εταιρεία διέθετε νέα αντιπροσωπεία στη χώρα μας, την Technocar ΑΒΕΕ, αλλά και μια νέα σειρά μοντέλων, το Ibiza (1η γενιά) και το 4θυρο οικογενειακό Gredos. Kαι τα δυο προσφέρονταν σε ανταγωνιστικές τιμές, ιδιαίτερα στις βασικές τους εκδόσεις.
H Opel αρκέστηκε στη 3η θέση με 5.531 πωλήσεις (-41.7%), από πρώτη που ήταν τα δυο προηγούμενα χρόνια.
Με εξαίρεση τη Nissan, οι υπόλοιποι ιάπωνες κατασκευαστές παρουσίασαν υποχώρηση, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Honda. Από την 5η θέση που κατείχε το 1984 βρέθηκε στην 7η το 1985, ενώ το 1986 απουσίαζε από τη πρώτη δεκάδα.
Ψηλά στις προτιμήσεις των αγοραστών παρέμειναν τα αυτοκίνητα με προέλευση από την Ανατολική Ευρώπη, αυξάνοντας το μερίδιο τους κατά περίπου 2%.
Η Lada ήταν η δημοφιλέστερη εταιρεία, μεταξύ αυτών, κερδίζοντας την 4η θέση της γενικής κατάταξης.
Μεγάλες απώλειες κατέγραψε η γιουγκοσλάβικη Zastava, η οποία τερμάτησε στην 7η θέση, με ποσοστό 4.6% και 3.010 μονάδες (-52.2%). Την προηγούμενη χρονιά είχε κερδίσει τη 3η θέση με ποσοστό 8.0% και 6.301 μονάδες.
Αντίθετα, σημαντική αύξηση παρουσίασε η Dacia (+84.5%). Η επίδοση της ήταν η καλύτερη που πέτυχε στην Ελλάδα, χαρίζοντας της την 6η θέση με 3.128 μονάδες και ποσοστό 4.8%. Αύξηση των πωλήσεων της κατέγραψε και η Skoda (+80.5%), η οποία έμεινε οριακά εκτός πρώτης δεκάδας (11η).
[* άθροισμα πωλήσεων Citroen Γαλλίας & Citroen Ρουμανίας]
H Seat είχε υποτονική παρουσία στην ελληνική αγορά κατά το πρώτο μισό της δεκαετίας του '80. Το 1986 επανήλθε δυναμικά στο προσκήνιο, κατακτώντας τη 2η θέση των πωλήσεων. Το Ibiza 1ης γενιάς ήταν ο νέος πρωταγωνιστής της εταιρείας. Ήταν διαθέσιμο σε εκδόσεις με 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα και κινητήρες 903 (Junior), 1.200 και 1.500 κ.εκ.
Η Lada ήρθε στη 4η θέση της γενικής κατάταξης, από την 5η το 1985, χάρη στο "1200" (photo).
Το 1985 η Citroen ήταν εκτός πρώτης δεκάδας στη χώρα μας. Το 1986 επανήλθε, κερδίζοντας τη 5η θέση, χάρη σε ένα μοντέλο κατασκευασμένο στη Ρουμανία. To Citroen Axel (photo) εισαγόταν με τον κινητήρα των 1.129 κ.εκ. και αποτελούσε μια προσιτή επιλογή στους 8 φορ. ίππους. Ήταν το πιο εμπορικό μοντέλο της Citroen στη χώρα μας, καλύπτοντας το 50.8% των πωλήσεων της εκείνη την χρονιά.
Η Dacia, πέτυχε την καλύτερη επίδοσή της στην Ελλάδα, το 1986. Η ρουμάνικη εταιρεία κατόρθωσε να ανέβει στην 6η θέση των πωλήσεων, αφήνοντας πίσω την παραδοσιακά δημοφιλέστερη Zastava (7η). Στη γκάμα της υπήρχε το "1210" (photo), εξαιρετικά προσιτό αλλά ξεπερασμένο, σε 4πορτη και station έκδοση.
Β.Α
Hellenic Motor History
Στοχεία πωλήσεων: ΣΕΑΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου